دستیار صوتی
متفرقه

نظرسنجی: دستیارهای صوتی – آیا از آنها استفاده می کنید؟

 

نظرسنجی: دستیارهای صوتی - آیا از آنها استفاده می کنید؟

 

از زمانی که بچه بودم، رویای آینده‌ای را در سر می‌پرورانم که بتوانید به خدمتکاران ربات خود بگویید چه می‌خواهید و تقریباً فوراً آن را به دست آورید. هر کتاب یا فیلم علمی تخیلی سخت از این مفهوم استفاده می کند – مردم با رایانه ها، تکثیرگرهای مولکولی، روبات ها و غیره صحبت می کنند.

اولین برخورد من با رابط فرمان صوتی در طول روزهای ویندوز XP من بود، و نیازی به گفتن نیست – تجربه بسیار عالی بود. اکنون، دستیارهای صوتی راه درازی را پیموده‌اند و اکنون می‌توانند واقعاً مفید باشند – با تمام هوش مصنوعی، الگوریتم‌های یادگیری ماشینی و غیره.

چهار بازیکن بزرگ در آن صحنه وجود دارد – سیری اپل، دستیار گوگل، الکسای آمازون و کورتانا (الهام گرفته از Halo) مایکروسافت. البته، ما روی دنیای موبایل تمرکز کرده‌ایم و مایکروسافت دیگر بخشی از آن نیست (چه خوب یا بد (بچه‌ها، Surface Duo به حساب نمی‌آید!)). سوال امروز این است که “آیا از دستیارهای صوتی استفاده می کنید و چند وقت یکبار؟”

از یک طرف، بسیاری از کارهایی که از دستیار صوتی می خواهید برای شما انجام دهد، اگر فقط از انگشتان خود استفاده کنید، می توانند بسیار سریعتر انجام شوند. از سوی دیگر، دستیارهای صوتی زمانی می توانند مفید باشند که دست شما پر است یا دستگاه شما از شما دور است. و سپس نوع خانه هوشمند وجود دارد که در آن نوکر ربات به آرامی در داخل یک بلندگو یا مانیتور هوشمند قرار می گیرد. تجربه شخصی من با گوشی های همراه این است که دستیار هوشمند را راه اندازی می کنم و به ندرت از آن استفاده می کنم. من آنقدر به تایپ کردن و کشیدن انگشت عادت کرده ام که بلندگو کردن دستورات صوتی برایم دردسرساز است. تو چطور؟

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *