آیفون 14
متفرقه

مدل های کوچکتر آیفون 14 احتمالاً صفحه نمایش 120 هرتزی دارند

اگرچه اپل اولین شرکتی بود که با آی پد پرو ۲۰۱۷ نرخ تازه‌سازی بالا را برای دستگاه‌های موبایل به ارمغان آورد، اما سازندگان اندروید در معرفی گوشی‌های ۹۰ هرتزی و ۱۲۰ هرتزی پیشتاز شدند و این روزها، یافتن میان‌رده‌های اندرویدی با نرخ تازه‌سازی بالا کم نیست. . به نظر می‌رسد اپل عجله‌ای برای تبدیل این ویژگی به یک ویژگی استاندارد در تلفن‌های خود و به‌دلیل افشای اطلاعات جدید ندارد، فقط آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس از فناوری ProMotion برخوردار خواهند بود.

آیفون 14

نرخ تازه سازی تعداد دفعاتی است که یک تصویر روی نمایشگر در هر ثانیه به روز می شود. اکثر تلفن‌ها صفحه‌نمایش 60 هرتزی دارند و گوشی‌های اخیر با نمایشگرهای 90 هرتز و 120 هرتز باعث می‌شوند محتوا روان‌تر به نظر برسد و احساس پاسخ‌گویی بیشتری داشته باشد.

اپل اجرای آن را ProMotion می نامد و آیفون 13 پرو و ​​پرو مکس سال گذشته اولین گوشی هایی بودند که این فناوری را دریافت کردند. امسال انتظار می رود این شرکت دو مدل استاندارد را معرفی کند: آیفون 14 6.1 اینچی و آیفون مکس 6.7 اینچی و دو نسخه پرو: آیفون 14 پرو 6.1 اینچی و آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی.

در ابتدا تصور بر این بود که فقط حرفه ای ها صفحه نمایش 120 هرتزی را دریافت می کنند و سپس شایعه ای شروع شد که اپل در نظر داشت. مکس را به صفحه نمایش 120 هرتزی نیز مجهز می کند. اخیراً گزارش شده است که هر چهار مدل دارای پنل 120 هرتزی خواهند بود.

ProMotion برای حرفه ای ها است

خودی صنعت مورد اعتماد راس یانگ این شایعات را خنثی کرده است. او ادعا می‌کند که BOE، سازنده نمایشگر چینی که احتمالاً صفحه‌نمایش‌های مدل‌های غیرپرو را ارائه می‌کند، قادر به ارائه انواع صفحه‌نمایش‌های OLED که برای فعال کردن نرخ تازه‌سازی پویا در حال حاضر مورد نیاز هستند، نیست.
آیفون 14 و 14 مکس ظاهراً دارای پنل سیلیکونی پلی کریستالی با دمای پایین (LTPS) خواهند بود. از سوی دیگر، مدل‌های Pro احتمالاً از فناوری اکسید پلی‌کریستالی با دمای پایین (LTPO) بهره می‌برند که به نمایشگر اجازه می‌دهد تا نرخ تازه‌سازی را با توجه به محتوای نمایش داده شده تنظیم کند تا عمر باتری را طولانی‌تر کند. سامسونگ – و احتمالا ال جی – پنل های LTPO را تامین خواهد کرد و BOE صفحه نمایش LTPS را برای سری آیفون 14.
همچنین انتظار می‌رود مدل‌های حرفه‌ای از شکاف خود رها شوند و یک را اتخاذ کنند به جای آن برش های سوراخ و قرص را طراحی کنید. این مدل ها همچنین ممکن است به یک سنسور جدید 48 مگاپیکسلی مجهز شوند و این می تواند به آنها کمک کند تا از این سنسور پیشی بگیرند بهترین دوربین گوشی های امروزی

4.5/5 - (2 امتیاز)
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *