ویتامین E
سلامت

راه های خوشمزه برای خوردن بیشتر از ویتامین E

کلید دریافت ویتامین E کافی، خوردن غذاهای غنی از این آنتی اکسیدان قوی (به جای مصرف مکمل ها) است.

آنتی اکسیدان قوی ویتامین E نقش مهمی در بسیاری از عملکردهای بدن ایفا می کند.

آیا می خواهید سیستم ایمنی خود را برای فصل سرماخوردگی و آنفولانزا تقویت کنید؟ از پوست خود در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنید؟ خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهید؟ مصرف مکمل ویتامین E ممکن است راهی آسان برای افزایش مصرف به نظر برسد، اما بسیاری از کارشناسان در مورد آن هشدار می دهند. مؤسسه ملی بهداشت (NIH) خاطرنشان می کند که ویتامین E وقتی در غذا مصرف می شود فواید واقعی دارد، اما وقتی به شکل مکمل می آید داستان متفاوتی است. آنها می گویند که دوزهای بالای آن به شکل مکمل با تعدادی از مشکلات سلامتی از جمله افزایش خطر خونریزی و سکته مرتبط است. برای بهترین راه برای افزایش سطح ویتامین E، بیشتر از این غذاهای غنی از ویتامین E بخورید.

روی روغن بپاشید

انواع روغن‌های گیاهی و دانه‌ها منابع خوبی از ویتامین E هستند. NIH خاطرنشان می‌کند: «روغن‌های گیاهی مانند روغن‌های جوانه گندم، آفتابگردان و روغن‌های گلرنگ از جمله بهترین منابع ویتامین E هستند. به عنوان مثال، یک قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان حدود 28 درصد از ویتامین E توصیه شده روزانه شما را تامین می کند. روغن جوانه گندم که یکی از بهترین منابع است، 100 درصد ارزش روزانه را دارد. آنها همچنین بیان می کنند که روغن ذرت و سویا حاوی مقداری ویتامین E هستند.

ویتامین E

ویتامین e

یک سالاد سالم بریزید

اسفناج، کلم بروکلی و حتی کیوی حاوی ویتامین E هستند. وعده های پخته شده اسفناج و بروکلی نسبت به سبزیجات خام ویتامین E بیشتری در هر وعده دارند. طبق تحقیقات منتشر شده در سال 2017 در مجله Food Science and Biotechnology، ویتامین E حاوی چهار توکوفرول است. تصور می شود که a-توکوفرول ها بیشترین فعالیت آنتی اکسیدانی را دارند. آنتی اکسیدان ها خوب هستند، درست است؟ خوب، این مجله خاطرنشان می کند که پختن کلم بروکلی تازه، شاتوت، خطمی، گل مریم گلی، برگ پریلا، اسفناج و کدو سبز منجر به افزایش قابل توجهی در آلفا توکوفرول می شود، در حالی که پختن سیب زمینی، سیب زمینی شیرین و هویج منجر به کاهش قابل توجهی در α-توکوفرول.” پس برو و اون اسفناج و کلم بروکلی رو بپز!

 

تخم مرغ را جزئی منظم از رژیم غذایی خود قرار دهید

 

آن زرده های زرد خوشمزه دارای ویتامین E و سایر مواد مغذی هستند. سفیده ها عمدتا حاوی پروتئین هستند. جالب اینجاست که نحوه خوردن تخم مرغ باعث افزایش دریافت ویتامین E شما می شود. نکته کلیدی اضافه کردن تخم مرغ به سبزیجات است، همانطور که در سالاد ممکن است. انجام این کار ممکن است به افزایش جذب ویتامین E در هنگام مصرف همراه با سبزیجات خام کمک کند. حداقل این چیزی است که یک مطالعه کوچک منتشر شده در شماره 2016 مجله تغذیه می گوید. این ژورنال می‌گوید: «مصرف تخم‌مرغ کامل پخته شده راهی مؤثر برای افزایش جذب α-توکوفرول و γ-توکوفرول از غذاهای کم‌چرب مصرف‌شده مشترک است که به طور طبیعی حاوی ویتامین E هستند، مانند سالاد مخلوط سبزیجات خام. به یاد داشته باشید، a-tocopherol در فعالیت آنتی اکسیدانی نقش دارد و در سبزیجاتی مانند اسفناج و بروکلی وجود دارد.
منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *