کاهش کلسترول
سلامت

کاهش کلسترول با این تعویض ساده غذا

قلب شما از شما برای انجام این گام آسان برای پایین آوردن و کاهش کلسترول خود سپاسگزار خواهد بود.بررسی انواع مختلف چربی هایی که باید و نباید بخورید گیج کننده است در اینجا چند افسانه در مورد چربی وجود دارد که باید باور نکنید. یک پاسخ سریع این است که خوردن مقدار زیادی چربی تک غیراشباع، مانند روغن زیتون، دانه ها و مغزها و آووکادو، ایده خوبی است. چربی های اشباع شده را محدود کنید موجود در محصولات حیوانی مانند گوشت قرمز و کره و با افزایش وزن و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. و از چربی های ترانس ساخته دست بشر به طور کامل اجتناب کنید. اکنون، یک مطالعه جدید نشان می دهد که جایگزین کردن مواد اشباع شده با غیراشباع ممکن است به کاهش کلسترول شما کمک کند.

منتشر شده در سالنامه تغذیه و متابولیسم پژوهش جدید، یافته‌های هشت کارآزمایی تصادفی‌سازی شده و کنترل‌شده را برای بررسی چگونگی رژیم‌های غذایی با مقادیر کالری مشابه، اما مقادیر بالای چربی‌های اشباع یا غیراشباع، تغییر سطح چربی خون و چربی بدن مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. محققان مطالعاتی را جمع آوری کردند که شامل افرادی بود که چاق بودند، اما هیچ نشانه دیگری از بیماری مانند بیماری قلبی یا دیابت نداشتند.

یافته ها کمی تعجب آور بود صرف نظر از اینکه شرکت کنندگان چربی اشباع نشده یا اشباع شده خوردند، وزن آنها ثابت ماند. در واقع، رژیم غذایی با چربی های اشباع شده بیشتر از رژیم چربی های غیراشباع به افراد کمک می کند تا دور کمر خود را کوتاه کنند. با این حال، وقتی نوبت به کلسترول می‌رسد، کسانی که رژیم غذایی حاوی چربی‌های تک غیراشباع و چربی غیراشباع چندگانه مصرف می‌کنند، سطح آن‌ها را 10 میلی‌گرم در دسی لیتر کاهش می‌دهند. باز هم، این خبر کمی با این واقعیت تضعیف شد که یافته ها به اندازه کافی قوی نبودند که قابل توجه باشند و رژیم غذایی چربی اشباع شده در واقع کلسترول خوب HDL را بیشتر از رویکرد غیراشباع افزایش داد.

راه های بدون دارو بیشتر برای کاهش کلسترول را بررسی کنید.

این همه به چه معناست؟ تحقیقات گذشته نشان داده است که چربی های غیر اشباع برای قلب بهتر هستند. بیش از 60 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده چاق یا دارای اضافه وزن هستند و آنها را در معرض خطر بیشتر بیماری های مرتبط با وزن، از جمله کلسترول بالا و سکته مغزی قرار می دهد، و ما به استراتژی های مبتنی بر شواهد نیاز داریم تا از پیشرفت بیماری جلوگیری کند. ما می دانیم که سلامت متابولیک، در زمینه چاقی، یک حالت گذرا است که ممکن است در طول زمان ادامه پیدا نکند، و این افراد در معرض افزایش خطر ابتلا به بیماری های همراه مختلف هستند.

چاق یا نه، منطقی است که همه بدانند چگونه کلسترول را کاهش دهند، تا خطر سکته و حمله قلبی را کاهش دهند. دکتر مارگاریتا تران گارسیا، استاد علوم تغذیه، یکی از نویسندگان این مقاله می گوید: تغییرات ساده در رژیم غذایی تا حد زیادی کمک می کند. با جایگزین کردن روغن زیتون و روغن کانولا در هنگام پخت و پز شروع کنید، مارگارین معمولی، سس سالاد، شیر، پنیر، ماست و آب پرتقال را با انواع غنی شده با استرول های گیاهی جایگزین کنید، به جای چیپس، آجیل بخورید، و غذاهای کاهش دهنده کلسترول مانند ماهی مصرف کنید. میوه ها و سبزیجات را هر روز مصرف کنید.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *