آیفون 14
متفرقه

آیفون 14 و گلکسی اس 22 گواه چیز بزرگ بعدی یک گوشی نیست

بنابراین ما در پایان سال 2021 هستیم. این دقیقاً سالی پر از شگفتی در دنیای گوشی های هوشمند نبود  سامسونگ خود را منتشر کرد سری گلکسی اس 21، اپل خود را منتشر کرد سری آیفون 13 و به زوودی آیفون 14

کار طبق معمول. اکثر گوشی‌های پرچمدار جدید با پیشرفت‌های کوچکی نسبت به مدل‌های قبلی، عمدتاً در بخش دوربین و گاهی اوقات نمایشگر، عرضه شدند. دقیقاً همانطور که در سال 2020 بود و دقیقاً چگونه در سال 2021 شکل می گیرد.

ما به ارتقاء دوربین کوچک رسیده ایم – خسته کننده!

ظاهراً مصرف‌کنندگان معمولی گوشی‌های هوشمند بیش از هر چیز به کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند خود علاقه دارند، بنابراین این چیزی است که شرکت‌های تلفن به طور مداوم سال به سال آن را ارتقا می‌دهند. این کیفیت بلندگو، عمر باتری، عملکرد یا هر چیز دیگری نیست که برندها واقعاً آن را ارتقا می‌دهند. تمام تلاش خود را برای بهبود و شگفتی شما انجام می دهند.

تلفن‌ها – آن مستطیل‌های کوچکی که برای سرگرمی، معاشرت و گاهی تماشای فروپاشی جامعه در زمان واقعی استفاده می‌کنیم، واقعاً به حداکثر پتانسیل خود رسیده‌اند، اینطور نیست؟

حداقل وقتی نوبت به گوشی های اصلی و پرچمدار می رسد، دیگر چیز زیادی برای تغییر و بهبود باقی نمانده است.

بنابراین همانطور که معمولاً در دنیای فناوری تلفن همراه اتفاق می افتد – زمان چیز جدیدی فرا رسیده است. پخش کننده های MP3 داشتیم، سپس پخش کننده های ویدئویی MP4 آمدند. ما آن‌ها را داشتیم، سپس گوشی‌های هوشمند آمدند تا آنها را بازنشسته کنند. اما از زمانی که 14 سال پیش گوشی های هوشمند با اولین آیفون رایج شدند، هنوز با چیزی بهتر جایگزین نشده اند.

اما آنها خواهند بود. شرکت ها مخفیانه و نه چندان مخفیانه روی چیز بزرگ بعدی کار می کنند. و این هیجان انگیز است!

چیزی جدید و بزرگ در راه است، و گوشی های تاشو یا چرخاندنی نیستند (اگرچه آنها نیز در راهند)

آیفون 14

به نظر می رسد گوشی های تاشو در مسیر تبدیل شدن به جریان اصلی هستند، این امر بیشتر به لطف تلاش های سخت و مداوم سامسونگ برای بهبود و بازاریابی آن است. گلکسی زد فولد و سری Galaxy Z Flip در سراسر جهان.

این دو گوشی چند سالی است که طرفداران گوشی های هوشمند سامسونگ بوده اند، در حالی که سری گلکسی اس، از جمله گلکسی اس 22 آینده، چیزی است که مصرف کنندگان معمولی و معمولی را راضی نگه می دارد. به همین ترتیب، آیفون 14 بعدی اپل باید طرفداران اپل را تا زمانی که عینک‌های AR شرکت کوپرتینویی برای معرفی رسمی آماده شود، راضی نگه دارد.

گلکسی اس 22 از نظر طراحی بیشتر شبیه نسل قبلی خود خواهد بود، اما با بهبودهای جزئی دوربین، و می توانیم تقریباً همین را در مورد آیفون 14 بگوییم. “.

اما به گوشی های تاشو هیجان انگیزتر برگردیم. بنابراین، در حالی که اپل ممکن است تصمیم گرفته باشد که تلفن‌های تاشو گام ارزشمندی بین گوشی‌های هوشمند معمولی و واقعیت افزوده نیستند، سامسونگ این قدم را برداشت. این تحسین برانگیز است، زیرا تلفن‌های تاشو ممکن است عمر کوتاهی داشته باشند، و فقط چیزی برای علاقه‌مندان به فناوری تا زمانی که AR آماده است واقعاً چیزها را تغییر دهد.

اکنون برندهای دیگری مانند موتورولا، هوآوی، اوپو و TCL داریم که یا به طور مداوم گوشی‌های تاشو بهتر و بهتری عرضه می‌کنند، یا حداقل به بازار گوشی‌های تاشو کوچک و رقابتی می‌پیوندند. گوگل همچنین احتمالاً سال آینده با پیکسل فولد خود وارد آن خواهد شد و اپل نیز پتنت های تاشو آیفون را به نمایش می گذارد.

ال‌جی امسال از بازار گوشی خارج شد، بنابراین وقتی نوبت به گوشی‌هایی با نمایشگرهای رول شونده می‌رسد LG Rollable به بازار آمد. اما محصولات رول شونده از برندهای دیگر ممکن است همچنان در سال آینده عرضه شوند.

اما، اگر گوشی‌های تاشو و رول شونده و جانشین‌های آتی آن‌ها چیز بزرگ بعدی نیستند، چیست؟ خوب، آنها چیز بزرگی هستند، اما بیشتر شبیه یک پله هستند تا زمانی که چیزی بزرگتر بیاید. و آن چیزی، آن “چیز بزرگ بعدی” واقعی AR است که قبلاً چند بار به آن اشاره کردیم. AR – به شکل عینک واقعیت افزوده پوشیدنی.

آیا اپل اولین بار خواهد بود که “چیز بزرگ بعدی” را دوباره به جریان اصلی معرفی می کند؟

آیفون 14
اپل معمولاً اولین کسی نیست که هیجان‌انگیزترین چیزهای جدید را توسعه می‌دهد، اما قطعاً اغلب اولین کسی است که آنها را به جریان اصلی تبدیل می‌کند. پخش‌کننده‌های MP3، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند، هدفون‌های بی‌سیم، همه آنها به ترتیب پس از عرضه iPod، iPhone، iPad، Apple Watch و AirPods به جریان اصلی تبدیل شدند.

و این احتمال وجود دارد که اپل اولین بار باشد که واقعیت افزوده را به عموم مردم معرفی کند. عینک AR اپل. ما پتنت‌های بی‌شماری را برای آن‌ها دیده‌ایم که ظاهر می‌شوند، بنابراین می‌دانیم که اپل در حال کار بر روی AR است، و شنیده‌ایم که تیم کوک، مدیرعامل این شرکت، هیجان خود را برای واقعیت افزوده (واقعیت افزوده) بارها و بارها به اشتراک گذاشته است، بنابراین می‌دانیم که او در حال انجام است. هیئت مدیره و او قطعاً انتظار دارد که AR بسیار بزرگ باشد.

در اینجا برخی از به یاد ماندنی ترین نقل قول های تیم کوک در مورد AR آمده است:

“AR قرار است مدتی طول بکشد، زیرا چالش‌های فناوری واقعاً سختی در آنجا وجود دارد. اما این اتفاق می‌افتد، به شکلی بزرگ اتفاق می‌افتد، و ما از خود می‌پرسیم که چگونه بدون آن زندگی می‌کردیم. چگونه امروز بدون تلفن خود زندگی می کردیم.”

“من فکر می کنم که بخش قابل توجهی از جمعیت کشورهای توسعه یافته، و در نهایت همه کشورها، هر روز تجربیات AR را خواهند داشت، تقریباً مانند خوردن سه وعده غذایی در روز، این به بخشی از شما تبدیل خواهد شد، بسیاری از ما که زندگی می کنیم. در تلفن های هوشمند ما، امیدوارم آیفون برای همه بسیار مهم باشد، بنابراین AR واقعاً بزرگ خواهد شد.”

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد AR و نحوه عملکرد آن هستید، بررسی کنید: AR آینده گوشی های هوشمند است. مهم‌تر از همه، AR از تجربیات فعلی گوشی‌های هوشمند شما استفاده می‌کند و آن‌ها را با دنیای واقعی ترکیب می‌کند.

با استفاده از عینک AR در حین کاوش در یک شهر جدید، می‌توانید مسیرهای مکان‌های توریستی شناور در هوا را ببینید و در حالی که به تابلویی به زبان خارجی نگاه می‌کنید، جلوی چشمانتان ترجمه می‌شود.

تصور کنید در یک کافی‌شاپ نشسته‌اید و در حال مرور شبکه‌های اجتماعی در پنجره‌ای شناور بالای میز قهوه‌خوری هستید که فقط شما می‌توانید آن را ببینید. یا حتی پخش پادکستی که فقط شما می توانید آن را از طریق بلندگوهای کوچک تعبیه شده در قاب عینک بشنوید.

اینها برخی از چیزهای شگفت انگیزی هستند که می توانیم از AR انتظار داشته باشیم. دیگر خبری از تلفن نیست – مستطیل های فیزیکی محدودی که باید در دست بگیرید و به آنها خیره شوید. دنیای دیجیتال شما با دنیای واقعی شما مخلوط خواهد شد.

بنابراین من نباید در مورد Apple iPhone 14 یا Samsung Galaxy S22 هیجان زده باشم؟

برعکس – شما کاملاً حق دارید که هیجان زده باشید! گوشی‌های این روزها باورنکردنی هستند، حتی اگر پرچمداران آینده اپل و سامسونگ احتمالاً به‌روزرسانی‌های جزئی نسبت به مدل‌های امسال داشته باشند، که نسبت به مدل‌های سال گذشته ارتقاء جزئی داشتند.

هیجان زده باش! اما در مورد AR بیشتر هیجان زده باشید. قبل از تبدیل شدن به جریان اصلی در مورد آن هیجان زده باشید! AR در راه است، و احتمالاً به زودی، شاید به زودی در سال 2022 می آید.

به گفته تحلیلگر مورد اعتماد مینگ چی کو، آیفون 10 سال تا جایگزین شدن با AR باقی مانده است و مطمئناً می‌توانیم انتظار داشته باشیم که سایر برندهای گوشی زودتر AR را معرفی کنند.

پیش از جایگزینی آیفون، اپل احتمالاً در سال آینده عینک AR خود را معرفی خواهد کرد که در ابتدا با استفاده از قدرت پردازشی آیفون، به عنوان همراهی برای آیفون عمل خواهد کرد. از آنجا که، فناوری جاسازی قطعات با ارزش یک آیفون در قاب عینک‌های AR هنوز کاملاً وجود ندارد. و به همین دلیل است که پیش بینی 10 ساله تا جایگزینی کامل.

غیر از اپل، گوگل همچنین روی یک سیستم عامل AR و یک هدست واقعیت افزوده کار می کند، فیس بوک صدها میلیون در برنامه Meta AR و VR خود سرمایه گذاری می کند. ورایزون با موتورولا برای توسعه عینک‌های واقعیت افزوده همکاری کرده است… اکثر شرکت‌های بزرگ فناوری به این سمت می‌روند.

 

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *