روغن سیاه دانه
سلامت

آیا روغن سیاه دانه می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

حرکت کنید، سرکه سیب و چای سبز بنوشید. فواید کاهش وزن روغن سیاه دانه توجه جدی به این مکمل دارد.
افرادی که به دنبال راه حلی سریع برای کاهش وزن هستند، اغلب مایلند گزینه های مختلفی را امتحان کنند، از مخلوط چای مخصوص گرفته تا خوردن یک قاشق سرکه سیب هر روز، با این حال جدیدترین مکملی که برای کاهش وزن به سرعت بخار می شود، روغن سیاه دانه است.

روغن سیاه دانه چیست؟

روغن سیاه دانه از زیره سیاه تهیه می شود که به دانه سیاه دانه نیز معروف است. روغن بیان شده از این دانه ها بیشتر از خود دانه ها استفاده می شود. با این حال، هر دو دارای مزایایی هستند. مزه دانه ها ممکن است کمی تلخ باشد، بنابراین روغنی که طعم تند یا فلفلی دارد، توسط بسیاری از افراد ترجیح داده می شود.
آلی گرگ می گوید: دانه های سیاه دانه کاربردهای دارویی زیادی دارند. دانه‌های این گیاه در آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه و خاور دور به‌عنوان یک درمان طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند و گمان می‌رود فوایدی از جمله ضد میکروبی، آنتی‌اکسیدان، ضد التهاب، ضد تومور و ضد سرطان را ارائه می‌دهند. اثرات چاقی و همچنین برای سلامت تنفسی مفید است.

اما این فواید کاهش وزن روغن سیاه دانه است که اخیراً بیشترین توجه را به این مکمل داده است.

آیا روغن سیاه دانه می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

افرادی که مزایای کاهش وزن روغن سیاه دانه را ترویج می کنند، توانایی کوچک کردن کمر این مکمل را تا دو ویژگی اصلی افزایش می دهند. اول، برخی تحقیقات نشان می دهد که روغن سیاه دانه ممکن است به کنترل تولید انسولین و مدیریت سطوح انسولین کمک کند.

مطالعه‌ای در مجله غدد درون ریز و متابولیسم نشان داد که روغن سیاه دانه باعث بازسازی تدریجی سلول‌های بتا پانکراس، کاهش غلظت انسولین سرم و کاهش افزایش گلوکز سرم می‌شود. کنترل مناسب گلوکز می تواند هوس را کاهش دهد و ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

دومین عنصر ادعای روغن سیاه دانه برای کاهش وزن، کاهش التهاب است. بر اساس مطالعه‌ای در مجله آسیایی اقیانوسیه زیست پزشکی استوایی، آنتی اکسیدانی به نام تیموکینون موجود در روغن سیاه دانه ممکن است به کاهش التهاب یا تورم در بدن کمک کند.

اگرچه تعداد مطالعاتی که روی روغن سیاه دانه برای مزایای کاهش وزن آن بررسی شده اند کم است، اما با محبوبیت بیشتر، تحقیقات بیشتری در حال انجام است. اگر به دنبال استفاده از روغن سیاه دانه برای کاهش وزن هستید، چند مطالعه قبلاً به نتایج امیدوارکننده ای اشاره می کنند.

بر اساس گزارشی در مجله بین المللی طب پیشگیری، یک مطالعه کوچک روی سی نفر نشان داد که افرادی که روغن سیاه دانه مصرف می کردند و ورزش های هوازی انجام می دادند، نتایج کاهش وزن بهتری نسبت به افرادی که مکمل را مصرف نمی کردند، نشان دادند.

در همین حال، یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که روغن سیاه دانه ممکن است وزن بدن را کاهش دهد. افرادی که از این مکمل استفاده کردند، شاخص توده بدنی (BMI) و دور کمرشان کاهش یافت.

حتی مجله دیابت و اختلالات متابولیک یک بررسی سیستمیک از ادبیات پزشکی انجام داد تا گیاهانی را بیابد که بیشترین خواص ضد چاقی را دارند. محققان دریافتند و در یافته های منتشر شده خود نوشتند که روغن سیاه دانه یکی از موثرترین داروهای کاهش وزن طبیعی است که در حال حاضر شناخته شده است.

مرتبط: مقالات سلامتی نتگام

چگونه روغن سیاه دانه را برای کاهش وزن مصرف کنم؟

روغن سیاه دانه به صورت روغن، مکمل ژل نرم یا مکمل مایع موجود است. شما می توانید آن را در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی سالم یا ویتامین ها پیدا کنید.

مانند اکثر مکمل ها، دولت تولید روغن سیاه دانه را تنظیم نمی کند. رعایت تمام الزامات ایمنی به عهده سازنده است. به طور خلاصه، شما نمی توانید بدانید که روغن سیاه دانه واقعی دریافت می کنید، مگر اینکه از یک برند معتبر خرید کنید. به دنبال آزمایش شخص ثالث برای تأیید قدرت روغن باشید.

دوز روزانه توصیه شده چقدر است؟

شما می توانید دوزهای 500 میلی گرمی را دو بار در روز مصرف کنید و تحقیقات نشان می دهد که بعید است عوارض جانبی را تجربه کنید. حتی ممکن است مصرف دو گرم در روز بی‌خطر باشد، اما برای بهترین نتیجه، با دوز کوچک شروع کنید و تا جایی که متوجه شدید می‌توانید آن را تحمل کنید، آن را افزایش دهید. فقط قبل از مصرف مکمل حتما با پزشک خود مشورت کنید، زیرا برخی از مواد فعال موجود در روغن سیاه دانه می توانند با داروهای تجویزی تداخل داشته باشند.

منبع : besthealthmag.ca

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *