سامسونگ
متفرقه

یک بررسی UI 4: به‌روزرسانی نرم‌افزاری سامسونگ ساده اما محکم

سامسونگ بار دیگر با آخرین نسخه به‌روزرسانی نرم‌افزار Android 12/One UI 4 برای محصولات پرچم‌دار خود، از خود پیشی گرفت. در گذشته مجبور بودیم زمان‌های انتظار طاقت‌فرسا طولانی را تحمل کنیم، اما در سال‌های 2020 و 2021 سامسونگ نشان داد که می‌تواند به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را به‌طور استثنایی توسعه دهد و به‌سرعت، فقط یک ماه یا بیشتر پس از عرضه رسمی اندروید به کانال AOSP، توسعه دهد و به‌روزرسانی کند. . این اساساً بازنویسی برخی از مفاهیم ثابت در مورد اندروید و ترسیم آن در یک تصویر بهتر است.

سامسونگ آن را با انتشار اندروید 12 همراه با پوسته اندروید One UI 4 این شرکت به پرچمدار ثابت کرد. سری Galaxy S21 تنها 41 روز پس از عرضه رسمی اندروید به عنوان بخشی از AOSP (پروژه متن باز اندروید). تصور اینکه سامسونگ در به روز رسانی اندروید 12 با گوگل همکاری کرده است، ظالمانه نیست. این دو شرکت در یک سال گذشته همکاری پرباری داشته اند و سیستم عامل Wear بهینه شده را در اختیار ما قرار داده و از آن در سیستم عامل جدید استفاده می کنیم. خانواده ساعت های هوشمند گلکسی واچ 4. One UI 4 نیز در نسخه های بعدی به کار خواهد رفت پرچمداران گلکسی اس 22

بنابراین، معامله با One UI 4.0 چیست؟ آیا سامسونگ با موفقیت ویژگی های اندروید 12 را در رابط سفارشی خود ادغام کرده است؟ بیایید سفری را آغاز کنیم تا پیشرفت های نرم افزاری را بررسی کنیم سامسونگ و مقایسه آن با نمونه قبلی One UI.

One UI 4: Impressions Initial Impressions

با شروع، حداقل در نگاه اول، هیچ تفاوت فوری و اساسی بین رابط های جدید و قدیمی مشاهده نخواهید کرد. در حالی که تفاوت‌های بصری بین اندروید ۱۱ و اندروید ۱۲ بسیار واضح‌تر است، سامسونگ عناصر بصری جدید را به روشی بسیار ظریف‌تر ادغام کرده است که به خوبی با زبان طراحی امضای One UI مطابقت دارد. اگر در دو سال گذشته از یک گوشی سامسونگ استفاده کرده اید، مطمئناً با رابط کاربری جدید در خانه احساس خوبی خواهید داشت.

 

سامسونگ

سامسونگ

صادقانه بگویم، اگر من یک گوشی سامسونگ دیگر با رابط کاربری قدیمی One UI در دست نداشتم، بیشتر تفاوت های بصری قطعاً از من دور می شد. تفاوت‌ها ظریف هستند و به قدری مخفیانه پیاده‌سازی می‌شوند که باید بدانید کجا باید به دنبال افزودن‌های جدید به رابط باشید. شواهد کمی از Material You وجود ندارد، و این چیز خوبی است! هیچ کس واقعاً انتظار نداشت که سامسونگ سبکی را که چند سالی می‌سازد کنار بگذارد و سبک بصری جدید گوگل را بپذیرد، بنابراین نحوه اجرای تغییرات بصری اندروید 12 از دیدگاه یک طرفدار سامسونگ بسیار عالی است.

مطمئناً یک نوار لغزنده روشنایی جدید وجود دارد و برخی از نمادهای سهام به روز شده اند، اما به طور کلی، One UI 4 بیشتر شبیه به One UI 3.1 است. شما احساس می کنید که در خانه هستید.

جدای از نوآوری های بصری، One UI 4 بهترین رابطی است که سامسونگ تاکنون ارائه کرده است. روزگار TouchWiz زرق و برق دار یا تجربه استریل و بی جان سامسونگ گذشته است، One UI به تدریج به بهترین پوسته کلی اندروید در اطراف تبدیل شده است، حتی می توان گفت که حتی پایه های گوگل را با اندروید موجود بهتر کرده است. و به درستی – One UI قابلیت شخصی‌سازی کافی را جفت می‌کند و در عین حال کاربرپسند است، و این نه تنها در مورد تکرارهای فعلی بلکه همچنین تکرارهای قبلی آن صدق می‌کند. مطمئناً رابط کاربری One UI سامسونگ نسبت به اندروید موجود، دارای ویژگی‌های غنی‌تر و بالغ‌تر است و دوست‌داشتن آن آسان‌تر و آسان‌تر می‌شود.

One UI 4: ویژگی های جدید و تغییرات ظریف

اول از همه، ما تم اندروید 12 را به خوبی در رابط کاربری One UI سامسونگ داریم. منوی “تصویر زمینه” به “تصویر زمینه و سبک” ارتقا یافته است، و ورود به داخل به شما امکان می دهد با تغییر پالت رنگ، تم گوشی را تغییر دهید. ویژگی استخراج رنگ اندروید 12 به رابط کاربری One UI سامسونگ نیز منتقل شده است و با کمال میل رنگ‌های اصلی کاغذ دیواری شما را استخراج می‌کند تا پالت‌های رنگی منطبق را برای اعمال در رابط شما ایجاد کند. در پایان روز، کاغذدیواری ای که انتخاب می کنید تأثیر بسیار زیادی بر پالت های رنگی موجود خواهد داشت، بنابراین اگر رنگ های شیک را پیشنهاد می کند، رابط را شعله ور نکنید – فقط کافی است با کاغذدیواری متفاوتی امتحان کنید!

حال، لهجه های رنگی آنقدرها فراگیر و فراگیر نیستند. از آنجایی که ارزشش را دارد، بیشتر رنگ‌های سفارشی را در قسمت اعلان‌ها می‌بینید که جابجایی‌های سریع و نوار لغزنده روشنایی در آن قرار دارند. از نظر فنی، شما همچنین می‌توانید انتخاب کنید که نمادهای خود را با رنگ اصلی از پالت انتخاب کنید، اما این فقط برای برنامه‌های موجود سامسونگ اعمال می‌شود و من استدلال می‌کنم که آیکون‌های به‌دست‌آمده اصلاً خوب به نظر نمی‌رسند. جالب اینجاست که نمی‌توانید آیکون‌ها را در منوی تنظیمات اصلی تم کنید، جایی که انجام برخی تم‌ها و سفارشی‌سازی منطقی است.

همچنین انتخابگر جدید ویجت اندروید وجود دارد که نسبت به قبل شهودی تر است و ویجت های موجود را به شیوه ای منسجم تر ارائه می دهد. اکنون بسیار آسان‌تر است که ببینید چه ویجت‌هایی برای قرار دادن در صفحه اصلی خود در دسترس هستند. وقتی صحبت از ویجت ها شد، برخی از ویجت های موجود به روز شده اند، اما اکثریت بدون تغییر هستند، خوب یا بد. از آن‌چه که می‌توانم بگویم، قالب‌بندی پالت رنگ روی هیچ یک از ویجت‌های موجود کار نمی‌کند، احتمالاً به این دلیل که موتور قالب‌بندی انحصاری مونه گوگل در زمانی که سامسونگ در حال توسعه One UI 4 بود، هنوز منبع باز نشده بود.

و در نهایت، یک ویژگی جدید و جذاب راه خود را به One UI سامسونگ باز کرده است. می‌دانید وقتی به انتهای فهرست یا منوی طولانی می‌رسید، iOS اپل چه واکنشی نشان می‌دهد؟ به لطف یک جلوه نوار لاستیکی که قبلا ثبت اختراع شده بود، رابط با جلوه‌ای ژله‌مانند که طبیعی به نظر می‌رسد و حس رسیدن به یک مانع خاص را به شما منتقل می‌کند. از آنجایی که یک سال پیش و با منقضی شدن حق اختراع مربوطه، تسلط کامل اپل بر این عنصر رابط تمام شد، دنیای اندروید دیگر از اجرای این موارد به طور قانونی منع نشده است. بنابراین، سامسونگ اکنون دارای این افکت overscroll رضایت‌بخش در One UI 4 است. این افکت را می‌توان در برنامه‌های سهام Google و Samsung مانند پیام‌ها، مخاطبین و غیره یافت، اما در اکثر برنامه‌های محبوب اندروید نیز کار می‌کند.

3.5/5 - (2 امتیاز)
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *