پوشیدن ماسک
متفرقه

من واکسینه شده ام – آیا می توانم از پوشیدن ماسک خودداری کنم؟

دستورالعمل جدید استفاده از ماسک
مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) به افرادی که کاملاً واکسینه شده اند چراغ سبز نشان داد که می توانند از پوشیدن ماسک (در بیشتر موارد) صرف نظر کنند.

یک یادآوری ملایم دیگر از CDC: همه کسانی که می توانند با خیال راحت واکسن Covid-19 دریافت کنند ، باید در اسرع وقت یک واکسن دریافت کنند.

کارشناسان تأکید می کنند که این خبر بسیار خوبی است برای اینکه بتوانید در خانه و خارج از خانه بدون ماسک وقت بگذرانید ، به ویژه اکنون که یک سوم آمریکایی ها با واکسن فایزر ، مدرنا یا جانسون جانسون واکسینه شده اند.

 

پوشیدن ماسک

اما ، این بدان معنا نیست که هنگام مدیریت این بیماری همه گیر باید به باد توجه کنیم. بنابراین ، وقتی به این سوال می رسیم که چه زمانی مجبور نیستیم ماسک بزنیم؟ پیچیده است.

با وجود این دستورالعمل های جدید و یافته های یک مطالعه CDC که نشان می دهد واکسن های Moderna و Pfizer 95 درصد پس از دو بار تزریق (و 82 درصد پس از یک تزریق) محافظت می کند ، زمان آن نیست که ماسک خود را کاملاً کنار بگذارید.

و همانطور که آژانس به همه یادآوری می کند ، این امر به ویژه در صورت عدم واکسیناسیون ، نقص ایمنی یا دیالیز انجام می شود.

شارون ناچمن ، رئیس بخش بیماریهای عفونی اطفال در بیمارستان کودکان استونی بروک در استونی بروک ، نیویورک می گوید: “من همیشه وقتی کلمه” دستورالعمل “را می شنوم ، محتاط هستم.

“من بسیار هیجان زده هستم که می بینم ما در حال پیشروی هستیم ، اما دستورالعمل ها دقیقاً همین است-شما باید یک قدم به عقب بردارید و به یاد داشته باشید که پس از یک سال فاجعه مطلق کووید -19 ، خوب است که در مورد حفظ یا عدم احتیاط احتیاط کنید. استفاده از ماسک – حتی اگر واکسینه شده باشید. ”

یک ویروس معلق در هوا و چگونگی کمک واکسن ها

از زمان شروع همه گیری 16 ماه پیش ، ما تقریباً هر روز اطلاعات زیادی در مورد کرونا آموخته ایم. درک ما از این ایده که می تواند روی سطوح منتقل شود به این نتیجه رسید که ویروس در درجه اول در هوا منتقل می شود.

خبر خوب: داده های خوبی در حال ظهور است که نشان می دهد واکسن ها در جلوگیری از انتقال بیماری به دیگران موثر هستند ، که انگیزه دیگری برای واکسیناسیون است.

توماس A. روسو ، رئیس بخش عفونی می گوید: “CDC می خواهد این پیام را ارسال کند که اگر کاملاً واکسینه شده اید ، تا حد زیادی از ابتلای شما جلوگیری می شود و احتمال انتقال آن به دیگران کاهش می یابد.” بیماری در دانشکده پزشکی و علوم زیست پزشکی ژاکوبز در دانشگاه بوفالو در بوفالو ، نیویورک.

“و اگر به کووید -19 مبتلا شوید ، بدون علامت هستید یا بیماری پیش پا افتاده ای را تجربه خواهید کرد.”

(از اسطوره های واکسن کووید -19 خودداری کنید.)

جایی که باید ماسک بزنید

دکتر ناچمن می گوید ، اگر واکسینه نشده اید ، باید ماسک خود را در بارها ، رستوران ها ، تئاترها و سالن های بدنسازی ادامه دهید – اساساً قبل از شروع واکسیناسیون ، دستورالعمل های پیش رو را دنبال کنید.

مقررات فعلی فدرال هنوز افراد واکسینه شده را ملزم به استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی و در محیط های خاص می کند:

قطارها
هواپیماها
اتوبوس ها
فرودگاه ها
سایر مراکز حمل و نقل
خانه های سالمندان
زندانها
سرپناه افراد بی خانمان
دکتر ناچمن بر لزوم استفاده افراد غیر واکسینه از ماسک در مکان های عمومی و گروه های بزرگ که امکان دور ماندن از نظر اجتماعی وجود ندارد ، تأکید می کند.

او می گوید: “این یک نگرانی بزرگ برای من است.” “من نگران کسی هستم که می گوید” من واکسن نمی زنم ، به کووید -19 اعتقاد ندارم و به پوشیدن ماسک اعتقادی ندارم. “این فرد در معرض خطر بالای بیماری است.”

دکتر روسو می گوید: “اگر واکسیناسیون نشده اید و اگر انواع مزاحم تری وجود داشته باشد ، بر شما تأثیر می گذارد.”

“این یک بیماری جهانی است که هرگز از بین نمی رود و این افراد واکسینه نشده هستند که دائماً آلوده می شوند. هیچ چیز پنهان نمی شود ، شما در برخی موارد مبتلا خواهید شد ، بنابراین لطفاً از ماسک استفاده کنید. ”

در ادامه ، آنچه در مورد جهش های ویروس کرونا باید بدانید آورده شده است.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *