فواید کیوی
سلامت

فواید کیوی: راه های شگفت انگیز سلامتی

از جمله فواید کیوی این است که دارای پتاسیم است و به کاهش فشار خون کمک می کند. همچنین حاوی پکتین، فیبر محلول است که به ثابت نگه داشتن سطح کلسترول خون کمک می کند.

کیوی از سرطان محافظت می کند

کیوی حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد که در نهایت می تواند منجر به سرطان شود، کمک می کند. آنها همچنین ویتامین E دارند و یک کیوی بزرگ حاوی حدود 80 میلی گرم ویتامین C است که به حفظ سیستم ایمنی قوی کمک می کند.

کیوی به کاهش وزن کمک می کند

فیبر کلید احساس سیری طولانی تری است، بنابراین کمتر می خورید و یک کیوی بزرگ پر از آن است. امتیاز اضافه شده: یک کیوی بزرگ فقط 55 کالری دارد که آن را به یک میان وعده عالی تبدیل می کند. این میان وعده سالم برای کاهش وزن نیز عالی هست.

 

کیوی از دژنراسیون ماکولا جلوگیری می کند

کیوی حاوی لوتئین و زآگزانتین است، آنتی اکسیدان هایی که با سلامت چشم مرتبط هستند. این تقویت کننده بینایی هیچ ربطی به هویج ندارند.

میوه کیوی اغلب به عنوان یک غذا در نظر گرفته نمی شود، اما در واقع، میوه ای است که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مهم است و می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر سلامتی شما داشته باشد. این میوه های قهوه ای رنگی دارای طعمی شیرین و کمی تند با گوشت سبز در داخل هستند که طعمی منحصر به فرد و طعم گرمسیری می بخشد. کیوی دارای طیف کاملی از مواد مغذی مانند فیبر، ویتامین C، فولات، مس، پتاسیم، آنتی اکسیدان ها، ویتامین E و ویتامین K است. کیوی میوه‌ای با رشد سخت است و در طول سال به راحتی در سوپرمارکت‌ها در دسترس است.

کیوی از لخته شدن خون جلوگیری می کند

مشخص شد که کیوی از لخته شدن خون جلوگیری می کند و با کاهش چربی خون، فشار خون را مدیریت می کند. مشخص شد که این اتفاق بدون تأثیر منفی بر سطح کلسترول خون رخ داده است. آسپرین معمولاً داروی توصیه شده برای پیشگیری از حوادث قلبی عروقی است. با این حال، آسپرین می تواند باعث التهاب و زخم در دستگاه گوارش شود. مطالعات نشان می دهد که مصرف 2 تا 3 میوه کیوی در روز می تواند جایگزین آسپرین روزانه شود تا به رقیق شدن خون و بهبود سلامت قلب در یک دوره زمانی معین کمک کند.

کیوی حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی است که برای بهبود هضم مفید است. جدا از محتوای فیبر، کیوی همچنین حاوی یک آنزیم اکتینیک است که در آن می‌تواند به طور موثر پروتئین‌های روده را تجزیه کند. پس از خوردن یک وعده غذایی بزرگ، توصیه می شود یک کیوی بخورید زیرا می تواند به تجزیه پروتئین های سخت گوشت و ماهی کمک کند که اغلب می تواند باعث نفخ شود. کیوی همچنین دارای اثر ملین ملایمی است که می تواند به کندی سیستم گوارش کمک کند.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *