5 خاصیت و فایده زردچوبه

تصور می شود که زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است ، اما آیا می دانید کدام قسمت از بدن بیشترین فایده را دارد؟

زردچوبه چیست؟

زردچوبه ادویه ای است که حاوی کورکومین است-یک ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که تصور می شود برای سلامتی شما مفید است. به نظر می رسد که زردچوبه دارای فواید سلامتی است (و مزایای زیبایی نیز دارد.) توجه به این نکته ضروری است که به طور کلی ادویه به تحقیقات بیشتری نیاز دارد و در برخی موارد مشخص نیست که برای به دست آوردن مزایای سلامتی چه مقادیر خاصی را باید مصرف کنید. با این حال ، کارشناسان و برخی مطالعات به این دلایل زردچوبه را به عنوان یک افزودنی سالم در رژیم غذایی خود ذکر می کنند.

 

زردچوبه

زردچوبه ممکن است وزن را کاهش دهد

این ادویه ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند. به گفته پاتریشیا بانان ، متخصص تغذیه و متخصص آشپزی سالم مستقر در لس آنجلس: “در حالی که افزایش مصرف زردچوبه به تنهایی یک استراتژی عالی برای کاهش وزن نیست ، ممکن است به شما در کاهش التهاب ناشی از چاقی کمک کرده و به شما کمک کند. افزایش اندک در چربی سوزی. ” اما بنان تأکید می کند که بهتر است آن را از غذاها تهیه کنید – برای مثال ، کاری بیشتر بخورید. اگر مکمل مصرف می کنید ، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. (برای مثال ، این مکمل ها می توانند با داروهای تجویزی تداخل داشته باشند.)

 

در صورت ابتلا به آرتریت ، زردچوبه می تواند به شما کمک کند

کورکومین یک پلی فنول است-نوعی آنتی اکسیدان-که به خواص ضد التهابی زردچوبه کمک می کند. چندین مطالعه ، از جمله یکی در مجله غذای دارویی ، نشان داده است که کورکومین می تواند درد ، سفتی و تورم مفاصل مبتلا به آرتریت را کاهش دهد. بنیاد آرتروز حتی پیشنهاد می کند که مبتلایان به آرتریت می توانند کپسول عصاره کورکومین (نه زردچوبه کامل ، که می تواند با سرب آلوده شود) را در 500 میلی گرم ، دو بار در روز امتحان کنند. با این حال ، جاناتان والدز ، متخصص تغذیه ، صاحب Genki Nutrition و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم شناسی ایالت نیویورک ، می گوید که مصرف بیش از 500 میلی گرم کورکومین ممکن است جذب آهن را مهار کند ، که برای تولید گلبول های قرمز حامل اکسیژن بسیار مهم است. به والدز همچنین هشدار می دهد که اگر مکمل مصرف می کنید ، باید کورکومین را با فلفل سیاه مصرف کنید – در غیر این صورت بدن شما برای جذب این ماده مشکل دارد. بنیاد آرتروز خاطرنشان می کند که دوزهای زیاد زردچوبه/کورکومین می تواند باعث ناراحتی معده شود. آنها توصیه می کنند در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین (کومادین) ، برای انجام عمل جراحی ، باردار بودن یا بیماری کیسه صفرا از آنها اجتناب کنید. (درباره مصرف مکمل ها برای درد مفاصل بیشتر بدانید.)

 

زردچوبه ممکن است به بهبود روحیه شما کمک کند

کورکومین ممکن است به مبارزه با التهاب در بدن کمک کند – و التهاب ممکن است در افسردگی نقش داشته باشد. متاآنالیز 10 مطالعه درباره کورکومین و افسردگی منتشر شده در سال 2019 نشان داد که می تواند علائم اضطراب و افسردگی را بهبود بخشد. بنان می گوید اکثر تحقیقات موجود نشان می دهد که کورکومین ممکن است به کاهش علائم افسردگی در افرادی که از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند ، کمک کند.

 

قند خون خیلی بالاست؟ زردچوبه ممکن است کمک کند

طبق اعلام مراکز پیشگیری و کنترل بیماری ، بیش از 100 میلیون بزرگسال در ایالات متحده یا مبتلا به دیابت یا پیش دیابت هستند. دیابت نوع 2 که ناشی از ترکیبی از عوامل ژنتیکی و شیوه زندگی است ، 90 تا 95 درصد از کل موارد دیابت را تشکیل می دهد. تحقیقات نشان می دهد که می تواند به عنوان یک عامل کاهش قند خون عمل کرده و سطح قند خون (قند خون) را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش داده و به کنترل آن کمک کند. کنترل خوب قند خون می تواند از عوارض جدی مرتبط با دیابت مانند نوروپاتی (آسیب به سیستم عصبی) و نفروپاتی (بیماری کلیوی) جلوگیری کند.

بنان می گوید که محققان پیشنهاد کرده اند که کورکومین همچنین می تواند به جلوگیری یا به تاخیر انداختن دیابت نوع 2 کمک کند ، اما این ایده هنوز در دست اجرا است و نیاز به تحقیقات بیشتری دارد. بنان می گوید: “برای درک بهتر اثرات کورکومین و زردچوبه ، آزمایشات بالینی بیشتری با انسان مورد نیاز است.” (در اینجا روشهای مورد تایید علم برای کنترل قند خون وجود دارد.)

 

زردچوبه ممکن است از آلزایمر جلوگیری کند

افرادی که در هند زندگی می کنند در مقایسه با اروپا و ایالات متحده میزان کمتری از بیماری آلزایمر دارند. دلایل این تفاوت پیچیده است و احتمالاً به عوامل متعددی مربوط می شود. زردچوبه در آیورودا ، یک سیستم درمانی جامع که هزاران سال پیش در هند بوجود آمده است استفاده می شود و امروزه نیز محبوب است. و سپس اهمیت زردچوبه در غذاهای هندی وجود دارد – آیا ممکن است زردچوبه به جلوگیری یا به تاخیر انداختن شروع آلزایمر کمک کند؟ هیئت منصفه هنوز بیرون است ، اما یک نظریه این است که کورکومین ممکن است به جلوگیری از پلاک هایی که تحقیقات با آسیب عصبی در مغز مرتبط کرده اند ، کمک کند.

با این وجود زردچوبه ممکن است به حافظه شما کمک کند: والدز می گوید که مصرف روزانه یک گرم زردچوبه ممکن است برای حافظه یا عملکرد شناختی مفید باشد ، به ویژه در افرادی که مبتلا به پیش دیابت هستند. (دریابید که آیا قهوه زردچوبه همان چیزی است که باید روز خود را با آن شروع کنید.)

مطلب پیشنهادی

روغن آووکادو

روغن آووکادو در مقابل روغن زیتون: کدام یک سالم تر است؟

نمی دانید آیا باید از روغن آووکادو یا زیتون در آشپزخانه استفاده کنید؟ به گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =