مزایا استفاده از واکسن کرونا
سلامت

مزایا استفاده از واکسن کرونا

واکسن ها و عفونت های کرونا
وقتی تام فردرکینگ ، 61 ساله ، از پلین ویل ، کانزاس ، در ماه فوریه واکسینه شد ، او به یاد آورد که “احساس می کرد یک پتو امنیتی روی سرم انداخته اند.”

فردرکینگ یک بازمانده از سرطان است و نگران بود که در صورت ابتلا به این بیماری در معرض خطر بیشتری قرار گیرد.

هنگامی که او در ماه آگوست موفق به ایجاد عفونت Covid شد ، در نهایت به تزریق آنتی بادی های مونوکلونال محافظ برای مبارزه با عفونت مبتلا شد. با این حال ، او در بیمارستان بستری نشد و توانست در خانه بهبود یابد.

او می گوید: “در تمام این موارد ، تنها چیزی که من داشتم ، ازدحام بود.” “من حس بویایی خود را از دست ندادم. من حس چشایی خود را از دست ندادم. من سردرد نداشتم. ”

 

مزایا استفاده از واکسن کرونا

اگرچه برای همه کسانی که پس از واکسیناسیون به Covid-19 مبتلا می شوند ، اینطور نیست ، اما علائم وی نسبتاً خفیف است.

او می گوید: “من واقعاً خوشحالم که [واکسن] را دریافت کردم.” “در واقع ، من به دیگران می گویم که آن را دریافت کنند.”

اکنون که واکسن های کرونا وجود دارد ، مردم در مورد عفونت های موفقیت آمیز کووید -19 صحبت می کنند که 14 روز یا بیشتر پس از واکسیناسیون کامل به عنوان آزمایش مثبت تعریف شده است.

اما واقعاً داشتن یکی چگونه است؟ ما تمام سوالات شما را در مورد عفونت های موفقیت آمیز از متخصصان پرسیدیم. به علاوه ، چرا هنوز واکسیناسیون ، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی مهم است.

شما متعلق به یک باشگاه بسیار کوچک هستید
تا 26 ژوئیه ، بیش از 7500 نفر که واکسینه شده اند در بیمارستان بستری شده اند یا بر اثر یک عفونت جدید کووید جان خود را از دست داده اند.

اگرچه ممکن است این مقدار زیاد به نظر برسد ، این تنها بخشی از 167 میلیون نفر است که مانند فردرکینگ واکسینه شده اند. و بسیار کوچکتر از بیش از 600000 نفر واکسینه نشده در ایالات متحده است که از ابتدای همه گیری بر اثر کووید -19 جان خود را از دست داده اند.

بت اولر ، پزشک ، پزشک خانواده فردرکینگ ، مستقر در استاکتون ، کانزاس ، می گوید: “اعداد پیشرفت کنونی برای Covid به 0.01 درصد نزدیک است که به طرز شگفت انگیزی کم است.”

ویلیام شافنر ، پزشک متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه وندربیلت در نشویل ، خاطرنشان می کند: دلیل این که شما در مورد شیوع بیماری بسیار می شنوید این است که مخرج ، یعنی تعداد کلی افرادی که دچار شلیک گلوله شده اند ، بسیار زیاد است.

هرچه تعداد افراد واکسینه شده بیشتر باشد ، تعداد عفونت های موفقیت آمیز بیشتر است. هر چند به عنوان درصد ، هنوز هم کوچک است.

نباید تعجب کنید

توری گلیسون 41 ساله در دسامبر و ژانویه عکس های خود را ثبت کرد. او به عنوان یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی (او متخصص کایروپراکتیک در روستاهای غربی کانزاس است) ، از همان ابتدا می دانست که هنوز شانس عفونت دارد.
گلیسون به مدت پنج روز احساس “خام” کرد و می گوید که مورد او احتمالاً متوسط ​​بوده است تا خفیف. او خوشحال بود که واکسینه شده است.

گلیسون می گوید: “من واقعاً معتقدم اگر واکسینه نشده بودم ، آنها مراسم تشییع جنازه مرا برنامه ریزی می کردند.” “این برای من ماهیت واکسیناسیون ضروری را مشخص می کند.”

در آزمایشات بالینی ، واکسن های mRNA Moderna و Pfizer 95 درصد در پیشگیری از بیماری ، به ویژه بیماری های شدید م effectiveثر بودند. دکتر شافنر تأیید می کند که آنها “فوق العاده م effectiveثر” هستند.

اما آنها هنوز 100 درصد نیستند. آن را با تزریق سالانه آنفولانزا مقایسه کنید ، که حدود 50 درصد متغیر است و مانند همه واکسن ها دارای عفونت های پیشرفتی است.

کارآزمایی های بالینی بر روی افراد کاملاً سالم که لزوما نماینده دنیای “واقعی” نیستند ، انجام می شود.

S. Wesley Long ، MD ، PhD ، مدیر پزشکی میکروبیولوژی تشخیصی در Houston Methodist می گوید: “آنها افرادی را که سیستم ایمنی طبیعی ندارند یا از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می کنند حذف می کنند.” “شما در حال تلاش برای تعیین بهترین شرایطی هستید که واکسن تحت آن کار می کند.”

هنگامی که واکسن ها به جمعیت عمومی می رسند ، معادله کرونا می تواند تغییر کند.

حتی در صورت واکسیناسیون ، قرار گرفتن در معرض همان خطر است
این که آیا واکسن را تزریق کرده اید یا نه ، همان چیزهایی که شما را در ابتدای همه گیری در معرض خطر قرار داده است ، اکنون یک مشکل است – یعنی نزدیک بودن بیش از حد به افراد دیگر و استفاده نکردن از ماسک.

فردرکینگ فکر می کند در حین گردش با اعضای نزدیک خانواده ، که دو نفر از آنها باردار بوده و واکسینه نشده اند ، آلوده شده است. (CDC توصیه می کند که افراد باردار واکسن Covid-19 را دریافت کنند. این امر به محافظت از مادر و نوزاد پس از تولد کمک می کند زیرا آنتی بادی های محافظ از طریق جفت منتقل می شوند.)

فردرکینگ و همسرش در حالی که نوه دیگری در راه بود ، مراقب بودند. آنها به طور کلی از ماسک استفاده می کردند و محل رفت و آمد خود را محدود می کردند. بعد از همه اینها ، او هنوز کووید گرفت.

گلیسون تصور می کند که در یک ملاقات 45 دقیقه ای با یک دوست قدیمی و عضو جامعه آلوده شده است.

او می گوید: “من گارد خود را رها کردم.”

ممکن است آنقدر مریض نشوید

بسیاری از افرادی که دچار عفونت پیشرفته می شوند فقط علائم خفیفی خواهند داشت. این مطمئناً تجربه فردرکینگ بود و اگرچه علائم گلیسون بدتر بود ، او توانست در خانه بهبود یابد و به بیمارستان نرسید.

اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید ، بالای 65 سال سن دارید ، شرایطی مانند فشار خون بالا یا دیابت یا اضافه وزن دارید ، خطر ابتلا به علائم شدیدتر شما بیشتر می شود.

به گفته انجمن پزشکی آمریکا ، تقریباً یک سوم بیماران مبتلا به عفونت های پیشرفته هیچ علامتی ندارند.

در همین حال ، فقط حدود 0.004 درصد از افراد واکسینه شده دچار موارد موفقیت آمیزی می شوند که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند و درصد بسیار کمی از آنها نیز فوت کرده اند.

دکتر لانگ می گوید: “نکته کلیدی این است که واکسن ها هنوز برای جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان و بیماری های شدید و مرگ بسیار خوب عمل می کنند.”

ماسک ها و فاصله گذاری اجتماعی هنوز می تواند از شما محافظت کند

در ماه جولای ، CDC دستورالعمل ماسک خود را به روز کرد تا بگوید حتی افراد کاملاً واکسینه شده باید آنها را در داخل خانه در مکانهای عمومی که ویروس هنوز در آن شیوع دارد ، بپوشند.

از نظر گلیسون ، “اگر من با دیگران در ملاء عام و اجتناب از تجمعات بزرگ ، همه جا یک نقاب باشد.”

“با افزایش نوع دلتا ، و چقدر راحت تر می توان قرارداد بست ، من کاملاً فکر می کنم که هنگام حضور عمومی ، در مجامع بزرگ یا در اطراف دیگران که واکسینه نشده اند یا وضعیت واکسیناسیون آنها باید ماسک بزنیم. نمی دانم ، ”دکتر اولر تأکید می کند.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *