تخت بیمارستانی
رپورتاژ آگهی

چه تخت بیمارستانی مناسب بیمار و سالمند در منزل است؟

چه تخت بیمارستانی مناسب بیمار و سالمند در منزل است؟، تخت های بیمارستانی با توجه به نیاز بیمار دارای 3 نوع مختلف هستند که در این بخش به معرفی آن ها می پردازیم.

 

امروزه از بسیاری از بیماران و سالمندان در منزل مراقبت و نگهداری می شود، سالمندان ترجیح می دهند که این برهه از زندگی شان را در منزل و عزیزان شان زندگی کنند، ضمن این که بسیاری از بیماران هم ترجیح می دهند که دوران نقاهت شان دور از محیط های بیمارستانی و عفونی سپری شود.

بیماران و سالمندان جهت بهبود حال شان و طی کردن دوران نقاهت شان به تخت بیمارستانی نیاز دارند، تخت بیمارستانی برقی یا مکانیکی راحتی بیماران و سالمندان را فراهم کرده و مراقبت از بیمار را آسان تر می کند.

تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی خانگی

تخت بیمارستانی تختی است که از آن در مراکز درمانی، بیمارستان ها و منازل استفاده شده و به صورت کلی جهت رفاه حال بیماران طراحی شده است.

تخت های بیمارستانی جهت آسودگی بیماران دارای ریل های کناری هستند که قابلیت باز و بسته شدن دارند، ارتفاع شان قابل تغییر است و دارای کنترل کننده های مخصوصی برای تنظیم پارامترها هستند.

استفاده از تخت بیمارستانی در منزل

اگرچه که نام این تخت ها بیمارستانی است اما همان طور که در بخش های قبلی اشاره کردیم در منزل نیز برای استراحت بیماران و سالمندان نیز استفاده می شود، از این جهت به آن ها تخت بیمارستانی خانگی نیز گفته می شود.

انواع تخت بیمارستانی بر اساس نیاز بیمار

تخت های بیمارستانی با توجه به نیاز بیمار دارای 3 نوع مختلف هستند که در این بخش به معرفی آن ها می پردازیم.

انواع تخت بیمارستانی

  1. تخت بیمارستانی دستی

تخت های دستی ساده ترین انواع تخت های بیمارستانی و خانگی هستند که تغییر ارتفاع، تغییر زاویه شکن و سایر قسمت های آن به وسیله اهرم و نیروی دست انجام می شود، قیمت این تخت پایین تر از انواع تخت های دیگر است.

  1. تخت بیمارستانی نیمه الکترونیکی (اتوماتیک)

تخت بیمارستانی نیمه الکترونیکی تختی است که برخی از قسمت های آن برقی و سایر قسمت ها دستی کار می کنند، تغییر زاویه شکن در این تخت ها با برق انجام شده و تنظیم ارتفاع آن با نیروی دست و به وسیله اهرم انجام می شود.

  1. تخت بیمارستانی الکترونیکی (تمام برقی)

کلیه امکانات موجود در این تخت از جمله تغییر زاویه شکن، تغییر ارتفاع و… در این تخت با برق کار می کند، تخت بیمارستانی برقی از پرکاربرد ترین انواع تخت های بیمارستانی برای بیماران و سالمندان در منزل است که نسبت به دو نوع دیگر قیمت بالاتری دارد.

عوامل مختلفی از جمله سن، وزن، وضعیت جسمانی سالمند و بیمار در نوع انتخاب تخت بیمارستانی خانگی تاثیر گذار هستند.

تخت بیمار و سالمند برقی بهتر است مکانیکی؟

تغییر زاویه و تغییر ارتفاع در تخت های برقی با برق صورت گرفته و در تخت های دستی به کمک نیروی دست و اهرم انجام می شود.

در صورتی که بیمار یا سالمندتان برای بستری و استراحت درمدت زمان طولانی به استراحت روی تخت نیاز دارد توصیه می شود از تخت های برقی استفاده شود که هم بیمار و هم پرستار راحت باشند.

در صورتی که فرد بیمار یا سالمند توانایی حرکت کردن داشته باشد، تخت بیمارستانی دستی و نیمه اتوماتیک نیازهای او را برطرف خواهند کرد، قیمت اجاره و خرید تخت بیمارستانی تمام الکترونیک بیشتر از دستی و نیمه الکترونیکی است.

انواع تخت بیمارستانی بر اساس شکن

تخت های بیمارستانی قابلیت تغییر زوایا در سه قسمت سر، کمر و زانو را دارا هستند و به طور کلی به سه نوع تک شکن، دو شکن و سه شکن تقسیم می شوند.

  1. تخت بیمارستانی تک شکن

در این نوع از تخت های بیمارستانی فقط زاویه سر تغییر می کند.

  1. تخت بیمارستانی دو شکن

تخت بیمارستانی دوشکن تختی است که امکان تغییر زاویه سر و زاویه پا در این تخت وجود دارد.

تخت بیمارستانی سه شکن

تخت های بیمارستانی سه شکن از کاربردی ترین انواع تخت ها هستند که امکان تغییر زاویه سر، پا و کمر در آن وجود دارد.

برای بیمار یا سالمند تخت چند شکن خریداری یا اجاره کنیم؟

انتخاب تعداد شکن های تخت با توجه به نوع بیماری سالمند و بیمارتان، مدت زمانی که به استراحت نیاز دارد و.. بستگی دارد.

در صورتی که ضروری است بیمار برای مدت زمان طولانی از تخت استفاده کند توصیه می شود که برای او از تخت سه شکن استفاده کنید.

تخت بیمار و سالمند ساده بهتر است یا لگن دار؟

در برخی از تخت های بیمار و سالمند قابلیت نصب لگن وجود دارد، در صورتی که بیمار یا سالمندتان توانایی حرکت و دستشویی رفتن نداشته باشد، می توانید برای او تخت لگن خور اجاره و خریداری کنید.

برای خرید و اجاره تخت به وزن بیمار و سالمند توجه کنید

وزن بیمار و سالمند را می توان یکی از مهم ترین فاکتورها برای خرید و اجاره تخت بیمارستانی معرفی کرد، تختی که خریداری می کنید باید قابلیت تحمل وزن بیمار را داشته باشد.

نکات مهمی که باید در رابطه با اجاره و خرید تخت بیمارستانی به آن ها توجه شود

  • توصیه می شود تخت بیمارستانی خانگی که دارای ریل های محافظ جانبی باشد را اجاره و خریداری کنید.
  • در صورتی که بیمار یا سالمند به هیچ عنوان توانایی حرکت ندارد و مدت زمانی که روی تخت سپری می کند طولانی است برای او تخت برقی سه شکن تهیه کنید تا امکان تمامی حالت های نشستن، نیمه خوابیده و تمام درازکش برای او فراهم شود.
  • تخت های برقی باید هنگام قطع برق قابلیت تنظیم و تغییر زاویه و شکن داشته باشند.
  • تخت بیمارستانی و خانگی بیمار و سالمندتان را تنها از مراکز معتبری که دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان هستند تهیه کنید.
  • تخت های کاملاً استانداردی که مناسب وزن و شرایط جسمی بیمار هستند را تهیه کنید.
  • تخت هایی را برای بیمار و سالمندتان تهیه کنید که چرخ های آن قابلیت چرخش در محور را داشته باشند.

سخن پایانی

در این مقاله به سؤال که چه تخت بیمارستانی مناسب نگهداری بیمار و سالمند در منزل است پاسخ داده شد، امیدواریم که از این مقاله اطلاعات مورد نیاز تان را کسب کرده باشید، فراموش نکنید که خرید و اجاره تخت را تنها از فروشگاه های مجاز و معتبر انجام دهید تا خیال تان از کیفیت تخت آسوده باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *