شیرین بیان
سلامت

فواید شگفت انگیز شیرین بیان برای سلامتی

ممکن است شیرین بیان را فقط یک آب نبات تصور کنید، اما این گیاه قوی دارای فوایدی برای سلامتی است که فراتر از ارضاء شیرینی شماست.

شیرین بیان دقیقا چیست؟

وقتی به شیرین بیان فکر می کنید، اولین فکرتان ممکن است مربوط به آن دانه های ژله ای سیاه باشد که همیشه به نفع طعم های میوه ای تر دور ریخته اید. اما ریشه شیرین بیان گیاهی است که حاوی بسیاری از ترکیبات فعال زیستی است که بارزترین آنها اسید گلیسیریزیک است. قرن هاست که از آن برای فواید دارویی استفاده می شود و به اشکال مختلفی از جمله عصاره شیرین بیان، پودر و چای موجود است. در مورد لوبیاهای ژله ای، این هشت حقیقت شگفت انگیز را در مورد آب نبات مورد علاقه عید پاک بررسی کنید.

شیرین بیان

شیرین بیان

عوارض جانبی احتمالی خوردن زیاد شیرین بیان

اگرچه ریشه شیرین بیان می تواند افزودنی سالم به رژیم غذایی شما باشد، مهم است که توجه داشته باشید که احتمال وجود یک چیز خوب بسیار زیاد است. جولی آپتون، MS، RD، می گوید: “اگر شیرین بیان بیش از حد مصرف شود، ممکن است منجر به سطوح خطرناک پتاسیم پایین شود که می تواند منجر به بیماری های قلبی و همچنین ضعف عضلانی شود.” این گیاه را می توان برای بسیاری از افرادی که شرایط پزشکی خاصی دارند یا داروهای خاصی مصرف می کنند که با ترکیبات فعال زیستی آن تداخل دارند، منع مصرف دارد. به عنوان مثال، برخی از داروهای بیماری قلبی نباید با شیرین بیان و همچنین افرادی که برخی از بیماری های کلیوی دارند مصرف شوند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده هشدار می دهد که برای افراد بالای 40 سال، خوردن دو اونس شیرین بیان سیاه در روز به مدت حداقل دو هفته می تواند شما را در بیمارستان بستری کند، بنابراین تعداد روزهای مصرف این گیاه را محدود کنید و مطمئن شوید که بیشتر از این گیاه مصرف نکنید. بیش از دو اونس در یک زمان. اگر سابقه بیماری قلبی و/یا فشار خون بالا دارید، حتما به مقدار مصرفی که می خورید دقت کنید (و مطمئن شوید که از سایر غذاهای مضر برای قلب خودداری کنید). در غیر این صورت، ریشه شیرین بیان برای خوردن بی خطر است و می توان از آن برای بسیاری از جنبه های سلامتی استفاده کرد.

3.3/5 - (3 امتیاز)
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *