Spotify شرکتی فناوری خریداری می کند تا به راحتی صدای پخش شده را به پادکست تبدیل کند.
Spotify سخت در تلاش است تا قابلیتهای بیشتری را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد و خرید اخیر آن حداقل از نظر پادکست ارزش بیشتری برای Spotify خواهد داشت. TechCrunch گزارش می دهد که Spotify اکنون شرکت فناوری پادکست Whooshkaa را خریداری کرده است، که دارای فناوری است که به راحتی پخش های رادیویی را به پادکست های درخواستی تبدیل می کند.
Spotify سخت روی بخش پادکست های خود کار می کند
Whooshkaa، شرکتی که اکنون توسط Spotify خریداری شده است، یک پلتفرم یکپارچه مستقر در استرالیا برای میزبانی، مدیریت، توزیع، تبلیغ، کسب درآمد از پادکستها و همچنین اندازهگیری آنها است. خبر این معامله پس از آن منتشر شد که Spotify قبلاً شرکت تبلیغاتی Megaphone و پلتفرم کشف پادکست Podz را خریداری کرد که هر دو شرکت در بازار فناوری پادکست کار می کردند. پیش از این، Spotify ابزارهایی را نیز به دست آورده است که برای کمک به سازندگان در ساخت پادکستها، مانند Anchor، و همچنین پلتفرم گفتگوی زنده از Betty Labs (که به Spotify Greenroom تبدیل شده است) طراحی شده است. علاوه بر این، استودیوهای پادکست دیگری مانند Gimlet، Parcast و The Ringer نیز اخیرا توسط Spotify خریداری شده اند.
شرکت Whooshkaa از جهاتی متفاوت است. این فناوری تخصصی را به ارمغان می آورد که به پخش کننده های رادیویی اجازه می دهد به راحتی محتوای صوتی موجود خود را به پادکست تبدیل کنند. این جنبه از فناوری Whooshkaa چیزی بود که به نظر میرسد Spotify را بیش از همه مورد توجه قرار داده است. این غول پخش موسیقی اعلام کرده است که این فناوری “پخش به پادکست” را مستقیماً در Megaphone (که قبلاً انواع میزبانی، توزیع، گزارش و ابزارهای کسب درآمد را برای سازندگان پادکست ارائه می دهد) ادغام خواهد کرد.
غول پخش صدا معتقد است که قابلیت Whoooshkaa برای انتقال آسان صدا به صدای پادکست، امیدواریم محتوای شخص ثالث بیشتری را به Spotify بیاورد. این محتوای شخص ثالث همچنین می تواند به شبکه مخاطبان Spotify بیاید، که به افزایش دسترسی و تأثیر شرکای تبلیغاتی Spotify کمک می کند.
و تجارت تبلیغاتی Spotify بسیار خوب پیش می رود. در سال 2021، Spotify از یک میلیارد یورو درآمد تبلیغاتی عبور کرد، در حالی که این شرکت بالاترین درآمد سه ماهه تبلیغاتی خود را در سه ماهه سوم سال جاری گزارش کرد.
در حال حاضر، از هر 5 تبلیغ کننده در Spotify، 1 نفر از شبکه مخاطبان Spotify استفاده می کند. علاوه بر این، طبق گفته Spotify، ناشران پادکست Megaphone که شرکت کردهاند، شاهد افزایش دو رقمی در نرخ پر شدن بودهاند.
Whooshkaa در سال 2016 ایجاد شد و در زمینههای دیگری مانند تبدیل متن به گفتار، گفتار به نوشتار، فناوری یکپارچهسازی خانه متصل، فناوری تبلیغات، ابزارهای پادکست خصوصی درجه سازمانی و موارد دیگر نوآوری کرده است. مدیرعامل Whooshkaa، راب لوونتال، اظهار داشت که Spotify با بیش از 381 میلیون شنونده ماهانه می تواند به Whooshkaa اجازه دهد تا فناوری خود را به مخاطبان بیشتری ارائه دهد.
ما معتقدیم که پتانسیل رشد جهانی برای صدای دیجیتال هنوز تا حد زیادی استفاده نشده است. داون اوستروف، مدیر ارشد کسب و کار محتوا و تبلیغات Spotify، اظهار داشت: از طریق افزودن این ابزارهای جدید و همچنین تیم نوآوری که در پشت آنها وجود دارد، ما تعهد خود را برای کمک به سازندگان، ناشران و تبلیغکنندگان برای درک ارزش این فرصت تقویت میکنیم. معامله اخیر او افزود که خرید Whooshkaa به تقویت تلاش های Spotify برای کمک به ناشران صوتی برای رشد تجارت پادکست خود کمک می کند. این همچنین توانایی Spotify را برای کمک به تبلیغکنندگان برای دستیابی به مخاطبان هدف خود افزایش میدهد.
به عنوان بخشی از این معامله، در مجموع 12 نفر از Whooshkaa به Spotify خواهند پیوست و در استرالیا اقامت خواهند داشت.
بهبودها و ویژگی های اخیر Spotify
همانطور که محبوبیت و پایگاه کاربر Spotify همچنان در حال رشد است، این شرکت از رشد عملکرد و ویژگی های آن دست برنداشته است. اخیراً گزارش دادیم که سرویس پخش موسیقی در حال کار بر روی آزمایش a است فید ویدیویی مشابه TikTok. ویژگی جدید Discover نام دارد و به هنرمندان اجازه میدهد ویدیوهای عمودی را روی آهنگهای خود ارسال کنند. این همچنین به شنوندگان کمک می کند آهنگ های جدید را راحت تر کشف کنند.
علاوه بر این، Spotify نیز روی آن کار کرده است آوردن اشعار زنده به موسیقی مشارکت جدید آن با Musixmatch به شنوندگان این امکان را میدهد که بتوانند متن هر آهنگی را که در زمان واقعی روی صفحه پخش میشود دنبال کنند.