قارچ بد
متفرقه

از کجا بفهمید قارچ بد است؟

به گزارش سایت نتگام: قارچ ها یک افزودنی فوق العاده دلچسب برای سوپ، خورش، سالاد و سیب زمینی سرخ شده هستند. آنها اشکال و اندازه های مختلفی دارند، اما مهم نیست کدام یک را انتخاب می کنید، همیشه مغذی و سیر کننده هستند. با این حال، هیچ چیز بدتر از پیدا کردن یک قارچ فاسد نیست.

از کجا بفهمید قارچ بد است؟

قارچ های خوب باید سفت، پر، خشک و صاف باشند. بنابراین اگر مطمئن نیستید که چطور تشخیص دهید قارچ ها بد هستند، ابتدا به بافت آنها نگاه کنید. قارچ های بد نشانه هایی از چروکیدگی، کبودی و رطوبت را نشان می دهند. مهم نیست که به چه نوع قارچی نگاه می کنید، شاخص های تازگی یکسان است. به طور کلی، قارچ‌های بزرگ مانند پورتوبلو برای مدت طولانی‌تری تازه می‌مانند، در حالی که تکه‌های کوچک قارچ‌های ورقه‌شده زودتر کبود، چروک و لزج می‌شوند. هر چه سطح بیشتر در معرض هوا و رطوبت باشد، قارچ سریعتر تجزیه می شود و قوام کامل و چاق خود را از دست می دهد. دوم، یک پف بزرگ بزنید. قارچ های خوب بوی ملایمی دارند در حالی که قارچ های بد بوی قوی دارند.

چگونه بفهمیم قارچ سفید مضر است؟

قارچ های سفید باید (حدس زدید!) سفید باشند. بنابراین اگر لکه‌های قهوه‌ای یا خاکستری می‌بینید، این می‌تواند اولین سرنخ شما باشد که آنها از اوج خود گذشته‌اند. در حالی که این قارچ ها همیشه یک سایه سفید کاملا درخشان نیستند، حداقل باید یک رنگ یکنواخت باشند. بنابراین به لکه ها یا کبودی ها توجه کنید. شما باید پر و چاق به نظر برسید، بنابراین مراقب چین و چروک ها نیز باشید. همچنین، اگر قارچ‌ها لزج یا کمی مرطوب به نظر می‌رسند، این نشانه دیگری است که آنها در حال فساد هستند.

چگونه می توان تشخیص داد که قارچ صدفی مضر است؟

مانند قارچ سفید، قارچ صدفی نیز باید پر، خشک و یکنواخت باشد. قارچ صدفی معمولاً به رنگ طلایی مایل به زرد است و باید به رنگ جامد باشد. اگر خیس، مرطوب یا چروکیده به نظر می رسند، این می تواند نشان دهنده بد بودن آنها باشد. قارچ صدفی هرگز نباید چروکیده به نظر برسد، بنابراین هنگام خرید از خواربارفروشی، مطمئن شوید که دسته ای را انتخاب کنید که پر و زنده به نظر برسد.

چگونه بفهمیم قارچ خشک شده مضر است؟

به طور کلی می توان گفت که قارچ های تازه باید همیشه خشک، پر و یکنواخت باشند. آنها هرگز نباید چروکیده، لنگی یا لزج به نظر برسند. اما چگونه می توان تشخیص داد که قارچ های خشک شده مضر هستند؟ گفته می شود آنها چروکیده و قهوه ای هستند، بنابراین همان شاخص ها اعمال نمی شود.
قارچ های خشک اگر در مکانی خنک، خشک و تاریک نگهداری شوند، بیشترین ماندگاری را خواهند داشت. رطوبت دشمن است، بنابراین مطمئن شوید که آنها را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. قارچ های خشک به طور قابل توجهی بیشتر از قارچ های تازه ماندگاری دارند و اگر به درستی نگهداری شوند می توانند ماه ها دوام بیاورند. مراقب کپک باشید، این نشانگر اصلی ناامن بودن قارچ های خشک است.

همچنین بخوانید: قارچ یال شیر

نحوه نگهداری قارچ

قارچ ها نیاز به تنفس دارند، بنابراین نگهداری آن ها در کیسه های کاغذی یک راه عالی برای ایمن نگه داشتن آنها و همچنین گردش هوا است. کیسه های پلاستیکی زیپ دار معمولا رطوبت را به دام می اندازند، اما این می تواند باعث شود قارچ های شما سریعتر تجزیه شوند. بعد از اینکه قارچ‌ها را از خواربار فروشی به خانه آوردید، قارچ‌هایتان را از ظرفی که در آن آمده‌اند بیرون بیاورید، آن‌ها را در حوله‌های کاغذی خشک بپیچید و در یک کیسه کاغذی در یخچال نگهداری کنید. دستمال کاغذی به جذب رطوبت اضافی کمک می کند.

ماندگاری قارچ چقدر است؟

قارچ های تمیز و سالم وقتی به درستی در یخچال نگهداری می شوند باید حدود پنج تا هفت روز دوام بیاورند. برای اینکه از خرید خود بیشترین عمر را داشته باشید، حتماً قارچ ها را قبل از آوردن آنها به خانه در فروشگاه مواد غذایی بررسی کنید. برای اطمینان از ماندگاری طولانی مدت در خانه، با قارچ های تازه و تمیز شروع کنید. بنابراین قبل از خرید مطمئن شوید که قارچ ها هیچ گونه کبودی، رطوبت یا جمع شدن نداشته باشند. قارچ های کامل معمولا ماندگاری بیشتری نسبت به قارچ های از پیش برش داده شده دارند.

آیا با خوردن قارچ بد می توانید بیمار شوید؟

خوردن قارچ های فاسد می تواند باعث درد خفیف معده و استفراغ شود و در موارد نادری می تواند منجر به انواع شدیدتر مسمومیت های غذایی مانند بوتولیسم شود. بوتولیسم یک بیماری جدی ناشی از غذا است که با مصرف سم کلستریدیوم بوتولینوم رخ می دهد و می تواند علائمی مانند تهوع، استفراغ، گرفتگی عضلات شکم، تاری دید و حتی فلج را ایجاد کند. نتگام توصیه می کند در صورت مشاهده هر یک از این علائم فوراً به دنبال کمک پزشکی باشید.
منبع: deleciousfood.com

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *