فواید شاه بلوط
سلامت

فواید شگفت انگیز شاه بلوط برای سلامتی

شاه بلوط برشته یکی از خوراکی های مورد علاقه من در فصل تعطیلات زمستانی است. شاه بلوط از درخت شاه بلوط شیرین می آید و اولین بار سه هزار سال پیش در مدیترانه کشت شد. آنها در یک پوسته سبز خاردار به نام فرز رشد می کنند که باز می شود و پس از رسیدن از درخت می افتد. فصل شاه بلوط نسبتا کوتاه است، از اواخر مهر تا دی تا می توانید آنها را جمع کنید چون برای سلامتی شما مفید هستند.

فواید شاه بلوط برای سلامتی

شاه بلوط بافت کرمی دارد، اما تقریباً چهل درصد آب است، بنابراین نسبت به سایر مغزها مانند بادام یا گردو، چربی و کالری کمتری دارد. آن‌ها مملو از کربوهیدرات‌های پیچیده و فیبر هستند که باعث می‌شود احساس سیری کنید و منبع انرژی پایداری را در طول روز فراهم می‌کند و به جلوگیری از افزایش قند خون و سقوط کمک می‌کند.

یک وعده (حدود یک چهارم فنجان) حاوی حدود بیست درصد از مصرف توصیه شده روزانه ویتامین C و 25 درصد از مصرف توصیه شده مس است. ویتامین C و مس آنتی اکسیدان هستند و از تولید کلاژن در بدن حمایت می کنند که برای سلامت مفاصل و پوست ضروری است. هر دو سیستم ایمنی شما را قوی نگه می دارند و به مبارزه با عفونت ها کمک می کنند.

طرز تهیه و استفاده از شاه بلوط

می توانید شاه بلوط را در دستور العمل های شور و شیرین بگنجانید و بهترین روش تهیه به نوع غذایی که درست می کنید بستگی دارد. برای سالاد، میان وعده و چاشنی، شاه بلوط را با تفت دادن خشک نگه دارید. برای سوپ ها و پوره ها، جوشاندن بهتر است، بنابراین شاه بلوط نرم تر و راحت تر مخلوط می شود. قبل از جوشاندن یا برشته کردن شاه بلوط از یک چاقو برای زدن علامت x روی دو سر شاه بلوط استفاده کنید، این کار از منفجر شدن آنها در حین پخت جلوگیری می کند. هنگامی که باز می شود، شاه بلوط ها تمام می شوند و پوسته و غشای سخت و بیرونی به راحتی جدا می شوند.

شاه بلوط طعم و بافت غنی را برای پر کردن نان برای کباب گوشت و مرغ فراهم می کند. یا آنها را در فر در کنار سبزیجاتی مانند کلم بروکسل قرار دهید تا جان تازه ای به مخلفات استاندارد بدهید. آنها نسبت به سایر آجیل ها نشاسته ای بیشتری دارند، بنابراین قدرت غلیظ کنندگی دارند که به کرمی شدن سوپ ها و پوره ها کمک می کند.
در سمت شیرین‌تر، به دنبال کرم د مارون باشید، یک اسپری کلاسیک فرانسوی که از شاه بلوط آسیاب شده و با شکر شیرین شده است. آن را روی نان تست یا کرپ امتحان کنید یا آن را به شیر بخارپز اضافه کنید تا یک چرخش جشن روی لاته ایجاد کنید.
همچنین بخوانید : 5 دلیل برای خوردن کلم پیچ

هنگام خرید شاه بلوط به چه نکاتی توجه کنیم

به دنبال پوسته های براق باشید و آنها را تکان دهید اگر جغجغه کنند، خشک شده اند. شاه بلوط به سرعت از بین می رود اما تا یک هفته در یخچال باقی می ماند.

شاه بلوط های تازه بهترین بافت و طعم را دارند اما پوست کندن آنها مدتی طول می کشد. اگر برای زمان تحت فشار هستید، انواع از قبل برشته شده، پوسته‌دار و بسته‌بندی شده با خلاء به خوبی کار می‌کنند. اینها برای میان وعده نیز عالی هستند. شاه بلوط کنسرو شده نیز موثر است، اما قبل از استفاده در پخت و پز، آن ها را آبکش کرده و کاملا خشک کنید.

منبع : besthealthmag.ca

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *