خوردن قبل از خواب
سلامت

آیا خوردن قبل از خواب بد است؟

آیا آن میان وعده شبانه ایده خوبی است یا خیر؟ در اینجا کارشناسان تغذیه درباره مضر بودن یا نبودن غذا خوردن قبل از خواب می گویند. آیا خوردن دیروقت شب مشکلی ندارد؟

مندی انرایت، متخصص تغذیه می گوید اطلاعات نادرستی زیادی در رسانه ها درباره زمان غذا خوردن وجود دارد. تاثیر وعده های غذایی آخر شب ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. او می‌گوید حقیقت این است که چه چیزی و چه مقدار می‌خورید به همان اندازه و اغلب بیشتر از زمانی که می‌خورید مهم است.

برای روشن شدن این موضوع گیج کننده، با چندین متخصص تغذیه ثبت نام شده صحبت کردیم تا نظر آنها را دریافت کنیم. در اینجا چیزی است که باید در مورد غذا خوردن قبل از خواب بدانید.

غذا خوردن در اواخر شب و افزایش وزن

جنیفر فیسک، متخصص تغذیه می‌گوید خطر افزایش وزن معمولاً دلیل اصلی است که مردم فکر می‌کنند خوردن دیروقت شب بد است. بیشترین دلیلی که می شنوم افزایش وزن است. دیر غذا خوردن اغلب با فقدان خودکنترلی و خوردن غذاهای ناسالم همراه است. تصاویر افرادی که در حال تماشای تلویزیون در حین خوردن چیپس و بستنی هستند، با عناوین جذاب همراه است و در ذهن مردم می ماند. با این حال، به این سادگی نیست. بسیاری از مشتریان من برای تجزیه و تحلیل درست یا نادرست بودن، فراتر از سرفصل ها نگاه نمی کنند.

سایر متخصصان تغذیه می گویند که مشتریان فکر می کنند افزایش کلسترول و حتی کنترل ضعیف انسولین از عوارض جانبی خودکار غذا خوردن در اواخر شب است.

همچنین بخوانید: فواید شاه بلوط برای سلامتی

آیا باورها در مورد غذا خوردن در شب در طول زمان تغییر کرده است؟
تا همین اواخر، بسیاری از افراد از جمله متخصصان فکر می کردند که مدیریت وزن به سادگی کالری دریافتی و دریافت کالری است. اما این تفکر زمانی که شواهد بیشتری در مورد اثرات هورمون ها، استرس، ژنتیک و موارد دیگر بر وزن ظاهر می شود، تکامل یافته است.

لیزا اندروز متخصص تغذیه، می گوید یک اصطلاح تحقیقاتی جدید به نام کرونو تغذیه در طول پنج سال گذشته پدیدار شده است، و نگاهی به تاثیر زمان بندی وعده های غذایی بر وزن، فشار خون، قند خون و کلسترول دارد. اکنون تصور این است که دستکاری زمان مصرف غذا ممکن است بر قند خون و همچنین وزن بدن تأثیر بگذارد.

پژوهش چه می گوید؟

خوردن قبل از خواب ممکن است کاملاً خوب باشد و حتی برای برخی افراد ایده خوبی است. اما به عادات غذایی روزانه شما، آنچه می خورید و نیازهای کالری شخصی شما نیز بستگی دارد.

فیسک آن را به بهترین شکل بیان می‌کند، همانند بسیاری از جنبه‌های تغذیه، من تحقیقاتی را می‌بینم که از نتایج چندگانه در مورد غذا خوردن قبل از خواب حمایت می‌کند. به همین دلیل این سوال مطرح می شود که آیا غذا خوردن قبل از خواب بد است؟ خیلی گیج کننده است یک فکر این است که اگرچه خوردن شبانه لزوماً منجر به افزایش وزن نمی شود، تأثیر آن بر وزن به توزیع بقیه کالری روزانه شما بستگی دارد. این به این معنی است که اگر 200 کالری برای یک میان وعده شبانه ذخیره کنید، ممکن است همه چیز خوب باشد. اما اگر هر شب 200 کالری اضافی می خورید، به مرور زمان می تواند افزایش وزن قابل توجهی داشته باشد. به‌علاوه، برخی تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن در شب ممکن است احتمال خوردن صبحانه را کاهش دهد و نخوردن صبحانه ممکن است منجر به گرسنگی بیش از حد و پرخوری در اواخر روز شود.

خوردن دیرهنگام شام یا میان وعده قبل از خواب با احتمال بیشتری برای داشتن اضافه وزن یا چاقی مرتبط بود. تحقیقات همچنین خوردن شیرینی در شب را با افزایش خطر پوسیدگی دندان مرتبط می کند. این واقعاً جای تعجب نیست، زیرا از مدت‌ها پیش توصیه می‌شد که برای خطر مشابهی به نوزادان قبل از خواب آب میوه ندهید، یا اجازه دهید آنها با یک شیشه در دهان بخوابند.

غذا خوردن در شب برای ورزشکاران

آن‌ها نیازهای غذایی بیشتری دارند، بنابراین غذا خوردن قبل از خواب می‌تواند به بهبودی کمک کرده و از دریافت کافی اطمینان حاصل کند. این مفهوم مدتی است که در زمینه تغذیه ورزشی به خوبی شناخته شده است. با این حال، در سال های اخیر محبوبیت اصلی را به دست آورده است. این امر به ویژه در صورتی اتفاق می‌افتد که فردی یک تمرین شدید را در عصر انجام داده باشد.

آیا پاسخ قطعی وجود دارد؟
صحبت درباره مزایا و معایب غذا خوردن قبل از خواب همچنان وجود دارد و احتمالا همیشه خواهد بود. اگر می خواهید از کل کالری روزانه خود در طول روز بیشتر لذت ببرید، شاید یک میان وعده شبانه را حذف کنید. با این حال، اگر واقعاً از خوردن یک میان وعده کوچک بعد از تماشای قسمت تلویزیونی شبانه خود لذت می برید، می توانید این کار را نیز انجام دهید. فقط مطمئن شوید که حواستان به غذا خوردن در شب است. به این معنی که در حین غذا خوردن چندوظیفه ای انجام نمی دهید و می دانید که آیا واقعا گرسنه هستید یا فقط می خواهید میان وعده بخورید.

چه کسانی از میان وعده های شبانه بیشتر سود می برند؟
همچنین، برخی افراد واقعاً به یک میان وعده در شب نیاز دارند. اغلب نشانه‌های واضحی وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است فردی از میان وعده‌های شبانه بهره‌مند شود. افراد مبتلا به دیابت، افراد مبتلا به قند خون پایین، یا افرادی که متوجه می‌شوند در نیمه‌شب به دلیل افزایش سطح کورتیزول از خواب بیدار می‌شوند، اغلب از یک میان‌وعده عصرانه سود می‌برند. کلید این است که یک میان وعده غنی از مواد مغذی را عمداً برای این منظور انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که سرشار از پروتئین است تا به کنترل قند خون و ایجاد رضایت کمک کند.

مادران شیرده نیز ممکن است از یک میان وعده قبل از خواب بهره مند شوند. پرستاری به انرژی اضافی نیاز دارد، بنابراین نگه داشتن میان وعده‌ها یک مزیت است. اگر به دنبال یک میان وعده هستید، هورمون ملاتونین و سروتونین را فراموش نکنید که به داشتن خواب خوب کمک می کند. یک میان وعده کوچک از پروتئین مانند شیر، ماست، نخود، یا بوقلمون حلقه‌شده همراه با کربوهیدرات‌هایی مانند میوه، نان سبوس‌دار یا غلات می‌تواند به ترشح هورمون‌های خواب، سروتونین و ملاتونین کمک کند.

منبع: besthealthmag

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *