بازی Chariot
متفرقه

نقد و بررسی بازی Chariot، بازی جدید ارابه

به گزارش نتگام، همکاری آفلاین به اندازه گذشته رایج نیست، اما این بازی مستقل جدید نشان می دهد که چرا بازی روی یک کاناپه همیشه بهترین است.

به همان اندازه که احمقانه است، حداقل می‌توانیم منطق زیربنایی پشت خشکسالی بازی‌های تابستانی را درک کنیم. اینکه مردم در تعطیلات هستند و خیلی خوب است که در داخل بازی‌های ویدیویی بنشینند. اما اینکه چرا ناشران بازی های ویدیویی تقریباً تا عید پاک از انتشار بازی های جدید بزرگ خودداری می کنند یک راز است. می‌توانیم ببینیم که چرا دور دیگری از بلاک‌باسترهای عظیم ممکن است بلافاصله بعد از کریسمس ایده خوبی نباشد، اما شب‌های تاریک طولانی ژانویه و فوریه برای بازی‌های کمتر جریان اصلی مناسب هستند، که در زمان‌های شلوغ‌تر سال گم می‌شوند.

ولی هیچی نیست حتی بازی‌های قابل دانلود زیادی وجود ندارد که این کار را انجام دهید، اگرچه این بدان معناست که توجه ما به این نسخه جدید جلب شده است.

بازی Chariot بهترین بازی آفلاین

ما تصور می‌کنیم که نه تنها به خاطر زمان سال، بلکه به دلیل نام غیر الهام‌بخش و اسکرین‌شات‌های بی‌نظیر، زیر رادار ما لغزید. اما بازی Chariot در واقع یک بازی کوچک شیرین و یکی از بهترین بازی‌های آفلاینی است که در چند وقت اخیر بازی کرده‌ایم.

داستان غیر محتمل این بازی شامل یک شاهزاده خانم است که سعی می کند پدرش را که اخیراً درگذشته اش را در آخرین آرامگاهش دفن کند. این که چرا او فقط می‌تواند از یک نفر (و یک مغازه دار اسکلت سخنگو) کمک بخواهد، هرگز روشن نشده است، و همچنین وسواس روح پادشاه برای دفن شدن با گنجینه‌ای که ممکن است وجود ندارد. یا واقعاً چرا تابوت او در وهله اول روی چرخ است.

بررسی گیم پلی

پاسخ به همه موارد بالا البته این است که به گیم پلی بازی کمک می کند. بازی Chariot یک پلتفرم دوبعدی مبتنی بر فیزیک است که در آن باید تابوت را از طریق یک سری سطوح پیچ و خم مانند فشار داده و بکشید، در حالی که در طول مسیر تا می توانید جواهرات و سایر غارت ها را جمع آوری کنید.

از آنجایی که هل دادن فقط شما را از روی تعداد کمی از موانع عبور می دهد، باید از طنابی که در هر لحظه می توان بیرون آورد، به خوبی استفاده کنید، تا تابوت را پشت سر خود بکشید یا آن را بالا بکشید در حالی که از خود یا همسرتان به عنوان وزنه تعادل استفاده می کنید. این ایده عجیبی است، اما برخلاف خود سطوح، منحنی یادگیری بازی در امتداد شیب بسیار نرمی قرار دارد و به تدریج مفاهیم و ابزارهای جدیدی را در لحظه مناسب معرفی می کند.

ادامه بررسی

این در نهایت شامل دشمنانی می شود که غارت شما را می دزدند، که منجر به یک عنصر مبارزه ساده نیز می شود. این احتمالاً کم‌جذاب‌ترین بخش بازی است، اگرچه سلاح‌ها و تجهیزات سرگرم‌کننده‌ای وجود دارد که می‌توانید با طلا و طرح‌های اولیه جمع‌آوری شده بسازید. از بمبی که قبل از انفجار موجودات را فریب می‌دهد تا سنجاق کوهنوردی که می‌توانید آن را در دیوار بچسبانید تا ببندید. در هر سطح فقط می توانید یک ابزارک را با خود ببرید، بنابراین نقش آنها تا حدودی محدود است.

با این حال، تلاش خوبی برای تغییر تم برای هر مجموعه از سطوح، از یک سیستم غار سیاه نزدیک به زمین تا دنیای یخی لغزنده اجتناب ناپذیر وجود دارد. این می‌گوید که بازی احتمالاً می‌تواند با تنوع بیشتری کار کند، زیرا پس از یک ساعت اول واقعاً ایده‌های جدید بزرگ زیادی در انتظار معرفی نیستند. اگرچه این فقط نشان می دهد که بازی اصلی چقدر سرگرم کننده است، اما بازی می تواند از پس آن بربیاید.

ویژگی های منفی بازی

تمرکز روی Co-op یک جنبه منفی قابل پیش بینی دارد، به این دلیل که بازی هنگام بازی به تنهایی به طرز غیرقابل توصیفی خسته کننده است. تا جایی که با خوشحالی کسی را به بیرون از خیابان می کشاندیم تا به ما کمک کند، نه اینکه حتی یک سطح را به تنهایی بازی کنیم.

این یک نتیجه قابل بخشش از طراحی بازی است، اما و همچنین کمبود نسبی تنوع، سرعت آن کمی بیش از حد ضعیف است.بازی Chariot بازی‌ای است که از شما می‌خواهد وقت خود را صرف کنید و به پازل‌هایش فکر کنید، که خوب است، اما واقعاً می‌توانست با سکانس‌های اکشن Sonic The Hedgehog بیشتری به شما پاداش دهد. در عوض شما فقط یک سرسره عجیب و کمی هیجان انگیز در سراشیبی را دریافت می کنید.

به طور خلاصه: به تنهایی اصلاً سرگرم کننده نیست، اما با هم روی یک کاناپه، این یکی از سرگرم کننده ترین پازل های تعاونی برای چندین ماه است.

مزایا: مفهوم مرکزی گیم پلی غیرعادی، هوشمندانه و بسیار متقاعد کننده است. Co-op عالی کار می کند، با پاداش فراوان برای آزمایش و کار تیمی.

معایب: می توان با تنوع بیشتر و سرعت کمی سریع تر این کار را انجام داد. مبارزه چندان سرگرم کننده نیست و بازی به طور کلی بی معنی است مگر اینکه با یک شریک مشترک بازی کنید.

نظرات گیمرها

بازی ارابه زمانی که انفرادی انجام شود یک ماجراجویی مناسب است، اما زمانی که دوستی را به همراه می آورید، یک ماجراجویی عالی است. مطمئناً دوست دارید یک شریک در کنار خود بنشینید تا از این تجربه بیشترین بهره را ببرید.

نظر با امتیاز 75 از 100

این را چند سال پیش بازی کردم و واقعاً از آن به خاطر آنچه بود لذت بردم، بسیار دست کم گرفته شده بود. ساده شروع می‌شود، اما بعداً بسیار پرتنش و چالش‌برانگیز می‌شود، جایی که حتی اگر به اصطلاح خطری از جانب دشمنان وجود ندارد، پلتفرم‌سازی خود بسیار خائنانه است. اساساً مثل این است که Getting Over It یا Jump King واقعاً بازی‌های خوبی بودند و نه فقط طعمه

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *