چای نعناع
سلامت

چای نعناع می تواند به علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک کمک کند

به گزارش سایت نتگام: آیا نوشیدن یک یا دو فنجان چای نعناع در روز فواید سلامتی دارد؟ ثابت شده است که چای نعناع دارای خواص ضد آندروژنی است که می تواند به تعادل سطوح بالای تستوسترون کمک کند. تستوسترون یک آندروژن است که در هر دو جنس یافت می شود. در زنان، در پوست و سلول های چربی، غدد فوق کلیوی و تخمدان ها تولید می شود و در سلامت باروری و کلی نقش دارد. سطوح بالای این هورمون می تواند منجر به پوست چرب، آکنه، موهای زائد صورت و مشکلات قند خون شود و بر چرخه قاعدگی تاثیر بگذارد. همچنین با سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) مرتبط است.

درمان‌های پزشکی زیادی برای سطوح بالای تستوسترون وجود دارد، اما چای نعناع سابقه استفاده به عنوان داروی گیاهی در خاورمیانه برای زنان دارای رشد بیش از حد دارد و به دلیل خواص مفید بالقوه‌اش مورد توجه قرار گرفته است.

فواید نوشیدن چای نعناع چیست؟

چای نعناع گیاهی با فواید آنتی اکسیدانی و تغذیه ای فراوان است. برای دستگاه گوارش عالی است، و آن را به یک درمان خانگی آسان برای ناراحتی معده، سوء هاضمه، نفخ، حالت تهوع، نفخ، IBS یا احساس سیری بیش از حد بعد از غذا تبدیل می کند. علاوه بر این، حتی می تواند مغز شما را تقویت کند، زیرا می تواند استرس را کاهش دهد و حافظه را بهبود بخشد.

چه چیزی باعث نوسانات تستوسترون می شود؟

تستوسترون بالا در زنان به دلیل شرایط پزشکی مانند هیپرپلازی مادرزادی آدرنال ، هیرسوتیسم و ​​معمولاً PCOS ایجاد می شود. اما زنانی که در دوران یائسگی قرار دارند نیز ممکن است شاهد نوسانات در سطح تستوسترون خود باشند. تخمک‌گذاری متوقف می‌شود، به این معنی که استروژن افزایش نمی‌یابد، بنابراین تستوسترون، به طور خاص، می‌تواند نسبتاً بالاتر باشد.

همچنین بخوانید: 5 مزیت چای رویبوس

چه کسانی ممکن است از نوشیدن چای نعناع سود ببرند؟

در حالی که پزشک تغذیه امریکایی به نام خوری به طور خاص چای نعناع را به بیماران خود توصیه نمی کند، اغلب به آنها پیشنهاد می کند که گیاهان و ادویه ها را در رژیم غذایی خود بگنجانند تا هورمون ها را تنظیم کنند. خوری می‌گوید: من به رژیم غذایی به‌عنوان یک کل نگاه می‌کنم، بنابراین در مورد افزودن یک ماده یا حذف یک عنصر نیست. او همچنین بیماران خود را به خوردن غذاهای کامل و بدون آفت کش تشویق می کند که شامل خوردن بیشتر سبزیجات، آجیل، دانه ها، ماهی و چربی های سالم است.

او گاهی اوقات چای نعناع را به بیماران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک توصیه می کند، زیرا آنها معمولاً دارای سطوح بالایی از آندروژن هستند. یک تا دو فنجان چای نعناع در روز می‌تواند به مواردی مانند آکنه، ریزش مو، و هیرسوتیسم رشد موهای ناخواسته صورت کمک کند و چرخه قاعدگی را تنظیم کند. اما همه زنان مبتلا به PCOS دارای DHEA یا تستوسترون بالا نیستند. یک آزمایش خون ساده می‌تواند تعیین کند که آیا سطح آندروژن بیمار بسیار بالا در نظر گرفته می‌شود و بنابراین ارزش امتحان کردن چای نعناع را دارد یا خیر.

آیا چیز دیگری وجود دارد که قبل از نوشیدن آن بدانیم؟

با تمام این فواید، ممکن است تعجب کنید که چرا کسی نباید آن را بنوشد؟ خوری می گوید اول از همه، می تواند محرکی برای سوزش سر دل و رفلاکس اسید باشد. دوم، برخی از افراد از سطوح پایین تستوسترون سودی نخواهند برد. او می‌گوید احتمالاً خوردن فقط یک فنجان مضر نخواهد بود.

هر گونه تلاش برای تغییر سطح هورمون باید با مشورت پزشک انجام شود و شامل آزمایش خون منظم باشد. این هورمون‌ها برای ما فوایدی را ارائه می‌کنند، بنابراین نمی‌خواهیم آنها را کاملاً از بین ببریم.

منبع: besthealthmag

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *