مکمل های ویتامین D
سلامت

مکمل های ویتامین D: قبل از مصرف این مکمل ها بخوانید

متخصصان سلامت موافقند که ویتامین D برای بسیاری از سیستم های بدن بسیار مهم است. اما شما نباید فقط یک بطری قرص را از قفسه داروخانه بردارید و شروع به مصرف آنها کنید – دلیل آن این است.

ویتامین D در سراسر بدن حیاتی است – برای استخوان سازی، عملکرد شناختی، سلامت مفاصل، عملکرد سیستم ایمنی، کنترل قند خون، خلق و خوی مثبت و غیره ضروری است. می تواند از پوکی استخوان گرفته تا اختلالات خودایمنی گرفته تا بیماری های قلبی عروقی و سرطان جلوگیری کند. برخی از مطالعات نشان می دهد که هر چه سطح ویتامین D شما کمتر باشد، خطر مرگ و میر ناشی از هر علتی افزایش می یابد. با این حال، این ایده خوبی نیست که فقط یک مکمل را از قفسه داروخانه بردارید و شروع به مصرف ویتامین کنید.

چه مقدار ویتامین D نیاز دارید؟

ویتامین D

مکمل های ویتامین D

میانگین مقادیر توصیه شده روزانه بر اساس سن شما متفاوت است. انستیتوی ملی بهداشت توصیه می‌کند که میزان مجاز رژیم غذایی (RDA) برای ویتامین D روزانه 600 واحد بین‌المللی برای نوزادان، کودکان و بزرگسالان تا 70 سال باشد. بزرگسالان 71 سال و بالاتر به 800 واحد بین المللی نیاز دارند، زیرا توانایی جذب ویتامین D با افزایش سن کاهش می یابد.

افراد با وزن بالاتر نیز ممکن است به ویتامین D بیشتری نیاز داشته باشند، زیرا سلول‌های چربی آن را جذب می‌کنند و در نتیجه کمتر برای استفاده در بدن در دسترس هستند. در فصل زمستان، زمانی که کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرید، برخی از کارشناسان می گویند مصرف دوزهای روزانه حدود 1000 تا 2000 واحد بین المللی بدون هیچ گونه خطر عوارض ایمن است. اگر هر یک از این علائم واضح را دارید که ممکن است ویتامین D کافی دریافت نکنید، با پزشک خود در مورد انجام آزمایش خون برای بررسی سطوح خود صحبت کنید. ممکن است به یک مگا دوز تجویزی نیاز داشته باشید تا به مسیر درست برگردید.

شما می توانید D بیش از حد دریافت کنید

از آنجایی که بسیاری از ما دچار کمبود ویتامین D هستیم که به عنوان «ویتامین آفتاب» نیز شناخته می‌شود، پزشکان اغلب سطوح بالایی از مکمل‌های ویتامین D را تجویز می‌کنند که دوزهای آن از 2000 تا 10000 واحد بین‌المللی در روز، تا 50000 واحد بین‌المللی در هفته و گاهی اوقات متغیر است. بیشتر. اما مانند همه چیزهای خوب، ممکن است بیش از حد به دست آورید. Madeline Basler MS، RDN، متخصص تغذیه در لانگ آیلند، نیویورک می گوید: «مگا دوزهای ویتامین D می تواند باعث تجمع کلسیم در خون شود و باعث تهوع، استفراغ، کم اشتهایی، یبوست، ضعف و کاهش وزن شود.

مکمل های ویتامین D

ویتامین D

مشکل بزرگتر اینجاست: از آنجایی که ویتامین D محلول در چربی است، هر مقدار اضافی می تواند در بدن ذخیره شود. مارا فرانسیس، پزشک متخصص زنان و زایمان در سن آنتونیو، تگزاس، می‌گوید: «انباشته شدن ویتامین D ذخیره‌شده می‌تواند مشکلات قابل اجتنابی ایجاد کند، از جمله جذب بیش از حد کلسیم و شرایط مرتبط با هیپرکلسمی مانند سنگ‌های کلیه و ناراحتی دستگاه گوارش. سطوح بیش از حد بالا برای مدت طولانی می تواند باعث سمیت ویتامین D شود. این نادر است، اما دکتر فرانسیس می‌گوید: «افراد نباید چیزی بالاتر از دوزهای توصیه شده روزانه ویتامین D مصرف کنند، مگر اینکه پزشکشان این کار را تجویز کند.

نحوه انتخاب مکمل

دو نکته دیگر هنگام انتخاب مکمل های ویتامین D: اول، باید مطمئن شوید که از ویتامین D3 (کوله کلسیفرول) به جای ویتامین D2 (ارگوکلسیفرول) استفاده می کند. D3 شکل ویتامینی است که قبلاً در بدن انسان سنتز شده است، بنابراین اعتقاد بر این است که به عنوان یک مکمل موثرتر است. دوم، شما باید سایر مواد مغذی را که برای سواری همراه می شوند در نظر بگیرید. برای مثال منیزیم. دکتر فرانسیس می گوید: “منیزیم برای “جذب” ویتامین D مورد نیاز نیست، اما برای تبدیل ویتامین D به شکل فعال آن در جریان خون مورد نیاز است. و از آنجایی که تعداد افراد مبتلا به کمبود منیزیم و کمبود ویتامین D وجود دارد، اغلب توصیه می شود که با هم مصرف شوند.

اگرچه مقداری ویتامین D را از غذاها دریافت خواهید کرد – از جمله ماهی چرب، جگر گاو، پنیر، زرده تخم مرغ و قارچ، به علاوه غذاهای غنی شده مانند شیر، آب پرتقال و غلات – مقادیر آنقدر کم است که جای نگرانی نیست. که آنها شما را بیش از دوز روزانه قرار می دهند.
نتیجه؟ با پزشک خود در مورد سطح ویتامین D خود صحبت کنید – اینکه آیا باید سطح ویتامین D خود را بررسی کنید یا خیر – و اینکه آیا باید مکمل مصرف کنید. از آنجا، می توانید دوز مصرفی را که برای شما مناسب است صحبت کنید.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *