روبات
متفرقه

یک اسفنج ساده نحوه درک روبات ها را بهبود بخشیده است

به گزارش سایت نتگام، دانشمندان دانشگاه بریستول کشف کرده اند که یک اسفنج ساده می تواند نحوه گرفتن اجسام توسط روبات ها را بهبود بخشد.

این دستگاه گیر کردن اسفنجی که ساخت آن آسان است می تواند به ربات های سفت کمک کند تا با تقلید از لمس ظریف یا سفتی متغیر انسان، به دقت با اقلام ظریف برخورد کنند.

ربات ها می توانند جست و خیز کنند، بپرند و سالتو انجام دهند، اما آنقدر سفت و سخت هستند که نمی توانند تخم مرغ را به راحتی نگه دارند. دستگاه‌های سختی متغیر راه‌حل‌های بالقوه‌ای برای انطباق با ربات‌های سخت برای کاهش آسیب، یا برای بهبود ظرفیت بار ربات‌های نرم هستند.

این مطالعه که در کنفرانس بین المللی IEEE در مورد رباتیک و اتوماسیون (ICRA) 2023 منتشر شد، نشان می دهد که سفتی متغیر را می توان با یک اسفنج سیلیکونی به دست آورد.

توضیحات بیشتر

سفتی، که به عنوان نرمی نیز شناخته می‌شود، در سناریوهای تماس مهم است. بازوهای رباتیک خیلی سفت و سخت هستند، بنابراین نمی‌توانند چنین دست نرمی شبیه انسان بر روی اجسام ظریف، به عنوان مثال، یک تخم مرغ داشته باشند.

چیزی که انسان را از بازوهای رباتیک متمایز می کند این است که ما بافت های نرمی داریم که استخوان های سفت و سختی را در بر می گیرد که به عنوان یک مکانیسم کاهش دهنده طبیعی عمل می کند.

در این مقاله، ما موفق شدیم یک دستگاه نرم با سفتی متغیر توسعه دهیم تا بر روی بازوی روباتیک انتهایی برای ایمن سازی تماس ربات و شی نصب شود.

ربات اسفنج در عمل

اسفنج سیلیکونی یک ماده ارزان و آسان برای ساخت است. این یک الاستومر متخلخل است درست مانند اسفنج تمیز کننده که در کارهای روزمره استفاده می شود.

با فشردن اسفنج، اسفنج سفت می شود و به همین دلیل می توان آن را به دستگاهی با سفتی متغیر تبدیل کرد.

این دستگاه را می‌توان در ربات‌های صنعتی در سناریوهایی از جمله گرفتن ژله، تخم‌مرغ و سایر مواد شکننده استفاده کرد. همچنین می توان از آن در روبات های خدماتی برای ایمن تر کردن تعامل انسان و ربات استفاده کرد.

آقای یوه افزود: ما موفق شدیم از یک اسفنج برای ساختن وسیله ای ارزان و زیرک اما موثر استفاده کنیم که می تواند به ربات ها در تماس نرم با اشیا کمک کند. پتانسیل عالی از هزینه کم و سبک وزن آن ناشی می شود.

ما معتقدیم که این دستگاه سفتی متغیر مبتنی بر اسفنج سیلیکونی راه حل جدیدی در صنعت و مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد، به عنوان مثال، نیاز به سفتی قابل تنظیم در پرداخت روباتیک و تصویربرداری اولتراسوند.

این تیم اکنون به دنبال دستیابی دستگاه به سفتی متغیر در جهات مختلف از جمله چرخش است.

منبع: scitechdaily

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *