فواید روغن آووکادو
سلامت

آیا روغن آووکادو سالم است؟ فواید روغن آووکادو

آووکادو یک منبع محبوب چربی های سالم است که می توان آن را به گواکامول تبدیل کرد، همچنین می توان آن را به روغن پخت و پز تبدیل کرد. در اینجا چیزی است که متخصصان تغذیه می خواهند در مورد فواید روغن آووکادو بدانید.
آووکادو از نظر فنی یک میوه اما اغلب به عنوان یک سبزی و چربی سالم در نظر گرفته می شود، یکی از شگفتی های طبیعی طبیعت است. چیزهای زیادی در مورد این میوه فوق العاده وجود دارد. آنها نه تنها منبع خوبی از فیبرهای کمک کننده کلسترول هستند، بلکه تنها یک سوم آووکادوی متوسط ​​تقریباً 20 ویتامین و مواد معدنی دارد که آن را به یک انتخاب سالم و غنی از مواد مغذی تبدیل می کند. چربی غیراشباع موجود در آووکادو می تواند با کمک به افزایش جذب ویتامین های محلول در چربی A، D، K و E به عنوان یک تقویت کننده مواد مغذی عمل کند.

همه اینها را فقط با 80 کالری دریافت می کنید و بر خلاف بسیاری از میوه ها و حتی سبزیجاتی که حاوی شکر هستند، این گوهر سبز تقریباً هیچ ندارد. بعلاوه، آووکادو خوشمزه است. روغن آووکادو به عنوان جایگزینی برای روغن زیتون، روغن کانولا و سایر روغن های پخت و پز و تکمیل کننده محبوبیت روزافزونی پیدا می کند.

مطالب مشابه: چگونه آووکادو بخریم

 

روغن آووکادو چگونه ساخته می شود؟

آووکادو مدت‌هاست که به خاطر محتوای روغن بالایی که دارد شناخته شده است، به طوری که به گفته انجمن شیمی‌دانان روغن آمریکا، نام مستعار آن کره گیاهی و گلابی کره‌ای است. یک آووکادو می تواند تا 30 درصد روغن داشته باشد.

پس چگونه این روغن از میوه استخراج می شود؟ استخراج با پرس سرد از طریق یک فرآیند مکانیکی انجام می شود. تقریباً به همان روشی که روغن زیتون استخراج می شود. پس از جدا شدن دانه و پوست آووکادو، گوشت آووکادو به صورت خمیر در می آید. سپس به آرامی تا یک ساعت در دمای 115 تا 120 درجه فارنهایت خرد می شود. روغن آووکادو چند مرحله جداسازی را طی می کند و سپس فرآیند کامل می شود. یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو حاوی 120 کالری، 10 گرم چربی تک غیراشباع، 2 گرم چربی غیراشباع چندگانه و 2 گرم چربی اشباع شده است.

انواع روغن آووکادو

انواع مختلفی از روغن آووکادو را در آنجا خواهید یافت. روغن آووکادو فوق بکر از میوه های مرغوب تولید می شود که با روش های مکانیکی با دمای زیر 120 درجه فارنهایت و بدون حلال های شیمیایی استخراج می شود. بر اساس مطالعه ای که در سال 2019 منتشر شد، روغن آووکادو بکر همان دستورالعمل ها را دارد، اما از میوه ای با کیفیت پایین تر ساخته شده است.

سپس روغن خالص آووکادو وجود دارد که سفید شده و بو زدایی می شود و با طعم طبیعی میوه یا گیاه تزریق می شود. در نهایت، و آخر روغن آووکادو مخلوط شده را خواهید یافت، که معمولاً با زیتون، ماکادمیا و انواع دیگر روغن ترکیب می شود.

خرید روغن آووکادو

مراقب باشید و از برندی که به آن اعتماد دارید خرید کنید. یک مطالعه اخیر نشان داد که درصد زیادی از روغن آووکادو در بازار تقلبی است. اکثر روغن آووکادویی که فروخته می‌شود، بی‌کیفیت، دارای برچسب اشتباه یا مخلوط با روغن‌های دیگر است. دومی مشکلی ندارد، البته اگر بطری به درستی برچسب گذاری شده باشد. اما محققان این مطالعه دریافتند که بسیاری از روغن‌ها عمدتاً روغن سویا هستند، حتی اگر آنها را روغن آووکادو نامیده‌اند. علاوه بر این، آنها قبل از انقضا فاسد بودند.

فواید روغن آووکادو

روغن آووکادو بسیار سالم است زیرا حاوی مقادیر زیادی چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع است. همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین E و آنتی اکسیدان است و همان فواید سلامت قلب که در مورد آووکادو اعمال می شود به روغن آووکادو نیز می رسد. حاوی مقدار زیادی اسید اولئیک، یک چربی تک غیراشباع است که فواید ضد التهابی دارد. چربی های تک غیراشباع مانند آنهایی که در روغن آووکادو یافت می شوند می توانند به کاهش کلسترول بد LDL و افزایش کلسترول خوب HDL کمک کنند.

امتیازات به همین جا ختم نمی شود. روغن آووکادو ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید باشد. روغن آووکادو ممکن است برای کنترل قند خون مفید باشد. این به طور بالقوه حساسیت به انسولین را در افرادی که دیابت نوع 2 دارند افزایش می دهد. افزایش حساسیت به انسولین به معنای کاهش قند خون است.

چگونه باید از روغن آووکادو استفاده کرد؟

یکی از مزایای روغن آووکادو، طعم خنثی آن است. اگر به دنبال روغنی با فواید سلامتی تقریباً مشابه بدون طعم قوی روغن زیتون هستید، می تواند انتخاب خوبی باشد.

روغن آووکادو دارای نقطه دود بالا تا حدود 520 درجه فارنهایت است، به این معنی که می توان از آن برای پخت و پز با حرارت بالا مانند سرخ کردن، تفت دادن و پخت استفاده کرد. این نقطه دود بسیار بالاتر از نقطه دود روغن زیتون است. نقطه دود روغن دمایی است که در آن روغن شروع به دود شدن می کند یا می سوزد و فاسد می شود. هرچه نقطه دود بالاتر باشد، می توانید از حرارت بالاتری برای پخت و پز استفاده کنید.

روغن آووکادو یک منبع عالی از مواد مغذی است. چربی سالم دارای چندین مزیت برای سلامتی است، از محافظت از سلامت قلب گرفته تا کنترل قند خون و این یک روغن پخت و پز سالم همه کاره در آشپزخانه است.

منبع: besthealthmag.ca

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *