نحوه تمیز کردن کت چرمی
متفرقه

نحوه تمیز کردن کت چرمی

با سردتر شدن ماه ها، وقت آن است که با دمپایی های خود خداحافظی کنید و دوباره به کت های مورد علاقه خود سلام کنید. اما آیا می توانید یک کت چرمی را بشویید؟ آیا می دانید چگونه بوی کت جین را از بین ببرید؟ چه یک کت چرمی انتخاب کرده باشید یا یک گرمکن پشمی زمستانی، این راهنمای مراقبت از کت شما را پوشش می دهد.

نحوه تمیز کردن کت های پشمی

دانستن نحوه تمیز کردن کت‌ها و کت‌های پشمی می‌تواند مشکل باشد. برای تمیز کردن کامل، بهتر است آن‌ها را به خشک‌شویی برده تا از آسیب یا جمع شدن آن‌ها جلوگیری شود. با این حال، برای تعمیر و نگهداری سریع، این مراحل ساده شما را پوشش می دهد.
برای از بین بردن هرگونه کثیفی از یک برس با موهای سفت استفاده کنید. از بالا به پایین مسواک بزنید، مطمئن شوید که در همان جهت مسواک بزنید.

یک قاشق چایخوری ماده شوینده ملایم را به یک کاسه آب صابون اضافه کنید. با استفاده از یک پارچه مرطوب، به آرامی هرگونه لکه را پاک کنید.

کت خود را بگذارید تا صاف خشک شود.

بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که لباس های پشمی هرگز در هنگام شستشو و خشک کردن در معرض دمای بالا قرار نگیرند، زیرا حرارت زیاد باعث جمع شدن الیاف و نمد آنها می شود. هنگامی که از آن استفاده نمی کنید، کت پشمی خود را در حالی که تمام دکمه های آن تمام شده است، به یک چوب لباسی چوبی آویزان کنید. این به آن کمک می کند شکل خود را حفظ کند.

نحوه تمیز کردن کت های چرمی

چرم چه چرم واقعی باشد، چه چرم مصنوعی یا گیاهی تقریباً همیشه برای شستشوی ماشینی نامناسب است و هرگز نباید در طول تمیز کردن در آب خیس شود. همیشه برچسب مراقبت را قبل از شروع تمیز کردن هر گونه اقلام چرمی برای هر گونه نیاز خاص بررسی کنید. سپس، این مراحل را با دقت دنبال کنید:

مخلوطی از آب صابون درست کنید و از یک اسفنج نرم و تمیز استفاده کنید تا به آرامی خاک، گرد و غبار و زباله ها را بشویید. به یقه و سرآستین توجه ویژه ای داشته باشید.

از حرکات دایره ای ملایم برای شستن کثیفی استفاده کنید. از مالش دادن یا خیس کردن نواحی خودداری کنید زیرا می تواند به چرم آسیب برساند.

پس از پاک شدن کثیفی، از یک پارچه جدید، تمیز و خشک برای پاک کردن هرگونه آب استفاده کنید.

اگر کاپشن شما کمی کسل کننده به نظر می رسد، می توانید از مقدار کمی نرم کننده چرمی یا واکس روکش مبلمان با یک پارچه نرم برای صاف کردن چرم استفاده کنید.

نکته اصلی: اگر از مواد تمیزکننده جدید روی ژاکت خود استفاده می کنید، ابتدا آنها را در قسمتی مخفی آزمایش کنید تا ایمن باشید.

نحوه تمیز کردن آستر کت چرم

برای تازه کردن آستر پارچه روی کت چرمی خود بدون آسیب رساندن به چرم بیرونی، می توانید از اسپری برای از بین بردن بوها استفاده کنید و پارچه را نرم و تازه کنید.

ژاکت خود را از داخل بچرخانید و آن را به سمت بالا دراز کنید.

اسپری را به طور یکنواخت روی پارچه اسپری کنید.

پارچه را با دستان خود صاف کنید.

ژاکت را به مدت 15 دقیقه از داخل به بیرون آویزان کنید.

چگونه از کت چرم مراقبت کنیم

مهم نیست که در آن فصل چه چیزی در یا خارج است، یک کت چرمی همیشه برنده است. بنابراین، اکنون می‌دانید که چگونه کت‌های چرمی را بشویید، زمان آن فرا رسیده است که نحوه مراقبت از آن‌ها را بیابید و مطمئن شوید که سال به سال در وضعیت خوبی قرار دارند.

از یک اسپری ضد آب موجود در اکثر فروشگاه های کفش استفاده کنید تا یک لایه محافظ در برابر مایعات اضافه کنید. توجه داشته باشید که این را فقط در قسمت بیرونی ژاکت بمالید و نه روی آستر داخل!

اگر از اسپری‌ها یا واکس‌های تخصصی برای کمک به صاف کردن چرم استفاده می‌کنید، دستورالعمل‌ها را حتما بخوانید تا به چرم آسیب نرسانید.

اطمینان حاصل کنید که کت چرمی خود را روی چوب لباسی قرار می دهید تا شکل خود را حفظ کند. می دانیم که انداختن آن روی صندلی در پایان روز وسوسه انگیز است، اما این می تواند باعث شود که شکل خود را از دست داده و به طور بالقوه با آن تماس پیدا کند.

همچنین بخوانید: چگونه مایکروویو خود را تمیز کنیم

نحوه تمیز کردن کت های چرمی پشمی

فقط برای اینکه اوضاع کمی پیچیده تر شود، برخی از کت های چرمی دارای آستر پشمی هستند. در حالی که آنها عالی به نظر می رسند، آیا می توانید یک کت چرمی را با پشم به همان روش بشویید؟ چه این پشم مصنوعی یا هر نوع پشم طبیعی باشد، احتمالاً باید هر از چند گاهی تازه‌سازی شود. شما فقط باید چند مرحله اضافی را به فرآیند تمیز کردن ژاکت چرمی خود اضافه کنید:

چرم را طبق مراحل بالا تمیز کنید.

همانطور که در زیر خواهیم دید، پشم هنگام شستن به راحتی جمع می شود. درعوض، از یک برس بدون مو برای کمک به حذف کثیفی استفاده کنید.

اگر مسواک زدن روی پشم به تنهایی کافی نیست، اسپری را به پارچه بزنید تا بوها را از بین برده و احساس تازگی داشته باشید.

اگر لکه های قابل مشاهده ای وجود دارد، می توانید از مقدار بسیار کمی آب صابون استفاده کنید و آن را روی پشم بمالید.

اجازه دهید روکش صاف و دور از نور مستقیم خورشید خشک شود.

تمیز کردن کت های جین

یک کت جین همیشه یک گزینه عالی برای استایل ساده است. اما چگونه می توانید بوی یک کت جین را وقتی که آن را قدیمی خریدید، از بین ببرید؟ آیا نگران این هستید که کت های جین در هنگام شستشو کوچک شوند؟ در اینجا چیزی است که باید بدانید:

لکه های کوچک

هنگامی که کت جین را تمیز می کنید، قبل از شروع به رنگ و پوشش جین توجه ویژه ای داشته باشید. اگر رنگ نیلی عمیق یا رنگدانه‌های بالایی دارد، شستشوی شدید می‌تواند باعث تغییر رنگ و روشن شدن آن ناحیه شود. قبل از شروع، برچسب مراقبت را بررسی کنید و تمیز کردن نقطه ای را تا حد امکان به خود لکه متمرکز کنید و از قسمت بیرونی لکه به داخل فشار دهید.
تمیز کردن لکه ها را فقط با آب شروع کنید. گاهی اوقات این کافی است و بعید به نظر می رسد که اثرات منفی روشن کنندگی ایجاد کند. برای لکه های سرسخت تر، اگر برای نوع جین مناسب است، یک قطره مواد شوینده به آب اضافه کنید و سعی کنید از یک مسواک قدیمی برای رفع آن استفاده کنید.

شستن کت های جین در دستگاه

اگر کمی بیشتر از آن چیزی که مسواک قدیمی شما می تواند تحمل کند، با کثیفی مواجه هستید، یا می خواهید بدانید که چگونه بوهای یک کت جین را از بین ببرید، همیشه می توانید با اسپری به آن تازگی بخشید. این می تواند زمان بین شستشو را طولانی تر کند و به شما کمک کند رنگ را برای مدت طولانی تری حفظ کنید. برای تمیزی کامل تر، می توانید آن را در ماشین لباسشویی بچسبانید.

ابتدا به برچسب مراقبت نگاه کنید تا دوباره بررسی کنید که جین شما برای شستشوی ماشینی مناسب است.

ژاکت خود را از داخل بچرخانید.

ژاکت خود را در یک چرخه ملایم، کوتاه و سرد بشویید. گرما باعث پخش شدن رنگ می شود، بنابراین ما می خواهیم تا جایی که ممکن است از آن اجتناب کنیم!

برای کمک به محافظت از رنگ، با یک شوینده ملایم بشویید و نرم کننده پارچه را اضافه کنید تا ژاکت شما فوق العاده نرم و خوشبو شود.

وقتی چرخه شستشوی شما تمام شد، ژاکت خود را صاف بگذارید تا خشک شود. مهم است که ژاکت خود را خشک نکنید.
منبع: comfortworld

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *