لپ تاپ تاشو اپل
متفرقه

اپل در حال ساخت لپ تاپ تاشو است

اگرچه من عاشق آی‌پد هستم، اما به یک برند وابسته نیستم، اما دائماً بین دستگاه‌ها جابه‌جا می‌شوم تا همه چیزهایی را که دنیای شگفت‌انگیز فناوری ارائه می‌کند تجربه کنم. دستگاه‌های شگفت‌انگیز ممکن است به‌دلیل یک تغییر روند غیرمنتظره – به لطف چیز بهتری که به بازار می‌آیند، ناگهان تکامل یابند یا منسوخ شوند. یک حرکت بزرگ تنها توسط یک شرکت می تواند معجزه کند. کافی است به Galaxy Fold 2019 نگاه کنید – چه دستگاه هیجان انگیزی بود! و با انتشار مداوم Folds های جدید و بهتر سال به سال، سامسونگ گوشی های تاشو را به طور عمده به خودی خود تبدیل کرد. و اگرچه اولین Fold شروعی دشوار داشت، Galaxy Z Fold 3 فعلی ترکیبی تقریباً عالی از یک تلفن هوشمند و یک تبلت است. . دو دستگاه در یک! که (حداقل در تئوری) گزینه مناسب‌تری نسبت به جابه‌جایی بین دو دستگاه مختلف است. اما هی، احتمالاً از خود می‌پرسید که چه خبر از این عنوان – «اپل در حال ساخت یک لپ تاپ تاشو است: آیا نفرین در راه است شکسته شود؟ پس با وبسایت نتگام همراه باشید.

چه نفرین؟

خوب، همانطور که اشاره کردیم، گلکسی زد فولد 3 هم یک تبلت و هم یک گوشی هوشمند در یک جا است. تبلت فعلی من یک Microsoft Surface Go 2 است که یک رایانه شخصی ویندوزی و یک تبلت در یک است. و من قبلاً لپ‌تاپ‌های 2 در 1 تمام عیار با صفحه‌نمایش لمسی داشتم که می‌توانستند تبلت‌ها هم باشند.

 

همه این دستگاه‌ها هدف بیشتری را دنبال می‌کنند که معمولاً باید یک دستگاه جداگانه بخرید و برای درستی آن استفاده کنید. نوع شخص – آنها می توانند بسیار مفید و راحت باشند. آنچه من نفرین اپل می نامم از این واقعیت ناشی می شود که این شرکت در مورد عرضه چنین دستگاه های 2 در 1 سرسخت بوده است. فلسفه اپل همیشه این بوده است – شما باید محصولات مختلف اپل را بخرید تا تجربه کامل اپل را داشته باشید. مک بوک ها با صفحه نمایش لمسی عرضه نمی شوند. آیپدها با برنامه های دسکتاپ همراه نیستند. آیفون‌ها از قلم پشتیبانی نمی‌کنند. اگر می خواهید برنامه های دسکتاپ و همچنین صفحه نمایش لمسی و قلم پشتیبانی می کنید، حداقل باید یک مک بوک و یک آی پد بخرید. اپل برای جلوگیری از اختلال در فروش هر دستگاه اپل، با جدا نگه داشتن آنها به طور کامل، هرگز همه ویژگی های کلیدی آنها را در یک محصول واحد ترکیب نمی کند، بسیار مراقب بوده است.

لپ تاپ تاشو اپل

لپ تاپ تاشو

من فرض می کنم به همین دلیل است که iPad هنوز برنامه های دسکتاپ یا MacOS را دریافت نکرده است – زیرا که ممکن است باعث کاهش فروش مک بوک ایر شود. از منظر تجاری منطقی است، اما اگر یک کاربر iPad هستید که می‌خواهید از تمام پتانسیل تبلت استفاده کنید و از آن برای همه چیز استفاده کنید، به جای اینکه مجبور شوید مک بوک جداگانه بخرید، جالب نیست. در هر صورت، هر دو مک‌بوک ایر و آی‌پد پرو اکنون معماری مشابهی دارند، پردازنده‌های مشابهی دارند، و تصور اینکه اپل در نهایت این دو را در یک دستگاه فوق‌العاده ترکیب کند، سخت نیست. اگر فقط آن نفرین اپل چیزی نبود… و خب، به گفته تحلیلگر معتبر و اغلب درست، راس یانگ، و همچنین مارک گورمن از بلومبرگ – اپل در واقع روی یک آیپد/مک بوک هیبریدی تاشو با صفحه نمایش 20 اینچی کار می کند. . بنابراین، نفرین شکسته خواهد شد، پس؟ خوب، فقط اگر مک بوک تاشو و لمسی باشد، اما من فکر می کنم بعید است.

آی‌پد تاشو یا مک‌بوک تاشو – چه چیزی قرار است باشد؟

Lenovo ThinkPad X1 Fold 2020 اولین رایانه شخصی تاشو در جهان است. آیا دستگاه اپل به این شکل خواهد بود؟ این سوال بزرگی است و هنوز نمی توانیم به طور قطعی به آن پاسخ دهیم. اگر به لپ‌تاپ‌های تاشوی تمام صفحه‌ای موجود نگاه کنیم، به‌ویژه لنوو ThinkPad X1 Fold – البته آنها از یک سیستم عامل کامل دسکتاپ – ویندوز استفاده می‌کنند. و طبق برخی از حساب‌ها، کاری که اپل انجام می‌دهد شبیه آن دستگاه خاص لنوو است، پس آیا می‌توان انتظار داشت یک مک بوک تاشو داشته باشیم؟ همانطور که گفتم، برای من – این یک آرزوی آرزوست، زیرا لازم است اپل ناگهان تصمیم بگیرد کاری را انجام دهد. همیشه مخالف سرسختانه بوده است – پشتیبانی از صفحه لمسی و قلم را به سیستم عامل MacOS دسکتاپ خود اضافه کنید. و MacOS نیز با هدف لمس طراحی نشده است، بنابراین نیاز به بازنگری دارد. بنابراین، با در نظر گرفتن این موضوع، و این فقط تئوری من است – حدس می‌زنم چیزی که اپل ممکن است برای ما آماده کند، یک iPad تاشو باشد. ، نه یک مک بوک تاشو. یک تبلت تاشو که از سیستم عامل آشنای iPadOS استفاده می‌کند، که قبلاً از قلم پشتیبانی می‌کند و تعداد زیادی برنامه عالی دارد که با لمس در ذهن طراحی شده‌اند.

چه زمانی می‌توانیم انتظار مک‌بوک و آیفون تاشو اپل را داشته باشیم؟

ایده آیفون تاشو توسط بن گسکین “اگر همیشه” مهم است که به خاطر داشته باشید، زیرا طبق بسیاری از حساب ها اپل هنوز در حال تجزیه و تحلیل بازار تاشو است و مطمئن نیست که ارزش سرمایه گذاری روی آن را دارد. انجام تحقیق و توسعه برای یک iPad تاشو یک چیز است. اما تولید انبوه دستگاه، سپس عرضه و بازاریابی آن چیز دیگری است، و حتی برای یک شرکت تریلیون دلاری – این یک تلاش گران است. و اپل با ریسک‌های سرمایه‌گذاری غیرضروری به جایی که در آن است نرسید. پس کی آی پد تاشو اپل عرضه می شود؟ خب، شایعه شده است که آیفون تاشو این شرکت بین سال‌های 2022 تا 2025 وارد بازار می‌شود، و ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که یک آی‌پد تاشو با بازه زمانی عرضه مطابقت داشته باشد. شاید اپل ما را با انقلاب تاشو خود غافلگیر کند. اپل رویدادی در 8 مارس دارد، اما ما فقط انتظار داریم آیفون SE 3 جدید و آیپد ایر جدید در جریان آن معرفی شوند، هیچ چیز بزرگی نیست. یا، چه کسی می داند – آیا ما شاهد معرفی غافلگیرکننده عینک AR اپل نیز خواهیم بود؟ من امید ضعیفی دارم، هرچند که بعید است، اینها خیلی زود رونمایی شوند. اما ما فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم. در نهایت، اپل در پشت صحنه کارهای زیادی را انجام می دهد. ممکن است هر سال زمینه های جدیدی را ایجاد نکند، اما با این وجود بی سر و صدا در حال پختن “چیز بزرگ بعدی” است. وقتی زمان مناسب باشد، خواهیم دید که چه چیزی است – چه واقعیت افزوده، چه آی‌پدها و آیفون‌های تاشو، یا همه موارد فوق. هیجان زده بمانید – امسال می تواند سال بزرگی باشد!

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *