ساخت آنتن تلویزیون
رپورتاژ آگهی

صفر تا صد ساخت آنتن تلویزیون

صفر تا صد ساخت آنتن تلویزیون زندگی انسان به سمت تکنولوژی سوق پیدا کرده است و تماشای تلویزیون یکی از نیاز های اصلی هر خانه و فردی است. داشتن تلویزیون به خودی خود نمی تواند باعث ایجاد تصاویر…

زندگی انسان به سمت تکنولوژی سوق پیدا کرده است و تماشای تلویزیون یکی از نیاز های اصلی هر خانه و فردی است. داشتن تلویزیون به خودی خود نمی تواند باعث ایجاد تصاویری شفاف و تمیز شود، بلکه برای دیدن یک فیلم و داشتن تصویری واضح نیازمند آنتن تلویزیون نیز هستید.

ساخت آنتن تلویزیون

خرید آنتن هوایی و آنتن رومیزی با توجه به وجود کیفیت های متفاوت، متناسب با مارک و برند آن، قیمت گوناگونی دارد. به همین دلیل بهتر است به هنگام خرید آنتن تلویزیون به برند آن توجه کنید، زیرا این عامل می تواند تاثیر بسزایی روی تصویر دریافتی شما داشته باشد. هرچه مارک و کیفیت آنتن بهتر باشد، قدرت آن افزایش پیدا کرده، در نتیجه تصویر بهتری ارائه می دهد.

شما می توانید با ساخت آنتن تلویزیون، در هزینه خود صرفه جویی کرده و یک آنتن با کیفیت بالا بسازید، اما این کار نیازمند اطلاعات کافی از چگونگی ساخت و نحوه انجام آن است که در در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد. برای ساخت آنتن تلویزیون با ما همراه باشید.

گام های مهم ساخت آنتن تلویزیون

شما برای ساخت آنتن می بایست مراحل زیر را به صورت کامل و بدون هیچ ایرادی طی کنید.

  • در ابتدا برای ساخت آنتن نیاز به یک چوب به ابعاد مشخص دارید. بهتر است چوبی که برای این کار انتخاب می کنید در ابعاد ۸۸.۷۵ در ۷.۶ سانتی متر باشد تا بتوانید آن را به قسمت های مشخص شده ای به ابعاد ۴۵.۰۹، ۳۱.۷۵، ۱۸.۴۲، ۵.۰۸ اندازه برش زده و آن ها را با علامتی مشخص نمایید تا در قسمت های بعد کار، بتوانید در نقاط علامت گذاشته، کار خود را انجام دهید.

دقت کنید تمامی اندازه ها و ابعاد می بایست طبق گفته های بالا باشد و کوچک ترین اشتباهی به روی نتیجه کار تاثیر خواهد گذاشت.

ساخت آنتن تلویزیون

  • گام بعدی برای ساخت آنتن تلویزیون، آماده کردن سیم های مسی در ابعاد ۳۵.۵۶ سانتی متر است. شما برای ساخت آنتن نیاز به ۸ عدد سیم به این ابعاد دارید. سیم ها را از وسط تا کرده و به شکل v در بیاورید.
  • در این مرحله می بایست سیم های مسی خم شده را به قسمت هایی از چوب که علامت گذاری شده است متصل کرد. بهتر است از پیچ و واشر برای این کار استفاده کنید و قسمت باز سیم را در خارج از چوب قرار دهید.

نحوه نصب سیم ها باید به گونه ای باشد که شکل دو ایکس تشکیل شود اما سیم های مسی به هیچ وجه به یکدیگر متصل نباشند.

  • هم اکنون نیاز به دو منعکس کننده وجود دارد، شما می بایست این دو رفلکتور را به واسطه پیچ در پشت تخته به هم وصل کنید.
  • در این گام یک عدد ترانسفورماتور را از دو طرف چوب وصل کنید، این قطعه را می بایست به سیم هایی که در وسط چوب قرار گرفته اند، متصل نمایید.
  • در مرحله آخر کابل آنتن را به تلویزیون خود متصل کرده تا سیگنال های شبکه تلویزیونی دریافت شود. میزان قدرت سیگنال ها به دقت شما در ساخت آنتن تلویزیون بستگی دارد. اگر تمامی مراحل را با دقت انجام دهید، آنتنی با قدرت بالا خواهید داشت که تصویری واضح برایتان به ارمغان می آورد.

 

انواع آنتن تلویزیون

آنتن های تلویزیونی انواع مختلفی دارد که به شرح زیر است:

آنتن هوایی

از اولین آنتن هایی که در بازار یافت می شد، آنتن هوایی است. آنتن هوایی در طول سال ها تغییرات بسیاری کرده و ابعاد آن کوچک تر و کیفیت بالاتری پیدا کرده است. آنتن های هوایی سیگنال بهتری نسبت به نوع رومیزی دریافت می کنند اما به دلیل آن که برای متصل کردن آن به تلویزیون نیاز به سیم از پشت بام تا خانه است، می بایست هزینه ی آن را نیز حساب کرد.

انواع آنتن هوایی

آنتن هوایی به خودی خود دارای انواع مختلفی است که در ادامه توضیح خواهیم داد:

انواع آنتن

آنتن هوایی ثابت

عموما برای مکان هایی که دارای آنتن قوی و سیگنال پر قدرت است نصب می شود، زیرا همان طور که از اسم آنتن هوایی ثابت مشخص است، یک بار تنظیم شده و دیگر تغییر جهت نمی دهد.

آنتن هوایی گردان

نوع دیگر آنتن هوایی است. این آنتن علاوه بر نصب شدن در فضای باز، می تواند به صورت خودکار یا دستی در گردش باشد و بهترین نقطه از نظر سیگنال دهی را پیدا کند.

آنتن سرخود

آنتن سرخود عموما برای تلویزیون های قدیمی، مورد استفاده قرار می گرفت که امروزه دیگر از آن استفاده نمی شود.

آنتن رومیزی

آنتن رومیزی یکی از محبوب ترین آنتن ها برای مصارف خانگی است. این آنتن برخلاف آنتن هوایی به روی پشت بام نصب نشده و در کنار تلویزیون قرار می گیرد. آنتن رومیزی برای افرادی که در برج های بلند و مرتفع زندگی می کنند مناسب است زیرا این افراد نمی توانند از پشت بام به خانه سیم آنتن را انتقال دهند.

آنتن میله ای

نوع دیگری از آنتن که برای فاصله های کوتاه مناسب است، آنتن میله ای است. به این نکته توجه کنید که آنتن های میله ای تقویت کننده امواج ندارند.

اگر هدفتان ساخت آنتن است، امیدواریم این آموزش نیازتان را رفع کرده باشد؛ اما اگر قصد تهیه انواع کنترل یا آنتن را دارید به پیکاوکالا می توانید مراجعه کنید.

 

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *