فیوژن هسته ای
متفرقه

استفاده از فیوژن هسته ای برای سفر فضایی بین ستاره ای

پولسار فیوژن می‌خواهد از فیوژن هسته ای استفاده کند تا سفر فضایی بین ستاره‌ای را به واقعیت تبدیل کند. با سایت نتگام همراه باشید.

شرکت حرکت فضایی پولسار فیوژن در توسعه سیستم‌های حرکت فیوژنی مبتنی بر هسته‌ای فعالیت‌های بزرگی را انجام می‌دهد. این شرکت به ساخت یک سالن فیوژن بزرگ در انگلستان پرداخته است و هدف را دارد که اولین شرکتی باشد که یک سیستم حرکت فیوژنی بر پایه هسته‌ای را در فضا مورد استفاده قرار دهد.

حرکت فیوژن: تغییردهنده‌ای برای سفر فضایی

استفاده از فیوژن هسته‌ای در حرکت فضایی قدرت تحولی برای علم فضا دارد. ریچارد دینان، مدیرعامل پولسار فیوژن، معتقد است که حرکت فیوژنی از راه دور اجتناب ناپذیر است. این فناوری نه تنها قادر به کاهش زمان سفر به مقصد‌هایی مانند سیاره مریخ است، بلکه می‌تواند زمان سفر به تایتان، ماه ساتورن، را به دهم کاهش دهد.

تکنولوژی فیوژن هسته‌ای و چالش‌های آن

تکنولوژی حرکت فیوژنی برای فضا، به خوبی با فیوژن هسته‌ای برای تولید برق در زمین کار می‌کند. با وجود تفاوت‌هایی، شرایط فضا که بسیار سرد و تقریباً خلاء است، مناسب برای وقوع واکنش‌های فیوژنی هستند. این واکنش‌ها با ایجاد چگالی انرژی فوق‌العاده، سرعت سفر بسیار بالا را تولید می‌کنند و نیاز به سوخت کمتری نسبت به سیستم‌های حرکت موجود دارند.

اگرچه چنین سیستم‌هایی هزینه‌بر هستند، اما ریچارد دینان می‌گوید: در فضا، سرعت با پول قابل معاوضه است. اگر بتوانم به شما در فضا زمانی را صرفه‌جویی کنم، می‌توانم هزینه‌ای را برای آن درخواست کنم.

چالش‌ها و آینده حرکت فیوژنی در فضا

از لحاظ فیزیکی، این تکنولوژی، اگرچه هنوز در یک سیستم به نمایش درآمده است، اما اصول اساسی آن به خوبی درک شده است. فیوژن به شکلی مشابه به خورشید ما عمل می‌کند، با نگهداشتن پلاسمای بسیار داغ در داخل یک میدان الکترومغناطیسی. چالشی که برای محققان وجود داشته است، پایدار سازی پلاسما به مدت زمان قابل توجهی است. این مسئله مورد توجه پولسار است و مرحله بعدی آن، ساخت یک سالن فیوژن با اندازه هشت متر است که پلاسما را به دماهای بسیار داغ می‌رساند و سرعت خروجی کافی برای سفر بین ستاره‌ای را ایجاد می‌کند.

جیمز لامبرت، مدیرمالی پولسار، درباره این موضوع توضیح می‌دهد: چالش، یادگیری نحوه نگهداشت و نگهداری پلاسمای فوق‌داغ در داخل یک میدان الکترومغناطیسی است. پلاسما مانند یک سامانه هواشناسی است و به صورت غیرقابل پیش‌بینی با استفاده از تکنیک‌های معمول، رفتار می‌کند.

شرکت پولسار از پیش‌ترین ساختمان فیوژنی در بلچلی، انگلستان، شروع به ساخت کرده است. آنها با شرکت Princeton Satellite Systems مستقر در نیوجرسی همکاری کرده‌اند تا از شبیه‌سازی‌های ابررایانه‌ای استفاده کنند و رفتار پلاسما تحت نگهداری الکترومغناطیسی را بهتر درک کنند. همچنین، آنها رفتار پلاسما را در خروجی موتور مدل‌سازی می‌کنند و این داده‌ها به طراحی موتور موشکی پولسار کمک خواهند کرد.

شرکت پولسار فیوژن در تلاش است تا از فناوری فیوژن هسته‌ای برای تبدیل سفر فضایی بین ستاره‌ای به واقعیت استفاده کند.

امکان کاهش زمان سفر و مشکلات فیوژن در فضا

فناوری حرکت فیوژنی، به لحاظ کاهش زمان سفر به مریخ و تایتان، می‌تواند نقش مهمی را در صنعت فضایی ایفا کند. این تکنولوژی در فضا به سادگی‌ترین حالت قابل استفاده است. با این حال، چالش‌هایی مانند استحکام پلاسما برای مدت زمان طولانی وجود دارند.

منبع: techcrunch

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *