فیلم جاودانگان
فیلم و سریال متفرقه

ممنوعیت نمایش فیلم جاودانگان در 3 کشور

فیلم جاودانگان که بیست و ششمین فیلم در دنیای سینمایی مارول محسوب میشود و تولید آن بر عهده مارول استودیوز بوده و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی منتشر شده‌ قرار بود از تاریخ ۱۱ نوامبر در منطقه خاورمیانه اکران شود اما به دلیل ملاحظات همجنسگرایانه از سوی سه کشور عربستان ، قطر و کویت مجوز نمایش نگرفته است.

این کشورهای عربی خواستار ایجاد تغییراتی در نسخه نمایش فیلم جاودانگان شده‌اند که ظاهرا با مخالفت سازندگان این فیلم روبه رو شده است.

به گزارش هالیوود ریپورتر و ورایتی، این فیلم در عربستان سعودی، قطر و کویت نمایش داده نخواهد شد.

این فیلم موردانتظار قرار بود در 11 نوامبر در منطقه خلیج اکران شود. پس از درخواست سانسورهای محلی که ظاهراً دیزنی آنها را رد کرد، دیگر توزیع نخواهد شد.

گزارش‌ها اشاره می‌کنند که به نظر می‌رسد تصمیم برای دیگر بازی کردن این فیلم حداقل تا حدی به حضور یک زوج همجنس‌گرا و اولین ابرقهرمان همجنس‌باز دنیای سینمایی مارول مرتبط است.

ددلاین گزارش داد که گواهی‌های توزیع این فیلم در عربستان سعودی، بحرین و عمان صادر نشده است و سانسورچیان در این کشورها به دنبال کاهش صحنه‌های صمیمیت هستند.

این رسانه گزارش داد که در کویت و قطر، فیلم به دلیل نمایش خدایان مسدود شده است. در کشورها نمایش خدایان و پیامبران روی صفحه کفرآمیز تلقی می شود.

ددلاین گزارش داد که این فیلم در امارات متحده عربی، اردن، لبنان و مصر اکران می شود، اما بدون هیچ صحنه ای از صمیمیت، چه همجنس گرا یا دگرجنسگرا.

همجنس گرایی در کشورهای حاشیه خلیج فارس غیرقانونی است و این ممنوعیت به دنبال کاهش قبلی در این منطقه برای فیلم هایی است که صحنه هایی از صمیمیت و روابط همجنس گرایان را به تصویر می کشند.

به گزارش ورایتی، کلوئه ژائو، کارگردان «Eternals» در چندین مصاحبه گفته است که از مارول خواسته است که فیلم را تغییر ندهد یا هیچ گونه برشی ایجاد نکند.
فیلم‌ جاودانگان را کلوئی ژائو کارگردان چینی آمریکایی برنده جایزه اسکار ساخته و در آن جما چان، ریچارد مدن، کمیل نانجیانی، لیا مک هیو، برایان تایری هنری، ما دونگ-سئوک، هریش پتل، کیت هرینگتون، سلما هایک و آنجلینا جولی ایفای نقش می کنند.

منبع: thehill

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *