افسردگی فصلی تابستان
سلامت

چگونه بر افسردگی فصلی تابستان غلبه کنیم

از آنجایی که دمای تابستان گاها به بیش از 35 درجه می رسد، اختلال عاطفی فصلی ما را آزار می دهد. افسردگی با تغییر فصول مرتبط است و به دلیل دمای سه رقمی سالانه و نزدیکی به خط استوا در آب و هوای گرمتر رایج تر است.

طبق یک مقاله روانشناسی تودی در سال 2022، افسردگی تقریباً 10 درصد افراد را در سال تحت تأثیر قرار می دهد و 10 تا 20 درصد دیگر ممکن است یک مورد خفیف از این اختلال داشته باشند. افسردگی در زنان چهار برابر بیشتر از مردان و در افراد مبتلا به اختلال دوقطبی شایع است. برخی از افراد علائم آنقدر شدید را تجربه می کنند که کیفیت زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد و شش درصد آنها نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.

به عنوان یک پزشک متخصص ملاقات با بیمارانی که علائم مربوط به افسردگی فصلی دارند در طول تابستان بسیار رایج است. علائم هشدار دهنده می تواند شامل از دست دادن اشتها، مشکلات خواب، کاهش وزن، اضطراب، دوره های رفتار خشونت آمیز، بی قراری و بی قراری باشد که معمولا بین چهار تا پنج ماه در سال طول می کشد.

اگرچه کمبود نور خورشید هرگز برای ما ایرانی ها مشکلی نیست، کسانی که ترجیح می‌دهند از بیرون از خانه دوری کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلال عاطفی فصلی هستند. گرمای شدید می تواند تلفات زیادی بر بدن و سلامت کلی ما وارد کند. سطوح پایین ویتامین D و درجه حرارت بالا بر خلق و خوی افراد تأثیر منفی می گذارد زیرا ممکن است از خستگی، اضطراب، غم و اندوه شدید، تحریک یا بی خوابی رنج ببرند.

از طرف دیگر، قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید در تابستان نیز می تواند تولید ملاتونین را متوقف کند، که می تواند باعث افسردگی فصلی تابستان شود. درک این واقعیت مهم است زیرا ملاتونین هورمونی است که چرخه خواب و بیداری شما را تامین می کند. روزهای طولانی تابستان به معنای کمتری برای بدن شما برای تولید این ماده شیمیایی مهم است.

یافتن یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی

در حالی که میلیون ها نفر از افسردگی فصلی تابستان رنج می برند، بسیاری ممکن است متوجه نباشند که به آن مبتلا هستند. به همین دلیل، یافتن یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی که می‌تواند به شما در مورد این اختلال آموزش دهد، بهترین راه‌های مدیریت استرس، یافتن استراتژی‌های مقابله سالم و درک چگونگی مثبت ماندن در ماه‌های تابستان را به شما آموزش دهد، مهم است.

همچنین بخوانید : 5 دلیل برای خوردن کلم پیچ

کاهش علائم افسردگی فصلی تابستان

برای اکثر افراد، حفظ خونسردی، فعالیت بدنی منظم، برنامه خواب مناسب و معاشرت می تواند به کاهش علائم کمک کند. بسیاری از مردم شروع درمان را قبل از ظاهر شدن علائم معمولاً در پاییز یا زمستان مفید می دانند و سپس درمان را بیش از زمانی که علائم به طور معمول ناپدید می شوند ادامه دهند.

منبع : azbigmedia

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *