ماچا لاته
سلامت

دستور العمل ماچا لاته در خانه

ماچا لاته

شروع روز با یک لاته صبحگاهی برای بسیاری از ما یک مراسم مورد علاقه است. هیچ چیز بهتر از نوشیدن یک فنجان شیر گرم (یا سرد) با کافئین خوب برای شروع روز شما نیست.

اما برای برخی از افراد، اسپرسو و قهوه می‌توانند باعث عصبانیت یا حتی بدتر از آن، برخی علائم ناراحت‌کننده گوارشی مانند اسهال شوند.

اگر نمی‌توانید بدون رفع کافئین ادامه دهید، یا می‌خواهید روال معمول قهوه‌تان را تغییر دهید، جایگزین جدید مورد علاقه من ماچا لاته را امتحان کنید.

تعویض لاته معمولی خود با ماچا لاته به شما کافئین خوبی را بدون لرزش افزایش می دهد و دارای مزایای اضافی مواد مغذی تقویت کننده سلامت مانند آنتی اکسیدان ها است.

در اینجا نحوه درست کردن ماچا لاته و هر آنچه که باید در مورد این نوشیدنی بدانید آورده شده است.

چرا ماچا اینقدر محبوب است؟

تقاضا برای ماچا بسیار زیاد است، گزارش‌هایی مبنی بر فروش برخی از آنها در ایالات متحده می‌گویند که آنها بیش از 10 میلیارد دلار هستند. این نوشیدنی محبوب همه جا در منوی کافه ها ظاهر می شود، از کافی شاپ های محلی گرفته تا کافه های زنجیره ای شرکت های بزرگ مانند استارباکس.. ماچا این روزها آنقدر محبوب است که حتی می‌توانید کافه‌هایی را پیدا کنید که منحصراً ماچا را با تمام تزیینات و طعم‌هایی که می‌توانید تصور کنید سرو می‌کنند.

این ترند لاته قطعا ارزش امتحان کردن را دارد، اما برای انجام آن نیازی نیست به یک کافه شیک بروید. با چند ابزار ساده آشپزخانه می توانید یک ماچا لاته خوشمزه و مغذی را در خانه خود درست کنید. به خواندن ادامه دهید تا بدانید چه چیزی ماچا لاته را بسیار عالی می کند و چگونه می توانید ماچا لاته خود را در خانه درست کنید.

تاریخچه ماچا

ماچا نوعی چای سبز است که قرن هاست در ژاپن مصرف می شود. با این حال، برخلاف سایر چای های سبز، ماچا در شرایط خاصی رشد می کند که طعم و ارزش غذایی آن را افزایش می دهد.

برگ های ماچا قبل از چیدن، خشک کردن و آسیاب کردن آن ها به شکل چای، به مدت چند هفته در زیر پوشش های ضد آفتاب کشت می شوند. این فرآیند باعث افزایش محتوای کلروفیل و اسید آمینه برگ ها می شود و به ماچا رنگ سبز پر جنب و جوش و طعم صاف آن را می دهد.

چیزی که واقعاً ماچا را منحصر به فرد می کند، روشی است که برگ های آن چای درست می کنند. همه ما با طرز تهیه چای معمولی از خیساندن برگ های چای خشک در آب داغ آشنا هستیم.

چای ماچا در واقع از آسیاب کردن برگ های خشک شده چای به صورت پودر ریز تهیه می شود که سپس به صورت مایع داغ در می آید. این تفاوت در آماده سازی، ماچا را به شکل غلیظ تری از تمام فواید سلامتی که از چای سبز دریافت می کنیم، از جمله محتوای آنتی اکسیدانی بالاتر و حتی افزایش کافئین بیشتر می کند.

فواید ماچا برای سلامتی

تحقیقات فعلی در مورد اینکه ماچا چقدر برای سلامتی ما مفید است، امیدوارکننده است – اما محدود است.

شناخته شده ترین مزیت چای سبز و ماچا به محتوای آنتی اکسیدانی بالای آنها مربوط می شود.

آنتی اکسیدان ها گروهی از ترکیبات شیمیایی هستند که در برخی مواد غذایی یافت می شوند و به کاهش التهاب در بدن کمک می کنند.

قدرت ضد التهابی آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را خنثی می کند و استرس اکسیداتیو را که منجر به انواع بیماری ها از جمله بیماری قلبی، دیابت، برخی سرطان ها، بیماری های خودایمنی، بیماری های کبدی و بیماری های نورودژنراتیو می شود، به حداقل می رساند. طب طبیعت.

ماچا یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است. این آنتی اکسیدان بخشی از گروه بزرگتری از آنتی اکسیدان ها به نام کاتچین است.

با توجه به مجله اتنوفارماکولوژی.

بررسی در مجله بین المللی علوم مولکولی دریافتند که EGCG همچنین ممکن است در برابر بیماری های عصبی محافظت کند زیرا پتانسیل آن برای بهبود شناخت و کاهش آسیب اکسیداتیو در مغز است.

تحقیق در مجله اروپایی تغذیه بالینی دریافتند که چای سبز و EGCG به دلیل توانایی بالقوه آنها در کاهش اشتها، تداخل با جذب چربی و افزایش سرعت متابولیسم ممکن است برای کاهش وزن نیز مفید باشند.

تحقیقات بیشتری برای تایید مزایای کاهش وزن چای سبز مورد نیاز است، اما یافته ها امیدوارکننده هستند.

طرز تهیه ماچا لاته

ماچا به وضوح یک نیروگاه تغذیه است که ارزش امتحان کردن را دارد، اما ترکیب این غذای فوق العاده در چرخش منظم نوشیدنی ها می تواند گران باشد.

متوسط ​​​​ماچا لاته می تواند بیش از 6.00 دلار هزینه داشته باشد، که می تواند تقریباً 200 دلار در ماه برای تعمیر روزانه ماچا از کافی شاپ محلی شما اضافه کند.

خبر خوب این است که با درست کردن ماچا لاته خود در خانه، هنوز هم می توانید بدون پرداخت هزینه دست و پا از مزایای ماچا بهره مند شوید. در اینجا نکات مهم من برای تهیه یک ماچا لاته خوشمزه از راحتی خانه شما آورده شده است.

با یک ماچا با کیفیت خوب شروع کنید

اول از همه، انتخاب ماچا با کیفیت خوب پایه و اساس داشتن یک ماچا لاته خوش طعم در خانه است.

رنگ، طعم و بافت کیفیت ماچا را تعیین می کند. برخی از شرکت ها ماچای خود را با استفاده از یک سیستم درجه بندی شده برچسب گذاری می کنند، اما این نمرات در ایالات متحده تنظیم نشده است و می تواند گمراه کننده باشد.

بهترین راه برای انتخاب ماچای با کیفیت، انتخاب یک محصول سبز روشن است که مات و زیتونی رنگ نباشد. ماچا با کیفیت خوب دارای بافت ظریفی شبیه به نشاسته ذرت است (توجه داشته باشید که کلوخه ها کاملا طبیعی هستند). همچنین باید مزه آن صاف و تلخ نباشد و بوی گلی و علفی داشته باشد.

اگر نمی توانید قبل از خرید محصول را ببینید یا امتحان کنید، مراقب باشید که محصول از کجا آمده است. شما می خواهید ماچا را از ژاپن انتخاب کنید، و اگر کلمات “سنگ-زمین” را مشاهده کردید، نشانگر خوبی است که بافت مناسبی دارد.

شیر مناسب را انتخاب کنید

بعد، مطمئن شوید که شیر مورد علاقه خود را برای پایه لاته خود ذخیره کرده اید. ماچا با اکثر انواع شیر، از جمله شیرهای مورد علاقه شخصی من، شیر گاو، شیر بادام و شیر جو دوسر عالی می شود.

انتخاب شیر پرچرب مانند شیر کامل به لاته شما قوام بیشتری می دهد. اگر یک لاته خامه‌ای بدون لبنیات می‌خواهید، جایگزین‌های زیادی از شیر به سبک باریستا وجود دارد که بافتی صاف و غلیظ به شما می‌دهد.

شیر جو دوسر و جایگزین های شیر شیرین طعم شیرین تری به شما می دهند، اما مقداری کالری اضافی نیز اضافه می کنند.

یک همزن ماچا بگیرید

هنگامی که شیر مورد علاقه خود را انتخاب کردید، باید مطمئن شوید که چند ابزار ساده آشپزخانه برای تهیه لاته خود دارید.

من خرید یک همزن ساده و ارزان بامبو ماچا را توصیه می کنم. استفاده از همزن ماچا به شکستن توده‌های موجود در نوشیدنی‌تان کمک می‌کند و یک قوام یکنواخت را تضمین می‌کند.

به طور سنتی، آماده سازی ماچا شامل یک همزن ماچا، یک قاشق بامبو باریک برای اندازه گیری ماچا، یک کاسه چای برای هم زدن، و یک صافی برای خارج کردن کلوخه ها است. می‌توانید یک کیت ماچا را برای نصب کامل در خانه خریداری کنید، اما من شخصاً می‌دانم که همزن ماچا تنها بخشی از کیت مورد نیاز شماست.

ابزاری برای کف کردن شیر

یکی دیگر از ابزارهای ساده ای که می تواند ماچا لاته شما را به سطح بالاتری برساند، کف کننده شیر است. این لوازم آشپزخانه دستی دارای قیمت های مختلفی هستند و استفاده از آنها ساده است.

اگر تمایلی به خرید ابزار آشپزخانه دیگری ندارید، می‌توانید با استفاده از برخی از چیزهایی که از قبل در خانه دارید، شیر خود را کاملاً خودتان انجام دهید و کف کنید.

سعی کنید ابتدا شیر خود را گرم کنید، سپس آن را در ظرفی تکان دهید یا با دست در یک کاسه هم بزنید. اگر همزن یا همزن برقی دارید، می توانید شیر گرم خود را نیز با این وسایل کف کنید.

برای شما دوستداران لاته سرد، می توانید خمیر ماچای خود را با استفاده از مقدار کمی آب داغ تهیه کنید و سپس شیر سرد خود را با مقداری یخ به رب اضافه کنید. روی آن مقداری شیر کف کرده روی آن بریزید و یک نسخه خانگی از ماچا لاته یخی مورد علاقه خود دارید.

همانطور که می بینید، ساخت ماچا در خانه به همان اندازه که خودتان آن را می سازید ساده یا پیچیده است. راه های مختلفی برای چیدن لاته در خانه وجود دارد که باعث می شود این نوشیدنی همه کاره تر و سرگرم کننده تر شود.

با انواع مختلف شیر و روش های مختلف کف کردن بازی کنید تا ببینید چه طعم و بافتی را ترجیح می دهید. ترکیبات بی پایان هستند.

در اینجا دستور پخت ماچا لاته مورد علاقه من است.

دستور العمل ساده ماچا لاته

این ماچا لاته با شیر مورد علاقه من در حال حاضر یعنی شیر جو درست می شود. خامه ای و شیرینی طبیعی کمی شیر جو دوسر باعث متعادل شدن طعم علف ماچا می شود.

این دستور پخت ساده و آسان است و می توان آن را با یا بدون کف کننده شیر درست کرد.

سرشار از آنتی اکسیدان است و بسته به مارک شیر جو دوسری که استفاده می کنید، در هر فنجان حدود 150 کالری دارد. توصیه می کنم شیر جو دوسر غنی شده را انتخاب کنید تا مواد معدنی بیشتری مانند کلسیم و پتاسیم دریافت کنید. بهترین قسمت؟ درست کردنش فقط چند دقیقه طول میکشه

خدمت 1

ماچا لاته

عناصر:

1/2 قاشق چای خوری ماچا با کیفیت خوب (اگر نیاز به افزایش کافئین در روز دارید، می توانید یک قاشق چای خوری کامل مصرف کنید)

1/4 فنجان آب داغ

1 فنجان شیر جو دوسر گرم و شیرین نشده

جهت ها:

در یک کاسه کوچک پودر ماچا را به 1/4 فنجان آب داغ اضافه کنید

آنقدر هم بزنید تا قوام خمیری یکدستی به دست آید و مخلوط خود را به یک لیوان یا ظرف مورد نظر برای نوشیدن منتقل کنید.

شیر جو را در قابلمه ای گرم کنید تا گرم شود.

شیر گرم را به دستگاه کف کن یا مخلوط کن اضافه کنید تا کف تشکیل شود.

شیر کف کرده را به خمیر ماچای خود اضافه کنید، هم بزنید و لذت ببرید

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *