پیشگیری از گرمازدگی
سلامت

پیشگیری از گرمازدگی در حیوانات خانگی و انسان ها با این روش ها

فرض‌های زیادی وجود دارد که گرما یک ناراحتی است، اما باعث مرگ مردم می‌شود. سالانه افراد بیشتری در اثر گرما از هر رویداد آب و هوایی دیگری سلامتی و جان خود را از دست می دهند. در دو هفته گذشته، اسپانیا و پرتغال مجموعا بیش از 1000 مرگ ناشی از گرما را گزارش کرده اند. تغییرات اقلیمی به این موج‌های گرمایی موذی دامن می‌زند که باور کردنشان سخت است و ما هنوز به آن عادت نکرده‌ایم.

گرمای شدید چقدر می کشد

یک مقاله 27 مسیر مختلف را شناسایی کرد که از طریق آنها امواج گرما می تواند منجر به نارسایی اندام شود.

افرادی که در معرض بالاترین خطر مرگ ناشی از گرمای شدید هستند، شامل افراد بسیار جوان، بسیار مسن، باردار و کسانی هستند که در معرض گرمای شدید طولانی مدت کار می کنند، از جمله افرادی که در کمپ ها یا مزارع کار می کنند.قرار گرفتن در معرض غیرفعال، گرمازدگی کلاسیک، بیشتر در جمعیت‌های آسیب‌پذیر مانند کودکان دیده می‌شود.مشکلات قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر ناشی از گرما است.

در گرمای شدید، قلب شروع به پمپاژ سریع‌تر برای افزایش جریان خون به پوست می‌کند که به استرس قلبی عروقی کمک می‌کند. بدن همچنین شروع به تعریق بیشتر می‌کند که می‌تواند باعث از دست دادن آب و کاهش حجم پلاسما در خون شود و شما را بیشتر در معرض لخته شدن خون قرار دهد.

علائم اولیه ناراحتی قلبی عروقی ناشی از گرمای شدید، سرگیجه، سردرگمی یا پوست گرم و لطیف است.علائم معمولاً از آفتاب سوختگی به راش گرمایی و به دنبال آن گرفتگی گرما، غش، گرمازدگی و در نهایت گرمازدگی تبدیل می‌شوند.افرادی که گرمازدگی را تجربه می کنند ممکن است در نهایت تعریق را متوقف کنند، زیرا بدن دیگر نمی تواند دمای خود را تنظیم کند و خود را خنک کند.

بدن قادر نیست این گرمای اضافی را از هسته بدن دور کند و دمای هسته شروع به افزایش می کند. هنگامی که به بالای 104 تا 105 فارنهایت می رسد، تعدادی از سیستم های فیزیکی وجود دارند که واقعاً شروع به خراب شدن می کنند.

برخی از افراد در همان روزی که در معرض گرمای شدید قرار می گیرند دچار گرمازدگی می شوند، در حالی که برخی دیگر چند روز بعد بیمار می شوند.اما معمولاً اثرات طولانی مدت گاهی مادام العمر وجود دارد.

نولتون همچنین به مردم هشدار داد که هنگام مصرف داروهایی که می‌توانند بر توانایی بدن در واکنش مؤثر به گرما تأثیر بگذارند، احتیاط کنند، مانند داروهای ضد افسردگی، دیورتیک‌ها، مسدودکننده‌های بتا یا داروهای میگرن یا آلرژی.

کشندگی موج گرما

گرمازدگی

پیشگیری از گرمازدگی

هنگام ارزیابی کشندگی موج گرما، دانشمندان به دمای مرطوب لامپ ترکیبی از گرما، رطوبت، سرعت باد، زاویه خورشید و تابش خورشیدی توجه زیادی می کنند.

یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که بدن انسان نمی تواند خود را به طور موثر بالاتر از دمای لامپ مرطوب 95 درجه فارنهایت خنک کند.

نولتون گفت: مسئله فقط رسیدن به آن دما برای 10 دقیقه یا یک ساعت در طول روز نیست، بلکه دمای پایدار در این سطوح واقعاً می‌تواند محدودیت‌هایی را که بدن انسان می‌تواند تحمل کند، افزایش دهد.

افراد سالمی که گرمازدگی را تجربه می کنند، معمولاً در روزهایی که دمای خیس غیرقابل تحمل لامپ دارند، فعالیت بدنی دارند.کشنده بودن موج گرما به میزان استفاده شما از دماهای بالا نیز بستگی دارد.

نولتون گفت که دمای هوا به طور مداوم در احمدآباد هند بالا است، بنابراین مقامات ممکن است در صورت رسیدن دما به 105 درجه فارنهایت هشدار گرما صادر نکنند. اما او گفت که در شهر نیویورک، دمای 95 تا 99 درجه فارنهایت برای حداقل دو روز برای ایجاد یک هشدار بهداشتی کافی است.

اینگونه از خود و حیوانات خانگی خود محافظت می کنید

ساده‌ترین راه‌ها برای کاهش خطر بیماری‌های مرتبط با گرما به خوبی شناخته شده‌اند: آب فراوان بنوشید، در صورت امکان پنکه‌ها یا تهویه مطبوع را در خانه روشن نگه دارید و از فعالیت‌های بیش از حد در فضای باز در روزهای بسیار گرم خودداری کنید.

سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند دمای اتاق را در طول روز کمتر از 90 درجه فارنهایت و در شب کمتر از 75 درجه فارنهایت نگه دارید.اگر به طور کلی سالم هستید، ممکن است توصیه شود که حداقل 50 تا 60 دقیقه در روز به دمای بالا عادت کنید، زمانی که هوا گرم است اما بیرون خفه نیست.

اگر گرما باعث می شود احساس بیماری کنید در وان آب سرد غوطه ور شوید و مطمئن شوید که دمای آب بسیار کمتر از دمای پوست یا دمای بیرون است. او گفت، اگر حمام سرد گزینه‌ای نیست، می‌توانید ساعد خود را در یک خنک‌کننده پر از آب و یخ قرار دهید.

متأسفانه، حیوانات خانگی ممکن است در روزهای بسیار گرم، سخت‌تر خنک شوند. سگ‌ها و گربه‌ها راحت‌تر از انسان‌ها بیش از حد گرم می‌شوند، زیرا غدد عرق کمتری دارند و برای کاهش دمای بدن خود به نفس نفس زدن متکی هستند.

اما راهکارهای پیشگیری از گرمازدگی برای حیوانات خانگی مشابه است: به آنها آب فراوان بدهید. آنها را در دمای داخلی خنک نگه دارید و هرگز در ماشین های داغ نمانند. از پیاده روی طولانی مدت یا دویدن در فضای باز در زمانی که دما خیلی گرم می شود خودداری کنید.

منبع : paperwriter

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *