گوشت قرمز
سلامت

اگر از خوردن گوشت قرمز خودداری کنید چه اتفاقی می افتد

گوشت گاو را ممنوع کنید و ممکن است سرطان روده یا روده را کنار بگذارید، به خصوص اگر در خانواده شما وجود داشته باشد. وارن می‌گوید: «رژیم‌های غذایی سرشار از چربی‌های اشباع شده با افزایش التهاب در بدن مرتبط هستند و التهاب مزمن با ایجاد سرطان مرتبط است.»

در سال 2015، سازمان جهانی بهداشت (WHO) گوشت قرمز را به عنوان یک سرطان زا طبقه بندی کرد، به این معنی که احتمالاً می تواند باعث سرطان شود. آدرین یودیم، مدیر مرکز کاهش وزن و تغذیه در بورلی هیلز، می گوید: «گزارش هایی وجود دارد که مصرف زیاد گوشت قرمز را با افزایش خطر ابتلا به سرطان، به ویژه سرطان روده بزرگ مرتبط می کند.

یک مطالعه در سال 2019 در مجله بین المللی اپیدمیولوژی دریافت که مصرف متوسط ​​76 گرم (حدود 2.6 اونس) گوشت قرمز یا فرآوری شده در روز با 20 درصد بیشتر احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ در مقایسه با مصرف تنها 21 گرم در روز مرتبط است.

پختن گوشت قرمز در دمای بالا باعث تولید چندین ترکیب می شود که ممکن است در افراد دارای استعداد ژنتیکی باعث سرطان روده شود. گوشت قرمز فرآوری شده، مانند هات داگ و سوسیس، هم به صورت طبیعی و هم به عنوان مواد نگهدارنده، نیتریت دارد. تصور می شود که نیترات ها در ایجاد سرطان نقش دارند.

گوشت قرمز

می توانید خطر ابتلا به بیماری های جدی را کاهش دهید

حذف گوشت قرمز از منو می تواند خطر ابتلا به چندین بیماری را کاهش دهد. وارن می گوید: گوشت قرمز می تواند حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع شده باشد که با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، چاقی و دیابت مرتبط است.

یک مطالعه در سال 2018 در مجله قلب اروپا مصرف گوشت قرمز ترکیبی را تولید می کند که ممکن است خطر حمله قلبی را افزایش دهد. به نظر می رسد کارنیتین که باعث می شود بدن تری متیل آمین-N-اکسید (TMAO) تولید کند، ترکیبی که توسط باکتری های معده تولید می شود، با خطر مرتبط است. وارن می‌گوید: «محققان بر این باورند که بر متابولیسم کلسترول بدن تأثیر می‌گذارد که منجر به افزایش پلاک روی دیواره رگ‌های خونی می‌شود و می‌تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.»

افرادی که گوشت گاو می خورند نیز ممکن است به بیماری آلزایمر مبتلا شوند. یک مطالعه در سال 2017 منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا این پیوند را به دلیل تجمع بیش از حد آهن ناشی از گوشت قرمز بیش از حد در رژیم غذایی مقصر دانست. آیا می خواهید برای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر کارهای بیشتری انجام دهید؟ مصرف این ویتامین ها را در نظر بگیرید.

ممکن است انرژی بیشتری داشته باشید

وارن توضیح می دهد: “ما برای داشتن انرژی خوب به قلب سالم، سیستم گوارشی سالم و ذهن و بدن سالم نیاز داریم.” تعویض گوشت قرمز با غذاهای سالم‌تر مانند لوبیا، چربی‌های گیاهی، غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند منجر به افزایش سطح انرژی شود.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *