نمک ید دار
سلامت

نمک ید دار دیگر جزء ضروری یک رژیم غذایی سالم نیست

ید یک عنصر مهم برای عملکرد مغز، تیروئید و سیستم ایمنی است، پس چرا یدسازی نمک را متوقف کرده ایم؟ این می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد.

در حال حاضر هیچ رازی بر کسی پوشیده نیست که خوردن نمک زیاد می تواند بدن شما را خراب کند. اما نمک ید دار چیست و آیا باید آن را بخرید؟

داون جکسون بلاتنر، RDN، نویسنده مقاله می گوید: نمک ید دار نمکی است با ید اضافه شده، ماده معدنی که ما برای داشتن یک تیروئید سالم به آن نیاز داریم. سوپر غذا تعویض کنید، شیکاگو، IL برای جلوگیری از بزرگ شدن تیروئید ید به نمک اضافه می شود.

به گفته متخصصان، بیشتر بزرگسالان به حدود 150 میکروگرم ید در روز نیاز دارند تا از کمبود آن جلوگیری کنند. به گفته دفتر مکمل های غذایی مؤسسه ملی سلامت، خوشبختانه، آمریکایی ها چیزی هستند که به آن «ید کافی» می گویند، به این معنی که رژیم غذایی آنها به اندازه کافی متنوع است تا سطوح لازم ید را فراهم کند، حتی اگر از نمک ید دار استفاده نمی کنند.

اما هنوز آرام نگیرید. کمبود ید می تواند بسیار ترسناک باشد، و اگر باردار هستید، باید بسیار محتاط باشید. نیاز به ید در دوران بارداری افزایش می یابد، زیرا سطوح پایین ید می تواند رشد ذهنی کودک شما را به خطر بیندازد. پزشکان اغلب به زنان باردار توصیه می کنند که لبنیات بخورند و مکمل های ویتامین مصرف کنند، اما قبل از ایجاد هرگونه تغییر اساسی در رژیم غذایی خود باید به پزشک خود مراجعه کنید.با این وجود، می توانید با خیال راحت از این میان وعده ها استفاده کنید تا در دوران بارداری بخورید.

برای بقیه، نیازی نیست که بیش از حد در مورد سطح ید خود نگران باشید. و در حالی که درست است که می توانید میزان مصرف روزانه ید خود را از نمک یددار دریافت کنید، اما این همیشه سالم ترین راه حل نیست. دریابید که سالم ترین نمک موجود در بازار چیست.برای رسیدن به میزان توصیه شده، باید بیش از نصف قاشق چایخوری نمک یددار در روز بخورید که دو سوم حد بالای پیشنهادی سدیم 1500 میلی گرم است. توسط انجمن قلب آمریکا توصیه می شود و تقریباً نیمی از حد بالایی (2300 میلی گرم) دستورالعمل های غذایی را برای آمریکایی ها توصیه می کند.

بلاتنر می گوید: این روزها، بسیاری از مردم نمک دریایی را می خرند که ید ندارد، بنابراین باید ید را از منابع دیگر دریافت کنند. غذاهای غنی از ید عبارتند از جلبک دریایی، ماهی کاد، ماست، شیر و تخم مرغ. مولتی ویتامین ها نیز سرشار از ید هستند. همه یا هر یک از این غذاها را جزء اصلی رژیم غذایی خود برای داشتن یک زندگی ید کافی قرار دهید.در اینجا چیزی است که باید در مورد نمک صورتی هیمالیا بدانید.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *