آیفون 2032
متفرقه

با نرخ فعلی آیفون 2032 بیش از 6000 دلار قیمت خواهد داشت

بیش از 999 دلار گوشی‌های هوشمند پنج تا شش سال پیش غیرقابل تصور بودند، اما اکنون این قیمت برای گوشی‌های پرچمدار قابل قبول است، زیرا آنهایی که دارای مشخصات دوربین پیشرفته مانند Sony Xperia 1 IV یا فناوری جدید مانند صفحه نمایش تاشو هستند، قیمت بیشتری دارند. بازار گوشی‌های هوشمند می‌گوید که تا سال 2032 می‌توانیم بیش از 6000 دلار برای گوشی‌های پریمیوم بپردازیم. آیفون X 2017 اپل اولین تلفنی بود که با قیمت 999 دلار خرده‌فروشی شد و با وجود این قیمت، موفقیت‌آمیز بود، بنابراین جای تعجب نیست که شرکت‌های دیگری مانند سامسونگ به دنبال آن رفتند. این یک اثر موجی داشت و حتی شرکت‌های چینی مانند Oppo که به تولید تلفن‌های مقرون‌به‌صرفه معروف بودند، نتوانستند در برابر این روند مقاومت کنند. افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند در دهه گذشته را تجزیه و تحلیل کرد و بر اساس آن، این شرکت برخی از آنها را منتشر کرد. پیش‌بینی‌ها در مورد افزایش بیشتر قیمت گوشی‌های هوشمند در ده سال آینده.

آیفون بیش از هر گوشی هوشمند دیگری افزایش قیمت داشته است

قیمت آیفون‌های پرچمدار از 200 دلار در سال 2012 برای آیفون 5 به 1100 دلار برای آیفون 13 پرو مکس افزایش یافته است که افزایش 452 درصدی را نشان می‌دهد. اگر این روند ادامه یابد، آیفون 2032 می تواند 6000 دلار قیمت داشته باشد. با کمال تعجب، پرچمداران موتورولا و هواوی در لیست گوشی هایی قرار دارند که بیشترین افزایش قیمت را در ده سال گذشته داشته اند. با فرض ادامه روند فعلی افزایش 221 درصدی، گوشی های رده بالای هوآوی در سال 2032 می توانند با قیمت 3300 دلار به فروش برسند. قبل از اینکه ایالات متحده هواوی را در لیست سیاه قرار دهد، تلفن های آنها 30 درصد ارزان تر از دستگاه های رقیب بودند، اما اکنون که این شرکت با مشکل مواجه است. برای یافتن قطعات، کمبود دستگاه‌های آن در بازار وجود دارد که منجر به افزایش قیمت شده است. قیمت گوشی‌های گران‌قیمت موتورولا از 299 دلار در سال 2012 به 999 دلار در سال 2022 افزایش یافته است و آنها را 233 درصد گران‌تر کرده است. اگر این نرخ پایدار بماند، گوشی‌های پریمیوم این برند تا سال 2032 بیش از 3300 دلار قیمت خواهند داشت. سامسونگ با افزایش تقریباً 184 درصدی بهترین گوشی‌های خود در رتبه چهارم قرار دارد. قیمت گوشی های پریمیوم نوکیا در دهه گذشته کمترین افزایش را داشته است – فقط 55 درصد.

 

در حالی که جالب است، این گزارش نباید به عنوان یک پیش بینی قطعی در نظر گرفته شود. گفته می‌شود، با افزایش قیمت همه چیز، از غذا گرفته تا سوخت و کمبود منابع در جهان، قیمت‌ها می‌تواند بسیار افزایش یابد. علاوه بر این، مصرف کنندگانی که در کشور مبدا ساکن نیستند نیز باید عوارض و مالیات بپردازند. بیایید امیدوار باشیم که حقوق ما ادامه پیدا کند.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *