مسمومیت غذایی
سلامت

این 10 ماده غذایی ممکن است در تابستان شما را مسموم کنند

قربانی این منابع رایج مسمومیت غذایی نشوید. در اینجا نحوه جلوگیری از باکتری های ناخوانده از کباب یا پیک نیک بعدی آمده است پس با نتگام همراه باشید.

همبرگر

ممکن است یک همبرگر کمیاب آبدار و خوشمزه به نظر برسد، اما گوشت چرخ کرده گوساله پخته شده در دمای کمتر از 160 درجه فارنهایت ممکن است باکتری های منتشرکننده بیماری را از بین نبرد و باعث مسمومیت غذایی شود. لازم نیست همبرگر خود را نیم پز بگذارید تا به آبمیوه ای که می خواهید برسید. افزودن قارچ‌های خرد شده و نمک کمتر، یک همبرگر مرطوب را ایجاد می‌کند، به‌ویژه اگر زمان زیادی را صرف مخلوط کردن آن‌ها نکنید.

استیک

وسلی دلبریج مدیر غذا و تغذیه در ناحیه یکپارچه مدرسه چندلر می گوید: استیکی که در دمای 145 درجه فارنهایت پخته نشده باشد، می تواند حاوی باکتری باشد، که به ویژه برای کودکان خردسال، افراد مسن یا هر کسی که سیستم ایمنی ضعیفی دارد خطرناک است.

مرغ کبابی

جف نلکن، مشاور ایمنی مواد غذایی می‌گوید، مرغ باید قبل از از بین رفتن همه باکتری‌های مضر به دمای 165 درجه فارنهایت برسد. او می گوید که رنگ چشم کافی نیست برای ایمن بودن، باید از دماسنج استفاده کنید. از آنجا که مرغ باید به دمای بالاتری نسبت به مثلاً گوشت چرخ کرده گاو برسد، آنها را در قسمت های جداگانه گریل خود نگه دارید و برای هر کدام از ابزار متفاوتی استفاده کنید. اگر سینه مرغ خام را بریزید و روی همبرگر قرار گیرد، آلودگی متقاطع ایجاد می‌شود. او توصیه می‌کند که گریل خود را بر اساس نوع گوشت جدا کنید، سپس گوشت کاملاً پخته شده را به مکانی با دمای 135 درجه فارنهایت منتقل کنید تا گرم بماند.

دنده

از آنجایی که استخوان‌ها مانع می‌شوند، تشخیص اینکه آیا دنده‌ها به حداقل ۱۴۵ درجه فارنهایت رسیده‌اند، دشوار است. دکتر میلز می گوید: شما نمی خواهید دماسنج را روی استخوان بگذارید، بلکه روی ضخیم ترین تکه گوشت، نزدیک به استخوان قرار دهید.

خربزه

حتی اگر پوست آن را نمی‌خورید، باید قبل از بریدن هندوانه یا طالبی، باکتری‌های موجود در قسمت بیرونی هندوانه را بشویید. دکتر میلز می‌گوید: هر زمانی که می‌خواهید پوست و مرکز آن را برش دهید، هر سطح خوراکی را هنگام عبور آلوده می‌کنید. او توصیه می‌کند خربزه‌تان را به محض اینکه در خانه هستید، قبل از نگهداری در یخچال بشویید.

سالاد سیب زمینی

سالاد سیب زمینی

دکتر میلز می گوید، هر نوع سالادی با ترکیبی از مواد مانند سالاد سیب زمینی، تخم مرغ یا کلم بروکلی را نباید بیش از دو ساعت در هر بار کنار گذاشت. او می‌گوی نیازی نیست که با دماسنج غذا بدوید، بلکه فقط از بازه‌های زمانی و خنک نگه داشتن اقلام آگاه باشید. آن‌ها را در یخچال یا خنک‌کننده بگذارید تا آماده سرو شوید، سپس سالادها را یک ساعت روی بوفه بگذارید و دوباره در یخچال بگذارید. اما آنها را در همان کاسه سرو رها نکنید. دکتر میلز می‌گوید ظروف کم عمق اجازه می‌دهند غذا سریع‌تر سرد شود، بنابراین سالادها را قبل از قرار دادن در یخچال به یک ظرف صاف منتقل کنید.

همچنین بخوانید : فواید سیب

سالاد تن

وقتی یک سالاد تن ماهی را کنار هم می‌ریزید، احتمالا قوطی ماهی تن را از انباری برداشته، آن را با بقیه مواد بریزید و به پیک نیک خود بروید. نلکن می‌گوید، اما از آنجایی که قوطی در دمای اتاق شروع می‌شود، سالاد شما سرد نخواهد بود و از قبل دچار مشکل خواهید شد. او می‌گوید: تمام مواد را از شب قبل در یخچال بگذارید، تا وقتی سالاد را صبح درست می‌کنید، خوب و سرد باشند. بهتر است تمام ظرف را زودتر درست کنید و بگذارید یک شب در یخچال بماند تا طعم ها با هم ترکیب شوند. اگر نمی توانید، در کل بهتر است ماهی تازه را در آغوش بگیرید.

سالاد ماکارونی

مهم نیست که چقدر برای خنک نگه داشتن غذای خود کوشا بوده اید، بزرگترین حامل میکروب ممکن است دست دیگران باشد. در حالی که مردم به اطراف می رسند و برای خود سالاد ماکارونی سرو می کنند، ممکن است به انگشتی که تصادفاً در ظرف فرو می کنند توجه نکنند. دلبریج می گوید، در صورت امکان، از یک داوطلب دستکش بخواهید که غذا را بیرون بیاورد. در غیر این صورت، ظروف سرو دسته بلند را انتخاب کنید. او می‌گوید: هرچه بزرگ‌تر، بهتر است، زیرا باعث می‌شود افراد با دست‌هایشان به دست نرسند و تصادفاً در کاسه واقعی قرار نگیرند. او می افزاید، حتی خطوط بوفه دو طرفه نیز باید دو قاشق داشته باشند تا افراد بتوانند بدون اینکه مچ در غذا قرار بگیرند، به دسته برسند.

تخم مرغ شیطانی

پاستوریزه کردن و فرآوری باعث از بین رفتن بیشتر سالمونلاها می شود، بنابراین از هر ده هزار تخم مرغ تنها یک عدد به این باکتری آلوده می شود. مشکل این است که تخم‌های شیطانی در حین ساخته شدن زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند، به این معنی که می‌توانید باکتری‌ها را از انگشتان خود منتقل کنید. از این گذشته، تخم‌مرغ‌ها را به سختی می‌جوشانید، پوسته‌ها را جدا می‌کنید، آن‌ها را برش می‌زنید و زرده‌ها را بیرون می‌آورید، سپس سفیده‌ها را دوباره بگیرید تا داخل آن‌ها را برگردانید. دلبریج می گوید: بعد از پخته شدن تخم مرغ، شما آن را چهار بار مختلف با چهار روش مختلف لمس کرده اید، بنابراین احتمال آلودگی چهار برابر بیشتر است. نمی‌توانید تضمین کنید که دست‌های سرآشپز دیگر تمیز است، اما اگر آشپز هستید، دست‌هایتان را مرتب بشویید تا انگشت‌های کثیف از پخش باکتری‌ها جلوگیری کنید.

توت ها

دکتر میلز می‌گوید: توت‌ها بسیار وسوسه‌انگیز هستند، زیرا اندازه‌ی لقمه‌ای دارند و می‌خواهید یکی از آن‌ها را بگیرید و مزه کنید. آنها اغلب به زیبایی ارائه می شوند، بنابراین تمیز به نظر می رسند. او هشدار می‌دهد که مهم نیست که چقدر دلپذیر به نظر می‌رسند، بیرونی توت‌ها می‌تواند حاوی میکروب‌های آزاردهنده باشد. حتما میوه ها را قبل از ریختن در دهان بشویید.

منبع : besthealthmag.ca

 

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *