گیاهان و سبزیجات
سلامت

در قرنطینه کرونا گیاهان و سبزیجات را در خانه پرورش دهید

سومین باری بود که در آن هفته از خواربارفروشی‌های مختلف بازدید می‌کردم و وضعیت بد به نظر می‌رسید. قفسه ها به طرز ناراحت کننده ای خالی بودند. می‌دانستم که با هر گردشی که در بیرون از خانه در پاسیو فونیکس در جستجوی مواد تشکیل می‌دادم، خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دادم حتی اگر قبلاً می‌دانستم چگونه با خیال راحت خواربارفروشی بخرم.

گیاهان و سبزیجات

با این حال، اگر بدانم مواردی که به شدت در جستجوی آنها بودم در دسترس هستند، مایلم از شانس خود استفاده کنم. به کمبود دستمال توالت یا تخم مرغ، که هر دو به نظر وجود نداشتند، اهمیتی ندهید. من به دنبال سبزیجات بودم – می‌دانید، سبزی‌های برگ‌دار، گوجه‌فرنگی‌های آبدار و کرانچرهای چلیپایی که مملو از مواد مغذی تقویت‌کننده سیستم ایمنی هستند که همه ما در حال حاضر به آن نیاز داریم؟

فروشگاه های مواد غذایی به طور چشمگیری در تمام ساعات شبانه روز برای موجودی انبار و ایجاد امن ترین محیط خرید ممکن کار می کنند. اما، در مورد اتکای کاملم به تلاش آنها برای گذاشتن غذا روی میز خود احساس اضطراب کردم.

پس از بازگشت به خانه با نمایشی بد از کلم پیچ پژمرده و کیسه ای از کلم خرد شده، به طور معجزه آسایی پیدا کردم که در بخش لبنیات دور ریخته شده بود، چیزی به ذهنم رسید. ما نمی دانیم این همه گیری جهانی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. همچنین نمی دانیم که مشکلات کمبود مواد غذایی ما چقدر می تواند بدتر شود.

پاسخ روشن بود: زمان آن رسیده بود که کنترل کنم و شروع به کشت سبزیجات خودم کنم. اما، دو مشکل فوری وجود داشت. اولاً، انگشت شست مشکی من آنقدر شدید است که به طور تصادفی بیش از سهم من از کاکتوس‌ها را کشته‌ام، که تقریباً می‌توانند از هر چیزی به جز خانه من زنده بمانند. دوم، من حیاط خلوت ندارم و حیاط جلویی من به لطف قوانین سختگیرانه HOA ممنوع است. بنابراین، من شروع به بررسی گزینه های خود در جستجوی راه هایی برای موفقیت در این کردم. اگر می خواهید گیاهان و سبزیجات را در خارج از خانه بکارید، در اینجا برخی از مزایای سلامتی شگفت انگیز باغبانی وجود دارد.

نهال در ظروف

اولین گزینه ای که من کشف کردم، کاشت سبزیجات در ظروف جداگانه در پاسیو من بود، یا با کاشت بذر یا خرید گیاهان جوان.

من از آنجلیکا الیوت، دستیار مدیر باغبانی عمومی در باغ گیاه شناسی صحرا در فونیکس دریافتم که بیشتر گیاهان مانند رزماری، آویشن، پونه کوهی، ریحان، جعفری، پیازچه و شوید به خوبی در ظروف رشد می کنند. بهترین گزینه های شما برای سبزیجات عبارتند از گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل، کاهو، آروگولا، تربچه، هویج و خیار – تعدادی از این سبزیجات به عنوان 9 سالم ترین سبزیجاتی که می توانید مصرف کنید در نظر گرفته می شوند.

منابعی که شما نیاز دارید گیاهان و/یا دانه ها، یک ظرف است – هر چه بزرگتر باشد بهتر است، و همه آنها باید یک سوراخ زهکشی در پایین داشته باشند – مخلوط خاک گلدان، کمپوست و کمی پرلیت یا پوکه برای افزایش زهکشی الیوت می گوید. قبل از اینکه بکارید، خاک گلدان و کمپوست را به نسبت 1:1 با هم مخلوط می کنم. سپس به آن مخلوط، پرلیت یا پوکه را اضافه کنید. پس از مخلوط شدن کامل، می توانید بذر یا گیاهان خود را بکارید.

شما نمی خواهید خیلی عمیق بکارید، بنابراین فقط بذرها را به آرامی فشار دهید تا با خاک تماس داشته باشند. نهال ها را نباید فوراً کود داد، زیرا کود می تواند به نهال های ظریف آسیب برساند یا بسوزاند. الیوت توصیه می کند قبل از کود دهی صبر کنید تا ارتفاع نهال ها حداقل 8 تا 12 اینچ باشد و سپس یک یا دو بار در ماه این کار را انجام دهید.

یک نقطه آفتابی را انتخاب کنید یا روی چراغ‌های رشد سرمایه‌گذاری کنید

الیوت می گوید: «منطقه ای را انتخاب کنید که روزانه شش تا هشت ساعت نور خورشید دریافت کند. برخی از گیاهان و سبزیجات هستند که می توانند در شرایط کم نور رشد کنند، مانند آروگولا، چغندر، کلم بروکلی، کاهو، تره فرنگی، اسفناج، نخود فرنگی و کلم بروکسل. اما بیشتر آنها یک مکان آفتابی را ترجیح می دهند.”

اگر این گیاهان را در داخل خانه پرورش می دهید، باید چراغ های رشد را راه اندازی کنید. قرار دادن آنها در نزدیکی پنجره معمولاً نور خورشید کافی برای رشد مناسب آنها نیست. خاک را همیشه کمی مرطوب نگه دارید و اکثر سبزیجات در صورت رشد از بذر در 50 تا 70 روز آماده برداشت خواهند بود. اکثر سبزیجات را می توان بارها و بارها در طول فصل رشد خود برداشت کرد.

گزینه های Plug-and-Grow

بر اساس سابقه کشتن گیاهان، من متقاعد نشدم که کشت سبزیجات در ظروف پر از خاک نتایج مورد نیاز من را به همراه داشته باشد. در مرحله بعد، یک گزینه plug-and-play به نام Aerogarden را بررسی کردم، یک واحد مستقل با چراغ ها و یک صفحه نمایش دیجیتال که به طور خودکار زمان اضافه کردن آب و غذای گیاهی را به شما یادآوری می کند. این دقیقا همان راه حلی است که من به آن نیاز داشتم “تنظیمش کن و فراموشش کن”.

این روش از طریق هیدروپونیک پیشرفته – روشی بدون خاک برای رشد گیاهان با استفاده از محلول های مواد مغذی معدنی در حلال آب کار می کند. این برند بسته به مقدار و نوع گیاهانی که پیش‌بینی می‌کنید، نه مدل را ارائه می‌دهد. من یک مدل سطح متوسط ​​را انتخاب کردم که شش گیاه را در یک زمان رشد می کند، Harvest Elite، اما فضای گرانبهای زیادی را در آشپزخانه من اشغال نمی کند. همراه با کیت استارتر شش غلاف (دو نوع ریحان، نعناع، ​​جعفری، شوید و آویشن)، مواد مغذی مایع گیاهی و یک آداپتور برق عرضه شد. سیستم نور رشد LED 20 واتی درست در آن تعبیه شده است و ارتفاع آن قابل تنظیم است تا فضایی را برای رشد گیاهان شما فراهم کند. من به سادگی آن را به برق وصل کردم، آب و غذا اضافه کردم، هر غلاف را در یک شکاف قرار دادم و آن را به حال خود رها کردم.

در عرض چند روز، برخی از گیاهان شروع به جوانه زدن کردند. بعد از حدود دو هفته، ریحان من برای شروع برداشت در صورت نیاز آماده شد (فقط قسمت بالایی را بچسبانید)، و به زودی بقیه نیز دنبال کردند. اکنون کمی بیش از یک ماه از آن زمان می گذرد، و من نمی توانم انعام این باغ کوچک را باور کنم. پاشیدن گیاهان تازه در دستور العمل های من طعم را تغییر می دهد و آشپزخانه من بوی بسیار معطری دارد. AeroGarden همچنین غلاف حاوی دانه های سبزی، بادمجان، فلفل، گوجه فرنگی گیلاسی و غیره را می فروشد. زمانی که این گیاهان دیگر تولید نشوند، آنها را سفارش خواهم داد. در حال حاضر، من هر روز آنچه را که نیاز دارم برداشت می کنم و آنها با خوشحالی دوباره رشد می کنند.

پرورش سبزیجات

حالا که گیاهانم با خوشحالی در داخل خانه رشد می‌کردند، وقت آن رسیده بود که روی سبزیجات واقعی تمرکز کنم. من یک پاسیو کوچک پشتی با دسترسی به برق دارم و شروع کردم به جستجوی گزینه آسانی که متناسب با فضا باشد. من به سرعت در مزرعه ی Lettuce Grow فرود آمدم، یک برج خودآبیاری، خود بارور و هیدروپونیک ساخته شده در ایالات متحده با استفاده از پلاستیک های اقیانوسی بدون BPA که از جوامع ساحلی فاقد امکانات بازیافت است. جدای از مواد سازگار با محیط زیست، مزرعه استند تقریباً 95 درصد آب کمتری نسبت به کشت مبتنی بر خاک و برق کمتری نسبت به یک لامپ مصرف می‌کند.

تنها چیزی که نیاز دارید 9 فوت مربع فضای تراز است – چه در یک مکان بیرونی که حداقل شش ساعت در روز نور مستقیم خورشید داشته باشد یا در داخل خانه که با چراغ‌های رشد تکمیل شود – و یک پریز برق برای گردش مجدد آب. مهم نیست که چه اندازه ای را خریداری می کنید، طراحی مدولار فقط چند دقیقه طول می کشد تا مونتاژ شود، بدون نیاز به ابزار.

گیاهان – بیش از 200 سبزی، سبزی، میوه و سبزی در دسترس هستند، بسته به فصل – قبل از اینکه برای پرورش دادن به شما ارسال شوند، به صورت نهال در مزرعه شرکت پرورش داده می شوند. این بدان معناست که اولین برداشت شما تنها در چند هفته آینده انجام می شود. من حدود 10 دقیقه در هفته را صرف اضافه کردن آب و مواد مغذی و تنظیم تعادل pH آب می کنم. حتی یک برنامه iOS وجود دارد که پشتیبانی و راهنمایی ارائه می دهد.

من بدون زحمت کلم پیچ، بوک چوی، آرگولا، اندیو فرفری، کاهو کره، پیاز سبز، اسفناج، آیس‌برگ و کاهوی کره قرمز را از اولین دسته‌ام پرورش دادم. من در حال حاضر در حال پرورش گوجه فرنگی، خیار و فلفل دلمه ای هستم و نمی توانم صبر کنم تا آنها را به سالادهای سبزم اضافه کنم. از آنجایی که ذخیره سازی مناسب پس از برداشت بسیار مهم است، حتماً این 20 اشتباه محصول را که نمی دانستید مرتکب می شوید، بررسی کنید.

رشد غذای تازه در تمام طول سال

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که به دلیل آب و هوا یا فضا محدود است، Miracle-Gro Twelve یک سیستم هیدروپونیک سرپوشیده ارائه می‌کند که وعده می‌دهد هر فصل را فصل رشد می‌کند. شما می توانید تا چهار گیاه را در یک زمان در این واحد پرورش دهید – که به نظر می رسد یک تکه مبلمان است – با انتخاب محدودی از سبزیجات برگدار، گیاهان دارویی و گل های منتخب. برنامه مربوطه به شما امکان می دهد سطح آب را کنترل کنید، نور را کنترل کنید و یک برنامه در حال رشد تنظیم کنید. طبق وب سایت، کل مصرف انرژی شما تقریباً 3.75 دلار در ماه برای سیستم هزینه خواهد داشت. با توجه به طراحی این سیستم که محصولات شما را در نزدیکی زمین قرار می دهد، ممکن است برای خانواده هایی که حیوانات خانگی یا کودکان خردسال دارند مناسب نباشد. لیلی 10 پوندی من که اشتهای یک بز را دارد، با خوشحالی همه محصولات را قبل از اینکه مزه مزه اش را بچشم، می چراند، بنابراین تصمیم گرفتم این گزینه را دنبال نکنم.

کنترل بیشتر بر روی عرضه مواد غذایی شما

اکنون که کمی تجربه دارم، متوجه شدم که کنترل منبع غذایی شما مزایای بیشتری نسبت به سفرهای کمتر به خواربار فروشی دارد. این بدان معناست که من مدت‌ها پس از پایان سفارش‌های سرپناهمان به کشت گیاهان و سبزیجات ادامه خواهم داد. ایمی انفیلد می‌گوید: «نگرانی کمتری در مورد ایمنی غذا وجود دارد – نمی‌دانیم از کجا آمده و چه چیزی روی آن پاشیده شده است – زیرا شما تصمیم می‌گیرید از خاک گلدان گرفته تا کود و هر محصول کنترل حشرات/بیماری از کاشت تا برداشت از چه چیزی استفاده کنید.» ، یک باغبان با Bonnie Plants، یک شرکت آنلاین که بیش از 250 گونه گیاهی و گیاهی غیر GMO را برای باغداران در سراسر کشور پرورش می دهد. به علاوه، دانستن این موضوع که غریبه‌ها با محصولات شما سروکار نداشته‌اند، می‌تواند در طول این بیماری همه‌گیر باعث آرامش خاطر شود.

پس انداز پول و کاهش ضایعات

با توجه به اثرات اقتصادی کووید-19، بسیاری از مردم اکنون به طرز انتقادی به عادات مخارج خود نگاه می کنند و تا جایی که ممکن است کاهش می دهند. انفیلد می‌گوید: «بزرگ‌ترین مزیت برای پرورش گیاهان و محصولات خود این است که در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه خرید مواد غذایی می‌شود. «محصول نه تنها گران است، بلکه فاسد شدنی است. بسیاری از مردم زمانی که محصول را قبل از خراب شدن نمی‌خورند، پول و غذای زیادی را دور می‌ریزند. هنگامی که محصولات تازه به راحتی در دسترس هستند، احتمال بیشتری وجود دارد که آن را بخورید، و بیشتر از آن، و این برای سلامتی شما و خانواده‌تان مفید است.» به علاوه، اگر در حین کار از خانه نگران پرخوری هستید، خوردن میان وعده های سالم به شما کمک می کند.

تقویت طعم و تغذیه

علاوه بر این، سبزیجات و گیاهان خانگی واقعاً انجام دادن طعم بهتری دارند – این فقط به این دلیل نیست که شما به آنها وابستگی شخصی دارید. انفیلد توضیح می‌دهد: «زمانی که سبزیجات اجازه می‌دهند تا قبل از چیدن به طور کامل روی گیاه برسند، طعم بیشتری خواهند داشت. محصولات بومی مغذی تر از محصولات فروشگاهی هستند که باید قبل از رسیدن کامل آن را چید.

5/5 - (1 امتیاز)
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *