متفرقه

فیلم تعهد حسن نماینده ترکیه در اسکار شد

کمیته اسکار سینمای ترکیه در نهایت فیلم تعهد حسن ساخته کارگردان معروف سینمای ترکیه را به عنوان نماینده رسمی این کشور در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب کرد.

داستان فیلم تعهد حسن

مردی که از باغ میوه پدرش امرار معاش می کند، سعی می کند از تیر برقی که قرار است در وسط زمینش کاشته شود خلاص شود.

این فیلم که امسال در بخش نوعی نگاه جشنواره کن رونمایی شد، درباره شخصیتی به نام حسن است که از طریق باغ میوه که از پدرش به او رسیده روزگار می گذراند و در تلاش است مانع نصب دکل برقی شود که قرار است در وسط زمین آنها قرار داده شود.

امروز 1 نوامبر آخرین مهلت معرفی نماینده رسمی کشورها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار است و تاکنون 75 کشور فیلم‌ منتخب خود را برای رقابت در این شاخه انتخاب کرده‌اند و چندین کشور دیگر نیز به این فهرست اضافه خواهند شد. آکادمی اسکار پس از بررسی تمامی فیلم‌های ارسال شده فهرست رسمی فیلم های واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 2022 را منتشر خواهد کرد.

نقدی بر تعهد حسن

دوبار تماشا کردم تا چیزی درباره فیلم از دست ندهم. در واقع همه چیز خیلی واضح بود اما جزئیات بسیار خوبی وجود داشت که به شما سرنخ بیشتری می دهد. فیلم نه تنها درباره خودخواهی ما بود، بلکه نشان می‌دهد که رستگاری آنقدرها هم که فکر می‌کنیم آسان نیست. همچنین چیزهای بیشتری برای کشف در اینجا وجود دارد.

ما واقعاً باید درک کنیم که چگونه باید همه چیز را بسیار جدی بگیریم. گذشته در واقع هرگز نمی گذرد و ما را دنبال می کند. اگر اشتباهات زیادی داشته باشیم باید با ارواح آنها زندگی کنیم و آینده خود را خراب کنیم. بنابراین همه چیز این فیلم را دوست داشتم.

منبع: imdb

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *