سالم ترین مواد غذایی
سلامت

سالم ترین مواد غذایی که پزشکان همیشه به وعده های خود اضافه می کنند

 

زیره

زیره

سالم ترین مواد غذایی – زیره

یکی از مواد مورد علاقه دکتر ها زیره است که منبع خوبی از فیبر و مواد معدنی است.این گیاه دارای بسیاری از مواد شیمیایی گیاهی با فعالیت آنتی اکسیدانی و احتمالی ضد میکروبی است. همچنین یکی از ادویه هایی است که برای چشم شما بسیار مفید است.

عدس

عدس سرشار از مواد معدنی، پروتئین و فیبر محلول، فولات، منگنز، آهن، فسفر، تیامین، پتاسیم و ویتامین B6 است و منبع ریبوفلاوین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، سلنیوم، مس، منیزیم و روی است. یک متخصص تغذیه در کالیفرنیا می گوید. عدس سرشار از پروتئین است و یکی از سالم ترین مواد غذایی که برای گیاهخواران مهم است. پیشنهاد می‌کنم کینوا را با عدس‌هایتان بگنجانید تا پروتئین «کامل» برابر با پروتئین ماهی یا گوشت درست شود.» همچنین، او پیشنهاد می کند اسید فیتیک آزاد شود که می تواند جذب مواد معدنی را مهار کند، بنابراین آنها را خیس کنید و قبل از پختن آبکش کنید.

توت ها

توت های ارگانیک در صدر لیست دکتر گورانری از نظر فیتونوترینت های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قرار دارند. آنها سرشار از ویتامین C هستند که یک مبارزه طبیعی با رادیکال های آزاد و عفونت است. آنها همچنین سرشار از منگنز، فیبر و مس هستند و با تنوع گسترده ای از آنتی اکسیدان ها و فیتونوترینت های ضد التهابی، به مبارزه با بیماری ها و بهبود سلامتی کمک می کنند. به‌ویژه، کتون‌های تمشک، ترکیبی در توت‌ها، به متابولیسم چربی کمک می‌کند و در نتیجه به جلوگیری از چاقی کمک می‌کند.

فلفل قرمز

پاپریکا دودی طعم پاپ را به هر غذایی می بخشد. لیندا شیو، MD، پزشک داخلی و مدیر طب آشپزی با Kaiser Permanente سانفرانسیسکو، می‌گوید: «این ماده مخصوصاً برای آوردن عمق دودی به غذاهای وگان، تقریباً مانند بیکن است». این از فلفل دلمه ای/فلفل تهیه شده و حاوی ویتامین A، بتاکاروتن و سایر کاروتنوئیدها است. به عنوان آنتی اکسیدان، کاروتنوئیدها از آسیب سلولی که می تواند منجر به مشکلات سلامت مزمن مانند بیماری قلبی عروقی و آرتریت شود، جلوگیری می کند.

زنجبیل

سالم ترین مواد غذایی

مواد غذایی سالم

زنجبیل یکی از مواد اولیه دکتر نسوچی اوککه-ایگبوکوه، پزشک داخلی و متخصص سلامت در نیویورک است. او می‌گوید: «من طرفدار زیاد اضافه کردن آن به بسیاری از وعده‌های غذایی‌ام یا نوشیدن آن در چای و سایر نوشیدنی‌ها هستم. نکته مهم در مورد زنجبیل این است که نه تنها خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی فوق العاده ای دارد، بلکه به طور خاص، فنل های موجود در زنجبیل واقعاً به کاهش برخی از علائم گوارشی کمک می کند. زنجبیل همچنین با کاهش درد قاعدگی و کمک به حالت تهوع ناشی از شیمی درمانی مرتبط است.

بلغور

بلغور سبوس دار با طعم آجیلی که نیم پز شده و سپس خشک شده است را می توان خیلی سریع فقط با خیساندن در آب جوشانده تهیه کرد. دکتر شیو می‌گوید: «می‌توان آن را در هر مکانی که از برنج استفاده می‌کنید استفاده کرد، و همچنین می‌توان آن را به‌عنوان پایه سالاد غلات به صورت سرد سرو کرد. بلغور همچنین یک غذای عالی برای بیماران دیابتی است زیرا بلغور بر خلاف برنج سفید دارای فیبر بالا با شاخص گلیسمی بسیار پایین است و تأثیر کمی بر قند خون دارد.

کرم بادام زمینی

آیا تا به حال از کرم بادام هندی به عنوان یک ماده استفاده کرده اید؟ دکتر شیو این غذا را «اختراع نابغه‌ای» می‌نامد که شامل خیساندن بادام هندی خام در آب، سپس مخلوط کردن آن با آب به عنوان جایگزینی گیاهی برای خامه یا شیر است. این یک تغییر دهنده بازی است و به افرادی که از محصولات حیوانی، لبنیات و چربی های اشباع شده اجتناب می کنند، اجازه می دهد تا همچنان از طعم و بافت خامه ای آن لذت ببرند. بادام هندی مانند تمام آجیل‌ها سرشار از پروتئین، فیبر، آهن و چربی‌های تک غیراشباع سالم برای قلب است.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *