بازگشت فورتنایت به آیفون
متفرقه

کاربران آیفون می‌توانند فورتنایت را دوباره بازی کنند

به گزارش سایت نتگام: مایکروسافت می‌گوید کاربران آیفون می‌توانند فورتنایت را دوباره بازی کنند، اما فقط در Xbox Cloud، شرکت مایکروسافت دو سال پس از اینکه اپل آن را از فروشگاه App خود حذف کرد، بازی ویدیویی موفق Fortnite را به دستگاه‌های iOS بازگرداند.

بازی Fortnite که توسط شرکت Epic Games ساخته شده است، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی تمام دوران است. اما پس از اینکه اپیک سعی کرد فروشگاه‌های تحت کنترل غول‌های فناوری را با اجازه دادن به بازیکنان برای خریدهای درون‌برنامه‌ای مستقیماً در وب‌سایت خود، دور بزند، در اپ استور اپل و گوگل پلی حذف شد. این حرکت عملاً یک راه حل برای پرداخت کمیسیون به فروشگاه های برنامه و نقض دستورالعمل های آنها ایجاد کرد.

اپیک در سال 2020 از اپل و شرکت آلفابت شکایت کرد و این رقابت قانونی به جلب انتقاد و بررسی نظارتی به سیاست‌های فروشگاه اپلیکیشن‌ها کمک کرد که به عنوان یک نیروی غالب در نرم‌افزار موبایل دیده می‌شوند. در سپتامبر 2021، یک قاضی فدرال به اپل دستور داد تا تغییری اساسی در نحوه کسب درآمد از اپ استور ایجاد کند و بازار 100 میلیارد دلاری بازی‌های موبایل را از بین ببرد. اما این شرکت اعلام کرد که فورتنایت را تا زمانی که تمام درخواست‌های تجدیدنظر به پایان نرسد، از اپ استور خارج می‌کند. تیم سوئینی، مدیر اجرایی Epic گفته است که این امر ممکن است تا پنج سال طول بکشد.

بازگشت فورتنایت به آیفون

طبق بیانیه مایکروسافت اکنون Fortnite در دستگاه‌های دارای مرورگر با سرویس Xbox Cloud Gaming مایکروسافت دوباره ظاهر خواهد شد. هر کسی که یک حساب مایکروسافت و یک دستگاه iOS، تلفن یا تبلت اندروید یا رایانه شخصی ویندوزی با دسترسی به اینترنت داشته باشد، می‌تواند بازی را با استفاده از نسخه بتا بازی Xbox Cloud به صورت رایگان دانلود کند.

مایکروسافت گفت در ادامه سفر ابری خود، افزودن یک عنوان رایگان به کاتالوگ بازی های ابری یک گام مهم است. ما با Fortnite شروع می کنیم و به دنبال آن هستیم که در آینده بازی های رایگان بیشتری را که مردم دوست دارند ارائه دهیم.

مایکروسافت همچنین برای نظارت بر فروشگاه های اپلیکیشن لابی کرده است زیرا به دنبال بررسی نظارتی بر خرید 69 میلیارد دلاری Activision Blizzard Inc که در اوایل سال جاری اعلام شد، پیشی گرفته است. مایکروسافت سیاست‌های جدید جمع‌آوری داده، رقابت و پرداخت را برای فروشگاه‌های نرم‌افزار ایکس‌باکس و ویندوز ترسیم کرده است که می‌گوید نگرانی‌های گسترده‌تر تنظیم‌کننده‌ها در مورد فروشگاه‌های اپلیکیشن رقبای خود را برطرف می‌کند.

اپل قبلاً سرویس Xbox Cloud Gaming مایکروسافت را از فروشگاه برنامه مسدود کرده بود، اما Sweeney خاطرنشان کرد که این وب سایت را مسدود نمی کند، حداقل هنوز.

Fortnite قبلاً در Xbox Cloud Gaming در دسترس نبود زیرا معاون توسعه کسب و کار Epic گفت که این سرویس با پیشنهادات رایانه شخصی Epic رقابت خواهد کرد.

همچنین بخوانید: ترفندهای iOS 16

نحوه بازی Fortnite در iPhone و iPad به صورت رایگان

اپل Fortnite را در آگوست 2020 از اپ استور حذف کرد. با این حال، اگر می‌خواهید فورتنایت را روی آیفون و آی‌پد بازی کنید، خبر خوب این است که سرویس Xbox Cloud Gaming اکنون از Fortnite پشتیبانی می‌کند، به این معنی که می‌توانید با استفاده از سافاری یا مرورگر دیگری روی دستگاه iOS خود بازی کنید.

سرویس Xbox Cloud Gaming در 26 کشور در دسترس است و به شما امکان می دهد بازی های پخش شده از یک سرور راه دور را از طریق یک برنامه وب انجام دهید، بنابراین نیازی به دانلود و نصب هیچ گونه داده بازی در دستگاه iOS خود ندارید، و برخی از بازی ها رایگان هستند.

برای بازی Fortnite در iPhone یا iPad خود، تنها چیزی که نیاز دارید این است که به Wi-Fi متصل باشید و یک حساب مایکروسافت داشته باشید. Fortnite دارای کنترل های لمسی است، بنابراین بازی با یک کنترلر اختیاری است.

1- Safari را روی iPhone یا iPad خود راه اندازی کنید.
2- به وب سایت xbox.com/play مراجعه کنید.
3- روی Play For Free در زیر گرافیک Fortnite، که باید در بالای وب سایت باشد، ضربه بزنید. (اگر آن را نمی بینید، آن را در لیست بازی ها جستجو کنید.)

Fortnite در iPhone
4- در صفحه بعد روی Get Ready to Play ضربه بزنید.
5- درخواست اعلان روی صفحه را برای افزودن نماد Xbox Cloud Gaming به صفحه اصلی خود دنبال کنید: روی نماد Safari’s Share (مربع با فلش نشان‌داده‌شده) ضربه بزنید، از منوی اقدامات، Add to Home Screen را انتخاب کنید، سپس روی Add ضربه بزنید.
6- اکنون، روی نماد Cloud Gaming در صفحه اصلی دستگاه خود ضربه بزنید تا سرویس Xbox در یک پنجره جداگانه باز شود.

fortnite
7- Fortnite را به عنوان بازی مورد نظر خود انتخاب کنید.
8- روی دکمه Sign In ضربه بزنید و یک حساب کاربری مایکروسافت وارد کنید. این می تواند یک حساب live.com یا حتی hotmail.com باشد. نیازی به ثبت نام برای اشتراک Xbox ندارید. (اگر حساب مایکروسافت ندارید، می توانید به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.)
9- پس از ورود به سیستم، به صفحه Fortnite بازگردانده می شوید، جایی که می توانید روی Play ضربه بزنید. منتظر بمانید تا بازی لود شود، سپس روی Press to Start ضربه بزنید.

فورتنایت در آیفون
اکنون باید بتوانید این بازی را در آیفون یا آیپد خود انجام دهید. حتماً قفل جهت را غیرفعال کنید تا بتوانید بازی را تمام صفحه در جهت افقی بازی کنید.
منبع: fortune

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *