لرزیدن سگ
سلامت

چرا سگ من می لرزد؟ دلیل و نحوه درمان

اگر سگ شما می لرزد، می تواند به این دلیل باشد که از صداهای بلند یا شلوغی می ترسد. نفس نفس زدن، ناله کردن، لنگیدن، و کم اشتهایی همراه با لرزش می تواند نشان دهنده عفونت یا بیماری باشد. سندرم شیکر می تواند زمانی رخ دهد که وقتی سگ شما هیجان زده است، لرزش بدتر می شود.

چرا سگ من می لرزد
درست مانند انسان‌ها، سگ‌ها می‌توانند از ترس بلرزند یا بلرزند اما چندین دلیل دیگر وجود دارد که سگ شما می‌لرزد. لرزش می تواند نشانه این باشد که سگ شما درد دارد، قند خون پایینی دارد یا یک بیماری پزشکی مانند یک بیماری عصبی دارد.

در اینجا 4 دلیلی که ممکن است سگ شما می لرزد و زمانی که باید به دامپزشک مراجعه کنید، آورده شده است.

همچنین بخوانید : آیا سگ ها می توانند توت فرنگی بخورند؟

اضطراب یا استرس

شنیدن صداهای بلند مانند آتش بازی یا راه رفتن در یک منطقه شلوغ می تواند سگ شما را مضطرب و لرزان کند.

ترس باعث لرزیدن سگ می‌شود که مانند مردم بلرزند.وقتی سگ‌ها می‌ترسند ناحیه‌ای از مغزشان به نام آمیگدال با ترشح آدرنالین هورمون جنگ یا گریز در جریان خون پاسخ می‌دهد.میزان بالای آدرنالین باعث می‌شود ماهیچه‌ها به‌طور غیرقابل کنترلی منقبض شوند و منجر به لرزش شوند.

چگونه می توان کمک کرد: اگر سگ شما ترسیده یا مضطرب است، می توانید با بردن او به مکانی که در آن احساس امنیت می کند، مانند داخل خانه یا داخل جعبه، و با صدایی آرام با او صحبت کنید. اگر نمی توانید سگ خود را آرام کنید یا از شر محرک های ترسناک خلاص شوید، با دامپزشک خود در مورد آموزش رفتاری یا داروهای اضطراب صحبت کنید، که می تواند در مواقع ضروری به حیوان خانگی شما کمک کند.

قند خون پایین

چرا سگ من می لرزد

چرا سگ من می لرزد ؟

سگ‌ها نیز مانند انسان‌ها وقتی قند خونشان پایین است می‌لرزند.وقتی قند خون واقعاً پایین می‌آید، ماهیچه‌ها از گلوکز گرسنه می‌مانند و نمی‌توانند به درستی منقبض یا شل شوند. این می تواند منجر به گرفتگی و انقباض عضلانی شود

چندین دلیل وجود دارد که سگ شما ممکن است قند خون پایین داشته باشد:

سگ شما دیابتی است و انسولین زیادی دریافت کرده است.
سگ شما زایلیتول، یک قند مصنوعی که در بسیاری از غذاهای بدون قند یافت می شود، اما برای سگ ها سمی است، مصرف کرده است.
سگ شما تومور پانکراس دارد.
علاوه بر لرزش، برخی از علائم دیگر قند خون پایین در سگ شما عبارتند از دست دادن اشتها ،گیجی ، ناهماهنگی ، ضعف یا انرژی کم
چگونه کمک کنیم: اگر سگ شما این علائم را نشان می دهد، مهم است که او را در اسرع وقت نزد دامپزشک ببرید.یک آزمایش خون بسیار ساده می تواند تعیین کند که آیا قند خون پایین دلیل تکان خوردن حیوان خانگی شما است.

درد

لرزش همچنین می تواند ناشی از درد ناشی از آسیب، عفونت یا بیماری مزمن باشد. اغلب می‌توانیم ببینیم که سگ‌های مبتلا به آرتریت یا سرطان استخوان هنگام تلاش برای ورزش علائمی از لرزش نشان می‌دهند.

برخی از علائم رایج دیگر که نشان می دهد سگ شما درد دارد عبارتند از: تنبلی ، ناله کردن ، لیس زدن بیش از حد ، لنگی ، اشتهای ضعیف
چگونه می توان کمک کرد: اگر سگ شما علائمی از درد نشان می دهد، او را در اسرع وقت نزد دامپزشک ببرید تا مشخص شود که آیا او برای آسیب دیدگی یا شرایط دردناکی مانند آرتریت به درمان نیاز دارد یا خیر.

 

پیر شدن

سگ‌ها می‌توانند با افزایش سن دچار لرزش شوند.این به این دلیل است که بدن سگ شما نمی تواند همان مقدار عضله را که در دوران جوانی او بود حفظ کند. این ضعف عضلانی می تواند باعث شود سگ شما هنگام راه رفتن یا حرکت، بلرزد.

سگ‌های مسن‌تر نیز زمان سخت‌تری برای تنظیم دمای بدن خود دارند به این معنی که می‌توانند راحت‌تر در دمای سرد منجمد شوند.

چگونه کمک کنیم: اگر هنگام بیرون رفتن متوجه لرزش سگ خود شدید، به او ژاکت بدهید یا در دوره های بسیار سرد زمان کمتری را بیرون از خانه بگذرانید.

منبع : paperwriter

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *