این روزها تلفن ها تقریباً بهترین اسلب هستند. چه یک پرچمدار، یک میان رده یا در برخی موارد حتی یک گوشی ارزان قیمت احتمالا از عملکرد، کیفیت ساخت و ویژگی های آن راضی هستید. به ویژه گوشی های میان رده آنقدر خوب شده اند که گاهی اوقات حتی تعجب می کنم که چرا کسی حاضر است بیش از 1000 دلار برای یک پرچمدار با نام تجاری بزرگ خرج کند. در هر صورت، ما در اواسط سال 2022 هستیم. این سال فضای جادویی گوشی های رول شونده، تلفن های دو صفحه نمایش، واقعیت افزوده نیست. ، یا حداقل یکی که در آن همه یک تاشو در جیب خود دارند. اما همچنان هیجانانگیز است. همانطور که باید باشد، زیرا برای برندها سختتر میشود که کاربران را برای خرید گوشیهای جدید خود متقاعد کنند، مگر اینکه آن تلفنها چیز جالب و جدیدی برای ارائه داشته باشند. معمولاً این روزها شرکتهایی مانند اپل، سامسونگ، وان پلاس و بانک شیائومی را روی دوربین میبینیم. آنها یک گوشی بزرگ را معرفی میکنند و نوید بهبود در این زمینه را میدهند. اما آیا کافی است؟
سامسونگ میداند که فروش افراد بر روی یک محصول سختتر است، مگر اینکه واقعاً چیزی متفاوت ارائه دهد
گوشیهای آینده سامسونگ گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 تنها گوشیهای عجیب و غریب و غیرعادی برای مخاطبان خاص نیستند. با هر نسل Galaxy Z Fold، سامسونگ خود را به عنوان معتبرترین برند برای خرید وسایل تاشو معرفی می کند، محصولات را سالانه بهبود می بخشد و از رقبا جلوتر است. به خصوص رقابتی که تا به امروز حتی فروش گوشیهای تاشو را آغاز نکرده است. با وجود اینکه سامسونگ یکی از معدود برندهایی است که گوشیهای تاشو عرضه کرده است، فروش گوشیهای تاشو تنها در سال گذشته 300 درصد افزایش یافته است و چه کسی میداند که چقدر بیشتر خواهد شد. در 2022. چگونه کار می کند؟
خب، واقعیت این است که گوشیهای تاشو سامسونگ با وجود جذابیت ظاهری خاص و قیمت بالا، بسیار بهتر از آن چیزی که فکر میکنید فروش میروند. سامسونگ در اوایل سال 2019 زمانی که تصمیم به ساخت دستگاههای تاشو گرفت، ریسک سرمایهگذاری بزرگی را پذیرفت. بازار وسایل تاشو اکثر مردم حتی تصور یک گوشی تاشو را هم نمیکردند، چه برسد به اینکه بخواهند چنین چیزی را داشته باشند. و اولین Fold سامسونگ نیز در واقع روانترین راهاندازی را نداشت. با این حال هیچیک از اینها غول کرهای را از بهبود هر سال با هر تکرار Z Fold جدید بازنداشت. این شرکت هرگز از Z Fold منصرف نشد.
و در جایی که برخی ممکن است ببینند که یک شرکت بزرگ کرهای پولی را برای محصولی خاص که افراد زیادی نمیخواهند به باد میدهد، چیزی که واقعاً باید ببینیم این است که شرکتی در حال سرمایهگذاری در آینده است. احتمالاً یک شرکت سرمایهگذاری میکند. آگاه باشید که متقاعد کردن شما – مصرف کننده – برای خرید همان اسلب جدید فقط با یک دوربین بزرگتر هر سال سخت تر است. در عوض، سامسونگ به تنهایی گوشیهای تاشو را از طریق تبلیغات گرانقیمت و تحقیق و توسعه گرانتر به جریان اصلی تبدیل کرده است. بنابراین وقتی زمان آن فرا می رسد، زمانی که نمی توانید برای خرید تقریباً همان گوشی سال گذشته پول خرج کنید – سامسونگ چیزی بسیار متفاوت و جالب تر برای ارائه به شما دارد.
رقابت تاشوی سامسونگ وجود دارد
اولین موتورولا ریزر تاشو قبل از Z Flip سامسونگ عرضه شد، آیا می دانستید؟ Moto سامسونگ را تا حد زیادی شکست داد، با این حال گوشی تاشو سامسونگ بسیار محبوبتر و موفقتر است، چرا چنین میشود؟ خب، میتواند به این دلیل باشد که Razr تاشو موتورولا گرانتر از Galaxy Z Fold است و شاید مهمتر از آن در حالی که من فکر میکنم جالب به نظر میرسد. ، از نظر عینی برای توده ها جذابیت کمتری نسبت به طراحی محافظه کارانه و شیک Z Flip دارد. همچنین منصفانه است که فرض کنیم اکثر خریداران تلفن این روزها بیشتر از موتورولا به سامسونگ به عنوان یک برند اعتماد کرده اند و خرید یک گوشی تاشو این اعتماد را دارد. نیاز به اعتماد زیادی به یک برند دارد.
از آنجایی که اولین گوشیهای تاشوی که منتشر شد، ظاهراً خیلی راحت شکست خوردند و مستعد مشکلات دیگر بودند، بنابراین مردم احتمالاً برندی را با بیشترین اعتبار انتخاب میکنند. و از تجربه شخصی ما، Motorola Razr که ما بررسی کردیم بسیار ترسناک بود و این کار را انجام نداد. خیلی مطمئن یا ممتاز احساس نمیشود، بنابراین… منطقی است که Z Fold 4 بهتر بفروشد. اما با این وجود من به موتورولا علاقه دارم، زیرا ما به رقابت بیشتری در بازار تاشو نیاز داریم. باشد که Razr بعدی عالی باشد!
هوآوی یکی از اولین برندهایی بود که با عرضه چندین دستگاه تاشو سامسونگ، جسورانه رقابت کرد. و اگرچه این برندی نیست که امروزه در ایالات متحده یا بسیاری از مناطق دیگر مشاهده کنید، اما همچنان ادامه دارد. در واقع، ما اخیراً پیشنمایش عملی Huawei Mate XS2 را انجام دادیم و متوجه شدیم که آن را تاشو کاملاً شایسته و با احساس برتر میدانیم. اما بله، اگرچه به وضوح مایل است، هواوی نمیتواند با سامسونگ رقابت کند. گوشیهای تاشو یا تقریباً هر گوشی دیگری، زیرا در حالی که سامسونگ کل دنیا را در اختیار گرفته است، هواوی دیگر بازار زیادی ندارد.
چند ماه پیش ما بررسی Oppo Find N خود را منتشر کردیم. حالا این یک تاشو است که من بسیار هیجان زده بودم و فکر میکردم رقیب گلکسی زد فولد محکمی خواهد بود، زیرا در واقع نسبت تصویر ذهنی بهتری (صفحهنمایش عریضتر) دارد و به طور کلی کوچکتر و جمعوجورتر است. این گوشی حتی در وسط صفحه نمایش تاشو خود چروک نداشت، چیزی که سامسونگ هنوز به آن پی نبرده است.
پس چطور شد که این گوشی تاشو و زیبای اوپو موجی ایجاد نکرد و ظاهراً دنیا به سرعت آن را فراموش کرد. آی تی؟ ارزانتر و جمعوجورتر از Z Fold است و احتمالاً صفحهنمایش بهتری نیز دارد. خوب، احتمالاً به شناخت و اعتماد برند مربوط می شود که دوباره با در دسترس بودن مخلوط می شود. شما سامسونگ را می شناسید و تقریباً در هر جایی می توانید Z Fold بخرید. در عین حال، احتمالاً اوپو را اصلاً نمیشناسید، حتی اگر بخواهید به سختی میتوانید آن را پیدا کنید و بخرید، و به عنوان یک امتیاز، تمام ویژگیهای جالب OneUI را که تاشو سامسونگ دارد، ندارد.
منبع: phonearena