0

5 فواید باورنکردنی خوردن گیلاس برای سلامتی

فواید گیلاس

این میوه هسته دار خوش طعم برای سلامتی شما عالی است و شایسته است بخشی منظم از رژیم غذایی شما باشد. گیلاس های کشت شده در جهان را می توان به دو دسته تقسیم کرد: شیرین که بیشتر خام خورده می شود و ترش که اغلب به صورت چیپس و پای پخته می شود و هر دو نوع پر از مواد مغذی قابل توجهی هستند.

در اینجا برخی از فواید شگفت انگیز میوه تابستانی گیلاس خوشمزه برای سلامتی آورده شده است، پس با سایت نتگام همراه باشید.

1. تسکین درد مفاصل

رنگ قرمز غنی گیلاس از آنتوسیانین ها، آنتی اکسیدان های موجود در انگور می آید که آنزیم های مرتبط با التهاب را مهار می کند. بنابراین، گیلاس می تواند به تسکین دردهای مرتبط با درد ماهیچه ها و مفاصل کمک کند.

2. از روده بزرگ خود محافظت کنید

این میوه های قدرتمند حاوی کورستین است که یک فلاونوئید با فعالیت ضد سرطان است. تحقیقات در مجله تغذیه نشان داد که کورستین به جلوگیری از ضایعات آسیب‌رسان که تصور می‌شود پیش‌بینی‌کننده تومورها در روده بزرگ هستند، کمک می‌کند.

3. کنترل کلسترول

همه گیلاس ها سرشار از پکتین هستند، فیبر محلول که با کاهش کلسترول بد از بیماری قلبی جلوگیری می کند.

4. به بینایی خود کمک کنید

گیلاس بیست برابر مقدار بتاکاروتن موجود در بلوبری دارد. بتاکاروتن پیش ساز ویتامین A است که به حفظ بینایی و سلامت پوست کمک می کند.

5. خواب خود را بهبود بخشید

گیلاس، بخشی از خانواده میوه های هسته دار که شامل زردآلو، هلو و آلو است، یکی از معدود منابع غذایی شناخته شده ملاتونین است. ملاتونین یک هورمون طبیعی است که به تنظیم ریتم شبانه روزی بدن و الگوهای خواب کمک می کند.

مواد مغذی گیلاس

گیلاس میوه هسته دار کوچکی است که در رنگ ها و طعم های مختلف وجود دارد. رنگ آنها می تواند از زرد تا قرمز متمایل به سیاه متفاوت باشد.بسیار مغذی و سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

یک فنجان یا 150 گرم گیلاس شیرین، خام و بدون هسته دارای این مواد است :

کالری: 97
پروتئین: 2 گرم
کربوهیدرات: 25 گرم
فیبر: 3 گرم
ویتامین سی : 18 درصد از نیاز روزانه
پتاسیم: 10 درصد از نیاز روزانه
مس: 5 درصد
منگنز: 5 درصد
این مواد مغذی، به ویژه فیبر، ویتامین C و پتاسیم، از بسیاری جهات برای سلامتی مفید هستند.ویتامین C برای حفظ سیستم ایمنی و سلامت پوست شما ضروری است در حالی که پتاسیم برای انقباض عضلات، عملکرد عصبی، تنظیم فشار خون و بسیاری دیگر از فرآیندهای حیاتی بدن مورد نیاز است.

گیلاس همچنین منبع خوبی از فیبر است که با تامین انرژی باکتری های مفید روده و ارتقای منظم بودن روده به سالم نگه داشتن سیستم گوارشی شما کمک می کند.

منبع : besthealthmag.ca

Rate this post

نظرات کاربران

  • چنان چه دیدگاهی توهین آمیز باشد توسط نتگام تایید نخواهد شد.
  • چنان چه دیدگاه شما تبلیغاتی باشد توسط وبسایت نتگام تایید نخواهد شد.
  • چنان چه از لینک سایر وبسایت ها در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنان چه در دیدگاه خود از شماره تماس و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنان چه دیدگاه شما بی ارتباط با موضوع مطلب مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.