09375679381
متفرقه

داستان های عبرت انگیز|نوبت چاپ:اول|شابک:0-121-09375679381-9723

داستان های عبرت انگیز|نوبت چاپ:اول 1399|شابک:0-121-09375679381-9723

کتاب داستان های عبرت انگیز اثر روایی سروانتس است دوازده داستانی را در بر می گیرد که در حد فاصل 1558 تا 1603 نوشته بود. این دفتر که در سال 1613 انتشار یافت چون وسیله وقت گذرانی بسیار عفیفانه ای که در آن رفعت و باروری زبان کاستیلی نمایانند توصیف می شد تا انکیزیسیون را قانع کند که این داستان ها هدفی جز دادن درس اخلاق و پاکی و عفت ندارد. در این مجموعه الگوهای گوناگونی از قشرهای گوناگون جامعه دوران نویسنده، چون اشراف و بزرگ زادگان، نجیب زادگان خرده پای، دانشجویان، نظامیان، جیب بران، شیادان، تیغ زنان و … روی می نمایند.

09375679381

شخصیت هایی که حبس و اسارت در دیار غربت را چشیده اند و سرانجام پس از سالیانی توانسته اند به وطن بازگردند به بیان احساس های خود می پردازند.

 

نام کتاب: کتاب داستان های عبرت انگیز نوشته میگل د سروانتس

ناشر: انتشارات دوستان

نویسنده: میگل د سروانتس

مترجم: قاسم صنعوی

 

کتاب داستان های عبرت انگیز اثر سروانتس با ترجمه قاسم صنعوی در 574 صفحه توسط نشر دوستان چاپ شده است.

خواننده دوست داشتنی، از این رو یک بار دیگر به تو می‌گویم از این خبرها که به تو میدهم به هیچ وجه نمیتوانی آش درهم جوشی به دست بیاوری، چون آنها نه سر دارند و نه پا، نه دل و جگر، نه چیزی که به آنها شباهت داشته باشد، منظورم این است که حرفهای عاشقانه ای که در برخی از آنها می یابی به قدرتی عفیفانه، به حدی سنجیده براساس عقل و گفتار مذهبی هستند که، در کسی که آن‌ها را میخواند، ولو به شدت مراقب باشد یا غافلگیر شود، نمیتوانند کمترین فکری برانگیزند. من به آنها نام عبرت آموزها را داده ام: زیرا اگر از نزدیکتر به آنها نگاه کنی، در هیچ یک از آنها نیست که نتوانی سرمشق مفیدی پیدا کنی، و اگر بیم طولانی شدن بیش از حد این موضوع وجود نداشت، شاید به تو نشان میدادم که از مجموع آنها، همچنان که از یک یک شان، چه میوه خوشگوار و نجیبانه ای میتوان برچید. قصد من این بود که در میدان شهرمان میز بیلیاردی بگذارم که هرکس بتواند تفریح بی زیان کند، منظورم سرگرمی بدون زیان روحی و نیز جسمی است، زیرا ورزشهای نجیبانه و مطبوع بیشتر سودمندند نه آنکه زیان برسانند. در حقیقت انسان همیشه در کلیسا و بعد در حالت زانوزده نمی ماند، انسان همیشه سرگرم معامله نیست، هرچند هم که آن‌ها اهمیت هم داشته باشند؛ ساعت‌های تفریحی وجود دارند که در آن‌ها فکر از پادرآمده استراحت میکند.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *