خواب
سلامت

برنامه خواب خود را اصلاح کنیم تا دیگر خسته از خواب بیدار نشوید

مواد شیمیایی مختلف می‌توانند به روش‌های مختلفی بر خواب تأثیر بگذارند، اما هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد تأثیر مکمل‌ها و داروهایی مانند حشیش بر خواب داریم. برخی از گونه های کانابینوئید ممکن است خواب را تقویت کنند، در حالی که برخی دیگر با افزایش هوشیاری اثر معکوس دارند.

مطالعات همچنین نشان داده اند که منیزیم می تواند به آرامش بدن و بهبود توانایی به خواب رفتن کمک کند، اما مطالعات بیشتری باید انجام شود. از آنجایی که FDA مکمل های بدون نسخه را تنظیم نمی کند، ممکن است مقادیر متفاوتی از مواد تشکیل دهنده واقعی در هر قرص وجود داشته باشد.

آیا کم می خوابید؟

وقتی نوبت به چرت زدن برای استراحت می رسد، یک خبر خوب و یک خبر بد وجود دارد. خبر خوب این است که اگر با کمبود خواب دست و پنجه نرم می‌کنید، که به این صورت تعریف می‌شود که ساعت‌های کافی نخوابید تا احساس استراحت کنید، که می‌تواند بعد از شب‌های دیروقت قبل از خواب اتفاق بیفتد یا با بی‌خوابی مواجه هستید، می‌تواند مفید باشد. خبر بد این است که چرت زدن طولانی در واقع می تواند خواب شبانه را برای شما سخت تر کند.

دکتر شامین توضیح می دهد که چرت زدن در طول روز میل خواب شما را کاهش می دهد، که باید در شب به خواب بروید. اساساً، هرچه میزان خواب شما بیشتر باشد، راحت‌تر به خواب می‌روید. او می گوید مثل این است که خوردن میان وعده تمام بعد از ظهر می تواند شام شما را خراب کند، زیرا شما آنقدرها گرسنه نیستید. بنابراین اگر صبح از خواب بیدار شوید و تمام روز را بیدار بمانید، راحت‌تر از خواب در طول روز خواهید بود.

دکتر وانگ می‌افزاید که چرت زدن در اواخر روز می‌تواند در توانایی شما برای پایبندی به زمان خواب عادی اختلال ایجاد کند. او می گوید چرت زدن زمانی مفیدتر است که آن را به 30 دقیقه یا کمتر محدود کنید.

دکتر شامین می گوید: درک نیازهای بدن و چگونگی تأثیر چرت زدن بر روی شما بسیار مهم است. اگر متوجه شدید که چرت زدن در طول روز خواب شبانه را برای شما دشوار می کند، از چرت زدن خودداری کنید. اگر در بیدار ماندن مشکل دارید زیرا شب قبل به اندازه کافی نخوابیدید، یک چرت 30 دقیقه ای برنامه ریزی شده تا بعد از ظهر می تواند کمک کننده باشد.

زندگی خود را ارزیابی کنید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید.
متأسفانه، هیچ رویکرد یکسانی برای یافتن یک برنامه خواب بی‌خطر وجود ندارد. به هر فردی بستگی دارد دکتر شامین توضیح می‌دهد که ساعت شبانه‌روزی همه به آنها می‌گوید چه زمانی بخوابند و چه زمانی بیدار باشند، و اینکه ساعت شبانه‌روزی هر کس متفاوت است.

منبع : paperwriter

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *