بایکوت جانی دپ
فیلم و سریال

بایکوت جانی دپ توسط هالیوود و عدم اکران فیلم میناماتا

جانی دپ اعتقاد دارد که هالیوود او را بایکوت کرده چرا که فیلم اخیرش «میناماتا» هنوز در امریکا اکران نشده است. دپ در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه در The Sunday Times منتشر شد، به صحبت در این باره پرداخت. این فیلم در جشنواره‌ی بین‌المللی برلین اکران بین‌الملل داشته اما هنوز در امریکا روی پرده نرفته است.

 

بایکوت جانی دپ

دپ می‌گوید: «ما در چشم‌های این مردم نگاه کردیم و قول دادیم که سوءاستفاده‌گر نباشیم، که فیلم، اثری محترم و مودبانه باشد. من فکر می‌کنم ما به حرف خود عمل کرده‌ایم، ولی آن‌هایی که بعداً آمدند، باید به حرف‌شان عمل کنند.»

دپ در این فیلم نقش یوجین اسمیت، عکاس جنگ، را بازی می‌کند که کمک کرد تا از مسمویت روستایی‌های ژاپن توسط جیوه در دهه ۱۹۷۰ پرده برداشته شود.

او اضافه می‌کند: «بعضی فیلم‌ها مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهند. و این درباره‌ی مردم شهر میناماتا و کسانی است که تجربیاتی از این درست را از سر گذرانده‌اند. ولی درباره‌ی بایکوت من توسط هالیوود… یک بازیگر در موقعیتی درهم و برهم طی سال‌های اخیر… فکر نمی‌کنم کار درستی باشد.»

در ماه ژوئیه، اندرو لویتاس، کارگردان «میناماتا»، کمپانی MGM را به «مدفون کردن» فیلم جانی دپ به خاطر «مشکلات شخصی» متهم کرد. لویتاس در نامه‌ای به Deadline نوشت: «تصورش را بکنید که در هفته‌ای که گذشت قربانیان این واقعه چه حالی داشتند وقتی فهمیدند که با وجود موفقیت جهانی فیلم، کمپانی MGM تصمیم گرفته که فیلم را مدفون کند به خاطر این که نگرانِ این بوده که مسائل شخصی یکی از بازیگران فیلم برایشان وجهه خوبی نداشته باشد. و این که از نقطه نظر MGM قربانیان این واقعه و خانواده‌هایشان نسبت به این موضوع اهمیت کمتری دارند.»

نماینده‌ای از کمپانی MGM چنین پاسخ داد که «این فیلم برای اکران از طریق بخش “فیلم‌های بین‌المللی امریکایی” در کمپانی MGM، که به اکران‌ این قسم از فیلم‌ها رسیدگی می‌کند، تحویل شده. “میناماتا” در برنامه‌ی اکران آینده‌ی این بخش است و تنها چیزی که حالا می‌توانم بگویم این است که زمان اکران فیلم در امریکا بعدتر اعلام خواهد شد.»

در نوامبر ۲۰۲۰، دپ در یک پرونده حقوقی که طی آن گفته بود روزنامه‌ی بریتانیایی The Sun با استفاده از عبارت «همسرآزار» در تیتر خود، به او افترا بسته، شکست خورد. همسر سابق دپ، امبر هرد، در سال ۲۰۱۶ او را متهم به بدرفتاری و ضرب و شتم کرده بود.

سه روز پس از شکست حقوقی در پرونده‌ی افترا توسط روزنامه بریتانیایی، از دپ خواسته شد که از نقشش به عنوان گرینوالد در فیلم Fantastic Beasts 3 کناره‌گیری کند. کارشناسان می‌گویند که احتمال پایان کار دپ در هالیوود به خاطر چندین سال مشکلات و مشاجرات حقوقی وجود دارد.

نیما رحیمی، دادستان سابق فدرال، می‌گوید: «پیش‌بینی من این است که از لحاظ حرفه‌ای او هیچ وقت دیگر نمی‌تواند سرپا شود. دیزنی دیگر علاقه‌ای به او برای ایفای نقش در فرنچایز “دزدان دریایی کارائیب” ندارد و فکر نمی‌کنم استودیوی بزرگ دیگری باشد که بخواهد با او کار کند. او هاروی واینستین بعدی خواهد بود.»

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *