مقدار خورشید برای سالم بودن
سلامت

دقیقا به چه مقدار خورشید برای سالم بودن نیاز داریم؟

با نزدیک شدن به تابستان، ممکن است در نظر داشته باشید که کمی آفتاب بگیرید و دوز مناسبی از ویتامین D دریافت کنید. اما از آنجایی که اشعه ماوراء بنفش در ایجاد سرطان های مرگبار پوست مانند ملانوما نقش دارد، ایده خوبی است که میزان ویتامین D خود را در نظر بگیرید. در واقع نیاز دارند خوشبختانه، محققان اسپانیایی می‌توانند تا حدودی این موضوع را روشن کنند.

در یک مطالعه جدید با عنوان “میزان نور خورشید برای سلامتی ما چقدر مفید است؟” محققان گروه تحقیقاتی تابش خورشیدی میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای دریافت دوز توصیه شده روزانه ویتامین D را بررسی کردند.

یافته‌های آنها در مجله منتشر شد. علم کل محیط زیست، نشان می دهد که 10 تا 20 دقیقه نور خورشید در بهار و تابستان کافی است، اما در ماه های زمستان، ما باید تقریباً دو ساعت را بیرون از خانه بگذرانیم تا ویتامین D خود را جذب کنیم. غذاهای بسیار کمی حاوی ویتامین D هستند ، که عکاسی برای قرار گرفتن بیشتر در معرض نور خورشید را مهم‌تر می‌کند، به‌ویژه اگر این نشانه‌های ظریف دریافت نکردن ویتامین D کافی را نشان می‌دهید.

برای رسیدن به نتایج خود، نویسنده اصلی مطالعه نتگام تابش خورشیدی فرابنفش UVER را برای چهار ماه از سال از سال 2003 تا 2010 در شهر والنسیا، که تابش خورشیدی بزرگی دریافت می‌کند، تجزیه و تحلیل کردند. دوز اشعه ماوراء بنفش در طول سال، ردیابی زمان لازم برای ایجاد اریتم (قرمزی پوست ناشی از سوختگی).

آنها دریافتند که در ماه ژانویه، با قرار گرفتن 10 درصد از بدن، افراد به 130 دقیقه برای دریافت دوز توصیه شده روزانه ویتامین D نیاز دارند. از سوی دیگر، در ماه ژوئیه، با 25 درصد از بدن در معرض، افراد تنها به حدود 10 دقیقه نیاز دارند.

مقدار خورشید برای سالم بودن

میزان نیاز به خورشید برای سالم بودن

در ماه اکتبر 30 دقیقه کافی بود. بخشی از دلیل این امر این است که ما در فصل زمستان لباس بیشتری می پوشیم، که به معنای سطح کمتری است که در معرض نور خورشید قرار می گیرد.

نتگام می‌گوید: همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که درصد معمولی از بدن در معرض این فصل را در نظر گرفته‌ایم. “اگر پوست بیشتری در معرض قرار گیرد، زمان قرار گرفتن در معرض آن را می توان کاهش داد.

لباس تنها عاملی نبود که بر سطح ویتامین D تأثیر می گذاشت. این مطالعه همچنین نشان داد که سن در واقع نقش مهمی در تبدیل اشعه ماوراء بنفش به ویتامین D دارد. افراد مسن کمتر قادر به تولید ویتامین D هستند، به طوری که بزرگسالان میانسال تنها 66 درصد از پتانسیل تولید ویتامین D را در کودکان دارند.

اگر این یافته ها ترسناک به نظر می رسند، زیاد نگران نباشید. اگر نمی‌توانید ویتامین D کافی را از نور خورشید دریافت کنید، می‌توانید مکمل‌ها را مصرف کنید، اگرچه باید ابتدا این مطلب را بخوانید تا مطمئن شوید که این کار را ایمن انجام می‌دهید. همچنین می‌توانید فهرست راه‌های دیگر ما را برای دریافت ویتامین D در خارج از ماه‌های تابستان بررسی کنید.

در هر صورت، با ماه‌های آفتابی تابستان، دریافت سطوح سالم ویتامین D نباید چیزی برای عرق کردن باشد.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *