اجتناب از نوشابه
سلامت

دلایل اجتناب از نوشابه

نوشابه رژیمی حاوی شیرین کننده های مصنوعی است و در نتگام دلایل اجتناب از نوشابه را می خوانید.

نوشابه رژیمی به جای شکر حاوی شیرین کننده های مصنوعی است که طبق مطالعات انجام شده روی حیوانات، مصرف بسیار زیاد آن ممکن است مضر باشد. با این حال، تحقیقات بر روی افراد متفاوت بوده است، اگرچه طبق بررسی سال 2011، شیرین کننده های کم کالری تایید شده برای استفاده در غذا، زمانی که در “میزان قابل قبول روزانه” مصرف شوند، ایمن در نظر گرفته می شوند. مجله فارماکولوژی و فارماکوتراپی. بررسی سال 2017 در مجله انجمن پزشکی کانادا اشاره کرد که استفاده از شیرین کننده های مصنوعی با کاهش وزن ارتباطی ندارد و حتی ممکن است با چاقی، فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی مرتبط باشد، اگرچه این یافته ها تایید نشده است. ماندن در میزان مصرف کافی با مشکلات سلامتی مرتبط نیست.

ممکن است به دندان های شما آسیب برساند

نوشیدن منظم نوشابه می تواند باعث ایجاد پلاک روی دندان شما شود که می تواند منجر به پوسیدگی و بیماری لثه شود. همچنین، هنگامی که باکتری های طبیعی در دهان شما از قند نوشابه تغذیه می کنند، اسید تشکیل می دهند. اسید می تواند منجر به پوسیدگی و پوسیدگی دندان شود. این نکات را امتحان کنید تا سفیدهای مرواریدی خود را سالم نگه دارید.

با خطر بالاتر دیابت نوع 2 مرتبط است

برخی از نوشابه ها حاوی شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند که می تواند منجر به تولید بیشتر رادیکال های آزاد شود. این رادیکال های آزاد با آسیب بافتی، ایجاد دیابت نوع 2 و عوارض دیابت مرتبط هستند. (اینها بهترین غذاها برای رژیم دیابتی هستند.)

اجتناب از نوشابه

دلایل اجتناب از نوشابه

آنها اغلب حاوی قند بیش از حد هستند

یک قوطی نوشابه معمولی می تواند حاوی 10 قاشق چایخوری شکر اضافه شده باشد. این مقدار شکر است! هنگامی که به بدن خود این مقدار قند را به شکل مایع تغذیه می کنید، می تواند باعث افزایش قند خون شود و باعث شود بدن انسولین بیشتری برای پردازش آن تولید کند. نوشیدن نوشابه یا سایر نوشیدنی های شیرین شده به طور منظم با خطر بیشتر چاقی، دیابت نوع 2، مقاومت به انسولین و سایر مشکلات سلامتی مرتبط است. مراقب این غذاهای دیگر باشید که ممکن است متوجه نشده باشید که سطح قند بالایی دارند.

حاوی اسید فسفریک است

اسید فسفریک مانع از توانایی بدن برای جذب طبیعی کلسیم می شود. عدم دریافت کلسیم کافی می تواند منجر به نرم شدن استخوان، پوکی استخوان و حفره های دندانی شود. همچنین اسید معده شما را مختل می کند، جذب مواد مغذی را مسدود می کند و هضم را کند می کند.

کافئین ممکن است منجر به کم آبی بدن شود

نوشیدن نوشابه می تواند منجر به کم آبی بدن شود زیرا می تواند حاوی سطوح بالایی از کافئین باشد. بسیاری از مردم به جای آب، سودا را همراه با غذا می نوشند و فراموش می کنند که آب مورد نیاز روزانه خود را دریافت کنند. این ترفندهای نابغه را برای نوشیدن آب بیشتر امتحان کنید.
منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *