پیکسل 7
متفرقه

طراحی مشابه آیفون 14 و ​​پیکسل 7 : آیا گوگل از اپل کپی می کند؟

همانطور که ممکن است بدانید، در کمال تعجب Pixel 7 و Pixel 7 Pro را حدود پنج ماه قبل از عرضه رسمی آنها معرفی کرد. در حالی که ما هنوز هیچ جزئیات فنی تایید شده ای در مورد سری پیکسل 7 نداریم، چیزی که مطمئن است این است که پیکسل های جدید پس از پیکسل 6 سال گذشته ظاهر می شوند و طراحی نوار دوربین  را که به آرامی اما پیوسته در حال تبدیل شدن به گوگل است، باز می گرداند.

شناخته شده ترین ویژگی بصری. اما، مطمئناً، کسانی از شما که دوست دارید تئوری های توطئه فناوری خود را گسترش دهند، مطمئناً متوجه چیزی آشنا در مورد طراحی نوار دوربین Pixel 7 Pro شده اند که سه سنسور دوربین را در خود جای داده است. همانطور که به نظر می رسد، Pixel پشت 7 پرو اکنون شبیه یک نسخه منفجر شده از جلوی آیفون 14 پرو معرفی نشده است … آیا گوگل از اپل کپی کرده یا اپل از گوگل کپی کرده است؟

چرا طراحی آیفون 14 پرو و ​​پیکسل 7 پرو بسیار مهمتر از آن چیزی است که فکر می کردید

شباهت گوگل پیکسل 7 و آیفون 14

شباهت پیکسل 7 و آیفون

برای شروع، ممکن است تعجب کنید که چرا ما در مورد این جزئیات کوچک، اصلاً در مورد طراحی آیفون 14 پرو و ​​پیکسل 7 پرو صحبت می کنیم، به همین دلیل است که من با توضیح اینکه چرا چیزهای بسیار بیشتر از آنچه فکر می کردید در آن وجود دارد، شروع می کنم.

جلوی گوشی شما نیز باید قابل تشخیص باشد و اپل روی آن شرط بندی می کند

بیایید با آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس اپل و بریدگی نمایشگر دو سوراخ سوراخ i شکل آنها شروع کنیم. همانطور که می دانید، اپل دوست دارد کارها را متفاوت انجام دهد. به همین دلیل است که این شرکت پنج سال متوالی ناچ آیفون را انتخاب کرده و به آن پایبند بوده است.

زیباست؟ نه واقعا. آیا آیفون را از یک مایل دورتر قابل تشخیص می کند؟ مطمئن. برای کسانی که بینایی بی عیب و نقص دارند. در سال 2017، این ناچ باعث شد آیفون X و همه مدل‌های بعدی از میان انبوه تلفن‌های اندرویدی که به زودی به روند سوراخ‌کاری که به طور رسمی توسط Honor و Honor View 20 آغاز شده بود، تبدیل شوند. آیا طرح اپل جواب داد؟ کاملا. در واقع، به جرات می توانم بگویم که آیفون تنها گوشی قابل تشخیصی است که از جلو به آن نگاه شود. اکنون، این بدان معنا نیست که بهتر از هر دستگاه دیگری به نظر می رسد. اما مطمئناً می‌توانید بگویید که این یک آیفون است که برای اپل مهم است.

کوپرتینو دستگاه‌هایی را دوست دارد که خودشان را به بازار عرضه کنند. طراحی قدیمی آیفون  به همان اندازه سرسخت است و برای مدت طولانی‌تر از حد نیاز در اطراف آن گیر کرده است، اما گوشی دیگری با چنین حاشیه‌های ضخیم و دکمه هوم نمادین Touch ID وجود نداشت، بنابراین برای اپل کار کرد. به ترتیب، بریدگی روش اپل برای ادامه سنت آیفون‌های با ظاهر منحصربه‌فرد بود. البته، فراموش نکنیم که آرایه پیچیده ای از سنسورهای Face ID را در کنار یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی نیز در خود جای داده است که بهترین ویدیوهای سلفی 4K بازی را می گیرد.

بنابراین، مطمئناً فقط برای ظاهر وجود ندارد … همه آنچه گفته شد، اپل به سادگی می‌توانست Touch ID را پشت دکمه پاور قرار دهد و آن را یک روز صدا کند و به iPhone X اجازه دهد تا یک بریدگی کوچک‌تر برای یک عکس سلفی ساده داشته باشد. با انجام ندادن این کار، Tim Cook & Co یک انتخاب عمدی برای داشتن یک بریدگی بزرگ با Face ID انجام داد که احتمالاً حداقل تا 2 تا 3 سال دیگر در آیفون های آینده وجود خواهد داشت.

طراحی برآمدگی دوربین عقب به لوگوی دوم برای اپل و گوگل تبدیل شده است

گوشی‌ها به طرز مضحکی گران می‌شوند، به این معنی که مردم آن‌ها را در قاب‌ها نگه می‌دارند، که خود تولیدکنندگان را برای یافتن راه‌های جایگزین برای برندسازی ترغیب می‌کند. به همین سادگی است! سیستم دوربین در گوشی های میان رده و پرچمدار به هر حال بیشترین توجه را هم از سوی سازندگان گوشی و هم خریداران به خود جلب می کند، پس چرا تمام تمرکز را روی آن قرار ندهید؟

طراحی مشابه آیفون و گوگل پیکسل 7

طراحی مشابه آیفون 14 و پیکسل 7

به معنای واقعی و مجازی. مثلث دوربین نمادین اپل که توسط سری آیفون 11 آغاز شد و نوار دوربین جدید گوگل تقریباً به همان اندازه نمادین هستند. در واقع، من می‌توانم استدلال کنم که طراحی گوگل به پرچمداران این شرکت کمک می‌کند تا در آینده به یکی از شناخته‌شده‌ترین گوشی‌ها تبدیل شوند. این به این دلیل است که به نظر می‌رسد هیچ شرکت دیگری علاقه‌ای به کپی کردن دوربین گوگل نداشته باشد، اما بسیاری از آنها قبلاً این کار را انجام داده‌اند. دوربین مثلثی آیفون. درنتیجه بله! اکنون پیکسل بیشتر از آیفون قابل تشخیص است. مطمئنا، این تقریباً محبوب نیست، اما بسیار اصلی است.

طراحی آیفون 14 پرو و ​​پیکسل 7 پرو: آیا گوگل از اپل کپی کرده یا اپل از گوگل؟

و ما به این سوال می رسیم که برخی از طرفداران گوگل و اپل در توییتر مطرح کردند و… بسیار خوب، بیشتر توییتر. آیا گوگل از سوراخ دوبل i شکل اپل کپی کرده یا اپل نوار دوربین i شکل گوگل را کپی کرده است؟ یا این همه تصادفی است؟ برای شروع، در مورد سری آیفون 14 پرو، شایعه طراحی سوراخ به تابستان 2021 باز می گردد، زمانی که افشاگر قابل اعتماد ShrimpApplePro صفحه پشتی صفحه نمایش Huawei Mate 40 Pro را به نمایش گذاشت. (که یک بریدگی مشابه بزرگ برای سنسورهای Face ID و دوربین سلفی خود دارد) و گفت که این طراحی به آیفون 14 می آید. برای ثبت، بله، همه اینها خیلی قبل از معرفی آیفون 13 انجام شد. علاوه بر این، ما قبل از اینکه گوگل رسما پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو را معرفی کند، شاهد رندرهای بی‌شماری از آیفون 14 پرو بودیم. بنابراین، این نوع تئوری که اپل از طرح نوار دوربین Pixel 7 Pro کپی کرده است، فقط به این دلیل که گوشی‌های Google به طور رسمی قبل از iPhone 14 Pro معرفی شده بودند، رد می‌کند.
یعنی گوگل از اپل کپی کرده است؟
نه واقعا. در حالی که مطمئناً ممکن است پیکسل 7 پرو گوگل دیرتر از آیفون 14 پرو طراحی شده باشد، ما این را به درستی نمی دانیم. همچنین، بریدگی دوربین i شکل در پشت پیکسل 7 چه ارزش ملموسی دارد. حرفه ای؟ هیچ یک. مطمئناً زیبا به نظر می رسد، اما بخش اصلی اینجا این است که به اندازه کافی با نوار دوربین پیکسل 6 پرو متفاوت به نظر می رسد تا صاحبان پرچمدار 2021 گوگل بخواهند آن را ارتقا دهند. اساساً این همان کاری است که سامسونگ با طراحی دوربین گلکسی S21 Ultra – S22 Ultra انجام داد. سخت افزار اکثراً یکسان است، اما به نظر متفاوت است.

در پایان، من فکر می کنم هر دو طرح دقیقاً به آنچه که قرار بود دست پیدا کنند. اپل به میراث آیفون‌های عجیب اما فوق‌العاده قابل تشخیص خود ادامه می‌دهد و بریدگی آن را با یک بریدگی i شکل جایگزین می‌کند . و گوگل به ساختن زبان طراحی جدید و هویت برند خود ادامه می دهد. همانطور که همیشه گفته ام، طراحی کاربردی بسیار مهمتر از زیبایی شناسی است. خوشحالم که بگویم بریدگی عجیب اپل همچنان دارای همان فناوری پیشرفته Face ID و دوربین سلفی کاملاً جدید با فوکوس خودکار و سنسور بزرگتر برای کیفیت تصویر بهتر در نور کم خواهد بود. فقط روند گوشی‌های بد ظاهر گوگل را ادامه می‌دهد، اما همچنین از تکان خوردن Pixel هنگام قرار دادن روی یک سطح صاف جلوگیری می‌کند و اکنون دوربین‌ها را در ترتیب درستی قرار می‌دهد، که باید یک بهبود عملکردی ملموس باشد.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *