خطر ابتلا به سرطان ریه
سلامت

اگر این مکمل ها را مصرف کنید، ممکن است در خطر ابتلا به سرطان ریه باشید

احتمالاً شنیده اید که ویتامین B به شما انرژی می دهد، خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و حتی ممکن است از سرطان ریه جلوگیری کند. خوب، حداقل تا زمانی که این خبر نگران کننده را از دانشمندان بخوانید، از آن مکمل ها فاصله بگیرید.

دلایل زیادی وجود دارد تا مطمئن شوید که هشت ویتامین B را به اندازه کافی دریافت می کنید، که گفته می شود همه آنها انرژی را افزایش می دهند، و گفته می شود که دو مورد از آنها – B6 و B12 – از تولید سروتونین حمایت می کنند، که برای اجتناب و غلبه بر افسردگی بسیار مهم است. از سال 2010، مردم بر این باور بودند که مصرف مکمل های ویتامین B6 ممکن است به پیشگیری از سرطان ریه کمک کند. اما یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله انکولوژی بالینی دریافتند که مصرف دوزهای بالای ویتامین B6 و ویتامین B12 در واقع خطر ابتلا به سرطان ریه را در مردان به ویژه در افراد سیگاری افزایش می دهد.

خطر ابتلا به سرطان ریه

سرطان ریه

خطر ابتلا به سرطان ریه

این مطالعه به رهبری تئودور براسکی، دکترا، اپیدمیولوژیست موسسه تحقیقاتی ریچارد جی سولو از داده‌های بیش از 77000 مرد و زن استفاده کرد. در سنین 50 تا 76 سال، برای ارزیابی مکمل های ویتامین در رابطه با خطر سرطان. برای مطالعه بلندمدت، شرکت‌کنندگان از جمله استفاده از مکمل‌های ویتامین در 10 سال گذشته را گزارش کردند. با استفاده از یک ثبت سرطان، تیم دکتر براسکی تعیین کردند که 800 نفر از شرکت‌کنندگان در سال‌های بعد به سرطان ریه مبتلا شدند.

محققان با بررسی اعداد و ارقام، از جمله دوزهای دقیق ویتامین B که شرکت کنندگان گزارش داده بودند، دریافتند که استفاده از ویتامین B6 و B12 از منابع مکمل فردی-اما نه از مولتی ویتامین- با افزایش 30 تا 40 درصدی خطر ابتلا به سرطان ریه در بین مردان مرتبط بود. در واقع، مردانی که بالاترین دوز این ویتامین ها را در یک دوره 10 ساله مصرف کردند، دو برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه بودند. در میان مردان سیگاری، این خطر حتی بیشتر بود:

  • مردان سیگاری که روزانه بیش از 20 میلی گرم ویتامین B6 مصرف می کردند، سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان ریه بودند.
  • مردان سیگاری که بیش از 55 میکروگرم B12 مصرف کردند، چهار برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان ریه بودند.

این دوزها بسیار فراتر از مقدار مجاز روزانه توصیه شده ایالات متحده هستند و فقط از طریق مکمل های با دوز بالا قابل دریافت هستند. علاوه بر این، ارتباط بین مکمل ویتامین B و سرطان ریه در زنان یافت نشد و یک مطالعه اضافی در حال انجام است تا این موضوع را تایید کند.

خطر ابتلا به سرطان ریه

سرطان ریه

با توجه به تحقیقات قبلی که نشان می‌داد ویتامین B6 به پیشگیری از سرطان ریه کمک می‌کند، دکتر براسکی توضیح داد خلاصه خواننده نتایج آن مطالعه خاص نه بر اساس مصرف ویتامین خود گزارش شده، بلکه بر روی سطوح خونی B6 بود، که ممکن است چیزی بیش از میزان ویتامین B6 در خون فرد در روز اندازه‌گیری سطوح را نشان دهد. به عبارت دیگر، افزایش سطح B6 در خون یک فرد در هر روز ممکن است با میزان مصرف B6 در کل و در دراز مدت ارتباطی نداشته باشد.

علاوه بر این، تحقیقات قبلی فقط مصرف ویتامین B6 را ارزیابی کردند. بنابراین حتی پیشنهاد نمی شود که ویتامین B12 می تواند به پیشگیری از سرطان ریه کمک کند. مطالعه دیگری برای تایید ارتباط بین مصرف B6 و B12 و ایجاد سرطان ریه در مردان سیگاری در حال انجام است.

به گفته دکتر براسکی، خواه این ارتباط برای B6 حفظ شود، غذای آماده باید بیشتر در مورد سیگار نکشیدن باشد تا عدم مصرف مکمل ها. او خاطرنشان می‌کند: «سیگار باعث سرطان ریه می‌شود، و ویتامین B ممکن است به روند بیماری از قبل موجود اما هنوز تشخیص داده نشده دامن بزند.» در هر صورت، مگر اینکه خطر جدی کمبود B12 داشته باشید، هیچ دلیلی برای مصرف مگا دوز مکمل ها وجود ندارد.

ابتلا به بیماری کرون ممکن است شما را در معرض خطر کمبود ویتامین قرار دهد زیرا در جذب مواد مغذی اختلال ایجاد می کند، اما در اینجا چیزی است که می توانید برای بهبود علائم بیماری کرون بخورید.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *