زلزله هاییتی
متفرقه

تصاویر هولناک زلزله ۷.۲ ریشتری در هاییتی

تلفات انسانی ناشی از زمین لرزه ویرانگر در هاییتی روز یکشنبه به ۱۲۹۷ نفر افزایش یافت، در حالی که کشورهای همسایه کمک های تجهیزاتی خود را برای یافتن شهروندانی که هنوز زیر آوار هستند، پیش از وقوع طوفان استوایی، به این کشور فرستاده اند. زمین لرزه ۷.۲ ریشتری روز شنبه، هزاران خانه و ساختمان را در این کشور فقیر در منطقه کاراییب ویران کرد، کشوری که هنوز پس از زمین لرزه بزرگ ۱۱ سال پیش و ترور رییس جمهورش در ماه گذشته کمر راست نکرده است. مرکز زلزله در جنوب غربی هاییتی و در شهر لس کایس بوده است و در شرایطی که هر لحظه بر تعداد قربانیان افزوده می شود، بیمارستان ها در جای دادن به بیش از ۵.۷۰۰ مجروح با مشکل مواجه هستند.

 

 زلزله هاییتی

در زمین لرزه روز شنبه، هزاران خانه در هاییتی با خاک یکسان شده و بحران شیوع کرونا نیز اوضاع را بیش از پیش برای مردم رنج دیده این کشور وخیم کرده است. فروپاشی اقتصادی و خشونت های گروه های خلافکار و بحران سیاسی پس از ترور رییس جمهور جوونل مویز در ۷ جولای گذشته نیز عمق فاجعه در این کشور را بیشتر کرده است. کلیساها، هتل ها، بیمارستان ها و مدارس در این کشور به شدت آسیب دیده و بسیاری از آن ها ویران شده اند در حالی که دیوار زندان ها نیز در اثر زمین لرزه ترک برداشته و بر وخامت اوضاع امنیتی در این کشور افزوده است. در شهر ساحلی لس کایس با ۹۰۰۰۰ جمعیت، نیروهای امداد در حال بیرون کشیدن اجساد از میان ساختمان های فروریخته هستند.

 زلزله هاییتی

در یک نشست خبری که نخست وزیر صبح روز یکشنبه داشت، چنین گفت: «مهم ترین چیز این است که بازماندگان بیشتری را تا سر حد ممکن از زیر آوار بیرون بیاوریم. اطلاع یافته ایم که بیمارستان های محلی، به ویژه در لس کایس، مملو از مردم زخمی و رنج دیده است. باید با هم کار کنیم تا واکنش هایی سریع و موثر به این شرایط بسیار وخیم داشته باشیم». مقامات محلی در هاییتی اعلام کرده اند که تنها ۳۰ پزشک برای یک میلیون جمعیت این کشور وجود دارد. کشورهای مجاور، از جمله دومینیکن و مکزیک به سرعت محموله های دارو و غذا از طریق مرزهای هوایی و زمینی برای این کشور ارسال کرده اند. زمین لرزه اخیر هاییتی دستکم ۲۸۰۰ خانه را ویران کرده و به ۵۴۰۰ خانه دیگر آسیب زده است.

 زلزله هاییتی

 

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *