غذاهایی که هرگز نباید خام بخورید
سلامت

اینها غذاهایی هستند که هرگز نباید خام بخورید

می دانید که از گوشت خام و تخم مرغ اجتناب کنید. اما بسیاری از غذاهای دیگر وجود دارد که شما قطعاً می خواهید قبل از خوردن آنها را بپزید و برخی از آنها ممکن است شما را شگفت زده کنند.

سیب زمینیها

بله، سیب زمینی یک غذای اصلی غده ای است، اما باید سعی کنید از خوردن آن به صورت خام خودداری کنید. دکتر لیزا دیویس، مدیر ارشد تغذیه در Terra’s Kitchen می گوید: خوردن سیب زمینی به صورت خام می تواند باعث نفخ و اثرات نامطلوب گوارشی شود، زیرا سیب زمینی حاوی نشاسته هایی است که در برابر هضم مقاوم هستند. (پختن سیب زمینی با موفقیت این نشاسته ها را تجزیه می کند.) حتی بدتر از آن، اگر سیب زمینی خام مدت طولانی را در یک منطقه گرم یا مرطوب سپری کند، می تواند سبز شود و سمی به نام سولانین ایجاد کند. اگر به نظر می رسد که روی سیب زمینی دارای لکه های سبز رنگ است، باید از خوردن آن به کلی خودداری کنید، زیرا سولانین می تواند علائمی شبیه مسمومیت غذایی ایجاد کند. در اینجا برخی دیگر از مواد غذایی که برای سلامت دستگاه گوارش شما مضر هستند را معرفی می کنیم.

کاساوا

یک کلمه: سیانور. این سبزی ریشه‌ای، جزء اصلی غذاهای آمریکای جنوبی است که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. اما در عین حال یک ماده ی حیله گر و بالقوه کشنده را نیز پنهان می کند. برگ ها و ریشه کاساوا خام حاوی گلیکوزیدهای سیانوژنیک هستند، مواد شیمیایی که هنگام خوردن سیانید آزاد می کنند. کاساوا هنوز خوراکی است، اما مطمئن شوید که آن را کاملا بشویید، آبکشی کنید، پوست آن را بگیرید و قبل از مصرف بپزید

لوبیا قرمز

در اینجا یک غذای معمولی سالم دیگر وجود دارد که در صورت مصرف اشتباه می تواند خطرناک باشد. لوبیا قرمز مملو از پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان است، اما خوردن آن به صورت خام می تواند معده شما را خراب کند. دیویس می گوید: لوبیا پخته نشده حاوی سم فیتوهماگلوتینین است که می تواند باعث ناراحتی ناخوشایند دستگاه گوارش و علائمی شبیه مسمومیت غذایی شود. حتما قبل از خوردن لوبیا بلبلی را حداقل ده دقیقه بجوشانید. در اینجا برخی از مزایای سلامتی (و خطرات) خوردن لوبیا وجود دارد.

گوشت و مرغ

گوشت گاو، گوشت خوک، مرغ و بوقلمون خام یا نیم پز برای خوردن بسیار خطرناک هستند. اکثر طیور خام حاوی کمپیلوباکتر هستند. همچنین ممکن است حاوی سالمونلا، کلستریدیوم پرفرنجنس و سایر باکتری ها باشد. گوشت خام ممکن است حاوی سالمونلا، E. coli، Yersinia و سایر باکتری ها باشد. مطمئن ترین شرط پختن غذا در این دماهای توصیه شده است.

هات داگ

هات داگ آنطور که هست مغذی ترین غذا نیست، اما خوردن آنها به صورت خام می تواند کاملا خطرناک باشد. این یک تصور غلط رایج است که از آنجایی که هات داگ ها از قبل پخته شده اند، می توان مانند گوشت ناهار را بدون بسته بندی مصرف کرد. اصلا اینطور نیست طبق گفته FDA، هات داگ های بسته بندی شده می توانند به باکتری لیستریا آلوده شوند که تنها با گرم کردن مجدد سگ ها از بین می رود. در اینجا برخی از مواد غذایی وجود دارد که می خواهید از خوردن آنها به طور کلی اجتناب کنید (زیرا متخصصان تغذیه از آنها اجتناب می کنند).

شیر

ممکن است “شیر خام” را بشنوید و تعجب کنید که احتمالاً چه معنایی می تواند داشته باشد. شما شیر نمیپزید! اما شیر خام واقعی است و خطرناک است. شیری که مستقیماً از گاو می آید، بدون اینکه پاستوریزه شود، می تواند حاوی باکتری های مضری مانند E. coli و سالمونلا باشد. طبق گفته FDA، شیر خام 150 برابر بیشتر از سایر محصولات لبنی باعث بیماری های ناشی از غذا می شود. به علاوه، شیر خام در واقع در بخش‌هایی از ایالات متحده غیرقانونی است، بنابراین مطمئن باشید که همیشه شیر پاستوریزه می‌خرید.

جوانه

جوانه ها – آنها بسیار سالم هستند! چه مشکلی ممکن است برای آنها وجود داشته باشد؟ خوب، جوانه یونجه و تربچه می تواند حاوی باکتری های مضر مانند E. coli، سالمونلا و لیستریا باشد. جوانه ها در شرایط گرم و مرطوب رشد می کنند که این باکتری ها رشد می کنند. به همین دلیل، باید سعی کنید جوانه های خود را تا حد امکان تازه بخرید. خرید آنها را به صورت محلی یا از بازار کشاورزان در نظر بگیرید. و البته آنها را بشویید و بپزید.

 

هسته یا دانه های سیب، انبه، هلو، گلابی یا زردآلو

اگرچه اکثر مردم آن ها را نمی خورند، دانه های سیب، هلو و زردآلو حاوی یک ماده شیمیایی هستند که می تواند به سیانید آلی تبدیل شود. در اینجا 7 ماده غذایی که کارشناسان ایمنی مواد غذایی هرگز نخواهند خورد را معرفی می کنیم.
منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *